Skutery elektryczne oferowane w Polsce

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #673907
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    Takie zestawienie dla zainteresowanych skuterów i motocykli elektrycznych dostępnych w Polsce.
    Kolejno moc silnika, bateria i cena

    Barton Energy – 1600W 4499,00 zł (żelowe)
    Barton E Max – 1800W bateria 1,44 kWh cena 5499zł (żelowe)
    Barton Eko – 2000W cena 5299zł (żelowe)
    ZIPP Volteno – 2600W cena 6999zł
    ROMET E-PONY 1500W 1,44kWH cena 6799zł

    Hawk Gel 1800W 1,44kWh cena 4999zł
    Hawk LiIon 1800W 1,44kWh cena 6999zł
    Hawk LiIon Double 1800W 2,88kWh cena 8999zł
    Grace Gel 800W 1,2kWH 4499zł
    Grac LiIon 800W 1,2kWh 6499zł
    Grace LiIon double 2,4kWh 8999z
    Eagle Gel 1500W 1,2kWH 3699zł
    Eagle LiIon 1500W 1,2kWH 4699zł
    Blade S/M 2200W 1,56kWH 5999zł (żelowe)

    X1 2000W 1,56kWh (LiIon) cena 8900zł
    S4/S5 3000W 1,56Wh (LiIon) cena 9999zł
    S3 1750W 1,56kWh (LiIoN) cena 8499zł
    MV Racer 1800W 1,2kWh cena 4299zł (5499zł w wersji LiIon)

    NIU U – Silnik 24Nm Bateria 1kWh LiIon cena 6400zł
    NIU M+ Lite 800W 1,44 kWh cena 6990zł
    NIU M+ Sport 1200W 2kWh cena 8990zł
    NIU N Lite 1800W 1,56kWh cena 7990zł
    Niu N Sport 1800W 1,8kWh cena 9990zł
    NIU N-GT 3000W 2,1kWh cena 17400zł (Vmax 70km/h = 125cm3)
    Super Soco TS 2400W 1,56kWh cena 12900zł
    Super Soco TC 3000W 1,8kWh cena 14200zł
    Super Soco TCmax 5000W 3,2kWh cena 19900zł (125cm3)
    Super Soco CUT 2800W 1,8kWH cena 11600zł
    EFUN LIPO 4000W 2,88kWh cena 13000zł (125cm3)
    EFUN PUSA 5000W 2,88kWh cena 15000zł (125cm3)
    EFUN PUMA-X 9000W 7,2kWh cena 26000zł (125cm3)
    Vespa Electtrica 3500W 4,1kWh cena 27900zł (wersje 50 i 125cm3)

    #673910
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    A Elon One? no i te wszystkie AMG Bike z allegro co mają homologacje? a wszystkie produkty Velex? A te wszystkie City Coco i jego klony? A Hecht? – czyli te wszystkie sharingowe blinkee. A bmw C1 Evolution 11kW i 24KW? a elektryczny Harli?

    #673911
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    Te wszystkie chinczyki to jeden pies. 🙂 Czy Velex czy Hecht czy Hawk. City Choco i cała ta farma klonów to parodia pojazdu.

    Elon Motors to ciekawy pomysł.

    #673912
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    parodia nie parodia skoro robisz liste to rób to rzetelnie. o BMW i Harley’u tez nie napisałes.
    Nie bardzo też widze czym sie różni Barton od Coco/AMG? Chyba wyglądem – bo cena, zasieg, stan prawny (motorower) – wszystko to samo.

    #673918
    puszmac
    Uczestnik
    • 0
    • 6Postów:

    a ja mam pytanie odnosnie bateri, widze ze z zelowymi te motory sa tansze ? dlaczego ? jaka jest roznica miedzy zelowymi a tymi drugimi ? 🙂

    #673920
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 097Postów:

    Nie kupiłbym czegoś co jeździ na pakietach Li-Po no chyba, że to autko na zdalne sterowanie. Może kiedyś kupię elektryka jak zaczną montować akumulatory trakcyjne a nie bateryjki od smartfona 🙂 Żelowe są tańsze niż Li-Po czy tam Li-On bo technologia produkcji jest tańsza.

    #673921
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 097Postów:

    Po za tym akumulator żelowy to nie jest kosmiczna technologia. To standardowy akumulator kwasowy tyle, że w nim roztwór kwasu jest w żelu.

    #673944
    puszmac
    Uczestnik
    • 0
    • 6Postów:

    ok ok dziekuje za odpowiedzi, zatem po co doplacac do zelowych skoro sa tansze i technologia produkcji jest latwiejsza?

    drugie pytanie czy jesli kupie skuter z bateria LI-On to czy moge pozniej zamntowowac zelowe?

    #673946
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:
    #673947
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    Przerabiałem skuter na akumulatorach żelowych na Lipo. Akumulatory żelowe trakcyjne maja teoretycznie 500cykli realnie 200-300. Rozładowane do zera żle to znoszą. Nie potrafią dać dużych prądów. Ich waga to 40% wagi skutera.

    Inaczej mować pakiet takich akumulatorów to około 700-800zł 6x20Ah (od 100-130zł sztuka). Akumulator li-Ion jak widac z zestawienia podnosi cenę TEGO SAMEGO skutera o 2000zł (przy tej samej pojemności) i zdecydowanie warto bo przetrzyma 3 takie komplety żelówek. Dodatkowo żelówki co widac w wielu testach traca napięcie pod obciązeniem wiec w dowolnym tescie na YT jest informacja iz przy odkręceniu manetki wskaźnik pojemności spada na minimum (siada napięcie o 10-15V). Na liIonach będzie stabilnie a to oznacza ze będzie większa moc i większa trwałość oraz przy takiej samej pojemności nominalnej da większy zasięg (stabilniejsze napięcie).

    Dodatkowo akumulatory 6x20Ah razem 72V/20AH typowy dla skuterów 1500W daje prady rozładowania na poziomie 20A-30A co zabija akumulatory kwasowe nie zwyczajne do prądów na poziomie powyżej 1C. Podczas gdy dowolne pakiety liIon nie maja problemu z takimi pradami. Realnie pakiet litowy zawiera w sobie wiele zwykłych akumulatorków 18650 polaczanych szeregowo i rownolegle.

    Ogólnie nie kupowałbym dzisiaj skutera na żelowych kwasiakach.

    #673949
    puszmac
    Uczestnik
    • 0
    • 6Postów:

    dziekuje za konkretne wytlumaczenie! pozdrawiam dobrego dnia!

    jeszcze jedno pytanie mi sie nasunelo, czy jesli kupie skuter z pakietem akumulatorów żelowo-ołowiowych czy bede mogl pozniej po prostu zakupic wymienic na baterie li-on ?

    #673952
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    To zależy czy producent to przewidział. Oczywiście można to “wymajsterkowac” samemu. Na pewno będzie potrzebna inna ładowarka. Te lepsze skutery mają wyjmowane akumulatory LiIon, a żelówki jeśli są to schowane gdzieś w ramie lub podwieszone w koszyku miedzy kołami. Pakiet Li-Ion o tej samej pojemności będzie “mniejszy” wiec zawsze taka możliwość jest realna.

    #673954
    puszmac
    Uczestnik
    • 0
    • 6Postów:

    kurcze szkoda , upatrzylem sobie wlasnie skuterek hecht a tam zestaw akumulatorów żelowo-ołowiowych o całkowitym napięciu 72 V i pojemności 20 Ah :/ ale dziekuje dziekuje za podpowiedzi!

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button