Skutery elektryczne do 4kW

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Skutery elektryczne do 4kW

Ten temat zawiera 30 odpowiedzi, ma 10 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Arth Arth 3 tygodnie temu.

Oglądasz 10 postów - 11 przez 20 (z 31 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #670988
    Zdjęcie profilowe tomek
    tomek
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam to mój pierwszy post na forum. Jestem użytkownikiem skutera elektrycznego Greenstrice
    z silnikiem 800 wat tak niektórzy powiedzą to śmiesznie mało jednak jak dla mnie w zupełności wystarcza bo ważę 69 kg. a ta bestia potrafi w porywach rozpędzić się nawet do 50 km/h nie wiem jeszcze czy jest to ograniczone bo do wszystkiego jeszcze nie doszedłem. Skuter kupiłem używany był na akumulatorach żelowych po wieloletnim doświadczeniu w budowaniu przerabianiu rowerów elektrycznych wiedziałem że są do niczego i nie spełnią moich wymagań. Specjalnie polowałem na okazję skutera elektrycznego z padnięta baterią żeby był tani. Akumulator, jak zamierzałem zrobiłem sam na nowych ogniwach panasonic 18650 PF 2900 mili amperogodzin każde. Ogniw tych zużyłem 234 sztuki co pozwala zgromadzić ponad 2 KW energii. Jako że wcześniej użytkowałem rowery elektryczne do których baterie też sam robiłem mogę powiedzieć że bardzo intensywnie użytkowane, jeździłem praktycznie też przez zimy wytrzymują bez problemu 5 lat i po tym czasie mają jeszcze 80% pojemności. Byłem w szoku jak stara bateria z roweru elektrycznego ponad 5 lat katowana wielkości 5 kostek masła z 65 ogniw była w stanie napędzać ten skuter mogłem na niej zrobić jeszcze 20 km dopóki nie zgrzałem swojej nowej baterii jeździłem na tej starej od roweru i dawała radę. Na skuter wydałem 1200 zł na ogniwa 1500 zł. Silniki BLDC są praktycznie wieczne jedyne co może wysiąść to łożysko koszt kilkanaście zł lub spalić cię Hallotron koszt kilka zł. Sterowniki też nie są awaryjne mi przez około 9 lat nie zdarzyła się sytuacja żeby uległ awarii sterownik i nie słyszałem o takim przypadku. Skuter kupiłem jak najbardziej prosty bez elektronicznych wyświetlaczy Bluuetoth i innych niepotrzebnych zabawek. Ładowanie do pełna czyli w moim przypadku do 80% bo tak powinno się ładować akumulator to około 3h też własnej produkcji ładowarką. Akumulatorów li ion nie powinno się też rozładowywać do minimum tylko do około 30 20% max raczej często doładowywać niż głęboko rozładowywać. Nie można też li ionów zostawiać naładowanych na full na długi czas. Przechowywanie w zimie im nie szkodzi, akumulator na zimę trzeba rozładować do napięcia około 3,6 na ogniwo i zostawić w chłodnym miejscu ale nie na mrozie. Absolutnie w żadnym wypadku nie można przechowywać przez zimę naładowanego na fuul. Tak traktowany akumulator ładowany do 80% rozładowywany do 30% zdechnie prędzej ze starości niż z liczby cykli.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe tomek tomek.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe tomek tomek.
    Tomasz Dmowski
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe tomek tomek.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe tomek tomek.
    #671004
    Zdjęcie profilowe Arth
    Arth
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Tomek, dobrze mieć tu takiego eksperta od ogniw. Szukam właśnie alternatywnego źródła jakim jest budowa baterii z akumulatorów. Oglądam nawet na YT kanał Taba na rowerze, gdzie koleś wytłumaczył ten temat lepiej niż na elektrodzi. Mimo tego boję się bo nie wiem jak to jest z moim sterownikiem bo nie znam jego specyfikacji. Baterię fabryczną, którą mam też nie jest opisana poza tym, że jest 72V 20AH.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.
    #671013
    Zdjęcie profilowe tomek
    tomek
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Podejdźmy do tematu zatem z innej strony. Nasza niewiadoma to sterownik a co wiemy
    1. napięcie akumulatora 72v
    2. pojemność 20Ah
    3 a czy moc silnika znamy?

    Tomasz Dmowski
    #672063
    Zdjęcie profilowe Arth
    Arth
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Sorry nie jestem zbyt aktywny. Silnik to podobno 3000W. Firma składająca akumulatory polecana z tego kanału Tabanarowerze wyceniła mi 2000 zł za zestaw ogniw bliźniaczy do oryginalnego z ogniw „rozpakietowanych, nigdy nie ładowanych” co mnie bardzo zastanawia jakie ma ten drugi parametr znaczenie i skąd się biorą takie pakiety, których nikt nigdy nie ładował xD.

    Ps. Czy jest możliwe samoistne zwiększenie pojemności aku? Bo jakimś cudem teraz robie 28km (w sumie do pracy i z powrotem), a kokpit pokazuje cały czas max baterii gdzie wcześniej przy tych samych warunkach i stylu jazdy miałem w drodze powrotnej już 3/6 kresek.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy, 4 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Arth Arth.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy, 4 tygodnie temu przez Zdjęcie profilowe Arth Arth.
    #672065
    Zdjęcie profilowe tomek
    tomek
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Ogniwa z rozpakietowania biorą się właśnie z rozpakietowania:) Czyli fabryka np skuterów itp zgrzewa pakiet ale pech chciał że robot lub człowiek nie zgrzał dobrze na 1500 zgrzewów jeden lub 2 nie trzyma lub ogniwo w całym pakiecie okazało się po testach słabsze. Naprawa takiego pakietu dla firmy jest nie opłacalna. Bardzo ciężko jest naprawić zgrzewany pakiet. Dlatego firmy takie pakiety sprzedają za grosze. Kiedyś była afera pracownik Tesli wygadał się że tesla po kryjomu takie pakiety co nie przeszły testów naprawiał i z powrotem wkładał do samochodów. Wyobraź sobie wyżucić nowy pakiet 7000 ogniw bo jeden zgrzew nie trzyma. Nigdy nie ładowane to znaczy nie urzywane praktycznie nowe ogniwa. Tylko ja kiedyś kupiłem takie i okazały się urzywane akumulator poszedł do utylizacji bo miał duże rozjazdy. Ale jak to robi firma daje gwarancje powinno być ok, tylko ja bym zalecał pakiet dużo większy niż fabryczny z kilku powodów. Akumulatory to temat rzeka nie na pisanie na forum bo trzeba by książkę napisać a na smartfonie to trudne. Co do zwiększenia pojemności w nowych żelówkach no to możliwe ale również możliwy jest wpływ temperatury napompowałeś lepiej koła nie było wiatru….itp. Kreskom na wyświetlaczu ja bym nie ufał najbardziej miarodajne jest napięcie czyli zamontowanie sobie woltomierza. Jak chcesz pogadać to napisz na priwa gdzieś w wekend wieczorkiem możemy porozmawiać 🙂

    Tomasz Dmowski
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #672067
    Zdjęcie profilowe Tomciog
    Tomciog
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Wracam z informacjami…
    Cóż, skuter po zarejestrowaniu i rozpoczęciu użytkowania działał jakieś pół dnia. Jechać jechał, ale z pracy wracałem już bez świateł. Od razu powrót do serwisu, gdzie czekałem na naprawę ponad miesiąc. Wczoraj odebrałem(wymiana sterownika) , z kartą wartości 150 zł do Media Expert w ramach przeprosin na długi czas oczekiwania.
    Na razie działa.
    Zobaczymy co dalej .

    #672068
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 791

    dziel się koniecznie. Info o jakości elektryków (zwłaszcza tych chińskich) tutaj jak na lekarstwo.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #672070
    Zdjęcie profilowe tomek
    tomek
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Rada dla wszystkich posiadaczy skuterów elektrycznych dla żelowych i litowo jonowych nie rozładowywać do końca do odciencia. To znaczy jak mamy połowę baterii i spokojnie byśmy zajechali do pracy i wrócili to lepiej ją podładować jak mamy czas, nie koniecznie na fuul. To znaczy żeby rozładowywanie do końca nie było codzienną praktyką jak tak się zdarzy nic wielkiego się nie stanie ale nie codziennie. Też jeśli będziemy zamawiali robili sami akulator to o możliwie największej pojemności a to dlatego że im ogniw jest więcej tym mniej są obciążone pracują naniejszych prądach mniej się grzeją albo wcale wtedy i szybciej możemy je naładować bez szkody dla nich np w trasie.

    Tomasz Dmowski
    #673184
    Zdjęcie profilowe robbo2k
    robbo2k
    Użytkownik
    • Postów: 80

    Ze skuterami sprawa jest prosta. Masa własna ok 100kg
    Żeby to jeździło 45km/h potrzeba silnik minimum 1800-2000W i napięcie 60-72V, kKoszt bez baterii 2000zł
    Koszt akumulatora to dzisiaj okolo 3000zł za 1kWh,
    Skuter spala ok 4Wh na 100km. przyzwoity gwarantowany zasięg to ok 2kWh (26Ah na 72V) co da REALNE 50-60km.
    Czyli na dzisiaj skuter motorower musi kosztować 8000zł na li-ion. Dynamika i radość z jazdy jednak nieporównywalna z niczym innym.

    teraz jesli chcemy równowartości 125cm to silnik 4kW co daje 70km/h spalanie rosnie to 6-7kWh/100km wiec dla baterii 72V mowimy juz o 60Ah i 4kWh czyli do ceny motoroweru +4000zł za zasieg 50km lub +12tys

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy temu przez Zdjęcie profilowe robbo2k robbo2k.
    #673193
    Zdjęcie profilowe tomek
    tomek
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Z tym „spalaniem” to jest różnie mój skuter pali na trasie max 2 do 2,5 kw na setkę. Silnki ma 800 watt i rozpędza się do 45 w porywach do 50 na godzinę. Ale ja ważę poniżej 70 kg . Skuter ma duże wązkie w miarę koła napompowane powyżej max. Cisnienie w oponach robi też robotę co do zużycia prądu i gwałtowne przyśpieszanie gwałtownie przyśpieszając można spalić nawet połowę więcej niż łagodnie się rozpędzają

    Tomasz Dmowski
Oglądasz 10 postów - 11 przez 20 (z 31 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie