Skutery elektryczne do 4kW

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Skutery elektryczne do 4kW

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe tomek tomek 1 miesięcy temu.

Oglądasz 3 posty - 11 przez 13 (z 13 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #670988
    Zdjęcie profilowe tomek
    tomek
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam to mój pierwszy post na forum. Jestem użytkownikiem skutera elektrycznego Greenstrice
    z silnikiem 800 wat tak niektórzy powiedzą to śmiesznie mało jednak jak dla mnie w zupełności wystarcza bo ważę 69 kg. a ta bestia potrafi w porywach rozpędzić się nawet do 50 km/h nie wiem jeszcze czy jest to ograniczone bo do wszystkiego jeszcze nie doszedłem. Skuter kupiłem używany był na akumulatorach żelowych po wieloletnim doświadczeniu w budowaniu przerabianiu rowerów elektrycznych wiedziałem że są do niczego i nie spełnią moich wymagań. Specjalnie polowałem na okazję skutera elektrycznego z padnięta baterią żeby był tani. Akumulator, jak zamierzałem zrobiłem sam na nowych ogniwach panasonic 18650 PF 2900 mili amperogodzin każde. Ogniw tych zużyłem 234 sztuki co pozwala zgromadzić ponad 2 KW energii. Jako że wcześniej użytkowałem rowery elektryczne do których baterie też sam robiłem mogę powiedzieć że bardzo intensywnie użytkowane, jeździłem praktycznie też przez zimy wytrzymują bez problemu 5 lat i po tym czasie mają jeszcze 80% pojemności. Byłem w szoku jak stara bateria z roweru elektrycznego ponad 5 lat katowana wielkości 5 kostek masła z 65 ogniw była w stanie napędzać ten skuter mogłem na niej zrobić jeszcze 20 km dopóki nie zgrzałem swojej nowej baterii jeździłem na tej starej od roweru i dawała radę. Na skuter wydałem 1200 zł na ogniwa 1500 zł. Silniki BLDC są praktycznie wieczne jedyne co może wysiąść to łożysko koszt kilkanaście zł lub spalić cię Hallotron koszt kilka zł. Sterowniki też nie są awaryjne mi przez około 9 lat nie zdarzyła się sytuacja żeby uległ awarii sterownik i nie słyszałem o takim przypadku. Skuter kupiłem jak najbardziej prosty bez elektronicznych wyświetlaczy Bluuetoth i innych niepotrzebnych zabawek. Ładowanie do pełna czyli w moim przypadku do 80% bo tak powinno się ładować akumulator to około 3h też własnej produkcji ładowarką. Akumulatorów li ion nie powinno się też rozładowywać do minimum tylko do około 30 20% max raczej często doładowywać niż głęboko rozładowywać. Nie można też li ionów zostawiać naładowanych na full na długi czas. Przechowywanie w zimie im nie szkodzi, akumulator na zimę trzeba rozładować do napięcia około 3,6 na ogniwo i zostawić w chłodnym miejscu ale nie na mrozie. Absolutnie w żadnym wypadku nie można przechowywać przez zimę naładowanego na fuul. Tak traktowany akumulator ładowany do 80% rozładowywany do 30% zdechnie prędzej ze starości niż z liczby cykli.

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy temu przez Zdjęcie profilowe tomek tomek.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy temu przez Zdjęcie profilowe tomek tomek.
    Tomasz Dmowski
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy temu przez Zdjęcie profilowe tomek tomek.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 miesięcy temu przez Zdjęcie profilowe tomek tomek.
    #671004
    Zdjęcie profilowe Arth
    Arth
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Tomek, dobrze mieć tu takiego eksperta od ogniw. Szukam właśnie alternatywnego źródła jakim jest budowa baterii z akumulatorów. Oglądam nawet na YT kanał Taba na rowerze, gdzie koleś wytłumaczył ten temat lepiej niż na elektrodzi. Mimo tego boję się bo nie wiem jak to jest z moim sterownikiem bo nie znam jego specyfikacji. Baterię fabryczną, którą mam też nie jest opisana poza tym, że jest 72V 20AH.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    MOTOCYKLE SUZUKI Z PAKIETEM TRAVEL PACK

    Travel Pack to specjalna edycja popularnych i wszechstronnych motocykli Suzuki z wyposażeniem, które poprawi komfort Twojego podróżowania. Zwinny GSX-S1000F, niezawodny V-Strom 1000 XT i uniwersalny V-Strom 650 XT – teraz w wersji specjalnej z wyposażeniem w cenie.
    #671013
    Zdjęcie profilowe tomek
    tomek
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Podejdźmy do tematu zatem z innej strony. Nasza niewiadoma to sterownik a co wiemy
    1. napięcie akumulatora 72v
    2. pojemność 20Ah
    3 a czy moc silnika znamy?

    Tomasz Dmowski
Oglądasz 3 posty - 11 przez 13 (z 13 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie