Skutery elektryczne do 4kW

Wyświetla 31 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #674002
    Arth
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Kupiłem do swojego nową baterię, koszt 4 tys.z rozpakietowanych ogniw. Pojemność 40 Ah. Juz nie jeżdżę bo zimno ale fajnie jest ładować co 2 dni, zamiast codziennie

    #679573
    Arth
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Czy mamy tu jakiegoś innego eksperta od budowania baterii z ogniw (poza Tomkiem, który przepadł)? Mam jedną baterię do przerobienia i potrzebuje fachowej pomocy

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #682779
    Łukasz Zielonka
    Uczestnik
    • Postów: 2

    Witam, jestem zainteresowany kupnem skutera (motorynki) elektrycznego. W oko wpadły mi 3(4) modele:
    – Romet E-Pony
    – Iamelectric Blade S / Trybeco Emax 2.2 *to chyba to samo)
    – E-mio Vento
    Z góry dziękuję za pomoc w wyborze i pozdrawiam.

    #682835
    Arth
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Czesc, widac, ze w oko wpadl Ci jeden design, ale musisz wiedziec, ze to malutki motorek. Ja kupilem od iamelectric skuter Havana bo lubie ten design i najwazniejsze bylo dla mnie to, zeby skuter byl duzy. Niestety wiekszosc tych skuterow jest z jedej fabryki, a dealerzy tylko zamawiaja do nich swoje logo i zmieniaja kolorystyke. Przechodzac do sedna zastanow sie czy nie bedziesz na tym wygladal smiesznie bo ja przy 186cm tak wlasnie bym wygladał. Po drugie ogniwa, tylko li-on. Żelowe są ogólnie gorsze, są cięższe co może wpłynąć na zmniejszenie zasięgu skutera (kazdy kg sie liczy niestety) i krócej żyją (mniej cykli ładowania) wiec odrzucałbym z tego powodu blade s. Trybeco to to samo, ma tylko fajniejszy kolor i sprzedawca przynajmniej nie kłamie o zasięgu, nie ma szans na 60km przy pojemnosci 20Ah i jezdzie na pełnej manetce (watpie czy ktos by jezdzil 30km/h i wazyl 50kg bo tylko wtedy ten zasieg bylby mozliwy) to max 40km przy czym juz okolo 38km bedziesz miał 30% naładowania i nie zaleca sie dobijać w ten sposób ogniw (schodzenie ponizej 30% zmniejsza ich pojemność drastycznie). Jeżeli chcesz zamierzasz jezdzic do samego „końca” to lepiej żelowy wtedy bo jego jedyna zaleta jest odpornosc na niska temperature i głębokie rozładowanie.
    Romet kiedyś niby dobry ale teraz to tez chińczyk ze słabym silnikiem i wysoka cena za samo logo. Dla informacji moc silnika jest ważna jesli chcesz dynamicznie sie rozpedzac i miec duze przyspieszenie. Wazny jest tez ten parametr przy górzystym terenie bo na 3000W jedziesz 5-10km wolniej pod górke, a 1000W chyba bedzie trzeba pchać albo doprowadzi to do dużego rozładowania ogniw.
    Rozważałbym E-mio jesli chodzi o połączenie wszystkich cech, ale jesli nie przeszkadza Ci żelowy aku to bralbym Trybeco.

    #682837
    Arth
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Dla wiadomosci innych swój problem już rozwiązałem, pomógł mi Tomek przez pw i właściciel kanału yt „Taba na Rowerze”, który polecił firmę do przebudowy mojego pakietu ogniw 🙂

    #682846
    tomek
    Uczestnik
    • Postów: 10

    To super bo szkoda by było sezonu. Dziś trochę zimno ale miejmy nadzieję że zaraz się ociepli ja dzisiaj tylko chwilkę się przejechałem.

    #683173
    Tomciog
    Uczestnik
    • Postów: 4

    Witam wszystkich ponownie. Długo mnie nie było i obawiam się, że raczej zupełnie zniknę. Skuterek nie przejechał nawet 100 km. Niestety czas i wydarzenia w moim życiu na to nie pozwoliły, a ostatnie okoliczności sprawiły że muszę z żalem rozstać się z maszynką. Jednak wiązałem z nią jakieś nadzieje, zwłaszcza będąc motonitą…

    Więc gdyby ktoś był zainteresowany praktycznie nowym, zarejestrowanym elektrykiem to zapraszam.
    Pozdrawiam Tomek

    #684153
    tomek
    Uczestnik
    • Postów: 10

    Tomciog nie znikaj:) podstawowy problem miłośników EV to akumulator. Buduje akumulatory z ogniw 18650 i z ogniw z samochodów elektrycznych np hybryd BMW taki akumulator z BMW mam teraz u siebie w skuterze i polecam. Olbrzymie prądy ładowania ilość cykli do końca twojego życia lub życia skutera. Ja swój skuter ładuje z mocą 1,5 kw nie dostępne dla żadnego fabrycznego skutera jaki znam 30 minut ładowania to 40 km do przejechania a mógłbym szybciej ale moja ładowarka ma tylko 1,5 kw.

    #684182
    Tomciog
    Uczestnik
    • Postów: 4

    Już sprzedany. Niestety.
    LwG.

    #684562
    Fasol
    Uczestnik
    • Postów: 1

    Witam wszystkich!

    Jestem tutaj nowy i chciałbym prosić o poradę. Jak to jest z użytkowaniem elektrycznych skuterów w zimie? Mocno wydajność baterii spada?

    Zastanawiam się nad kupnem „skutera” elektrycznego dla dojazdów do pracy. Aktualnie muszę dojechać 10 km a w przyszłości dystans może się zwiększyć do 30 km w jedną stronę.

    Ogólnie planowałem kupić sobie 4t Yamaha Aerox 50cc ale przez przypadek trafiłem na takiego „Chińczyka” który, nieukrywając bardzo mi się spodobał: https://www.ecruiser.nl/online-store/Ecruiser-Echopper-Matt-Groen-p143861521

    Silniczek ma 2000W a akumulator przy zakupie ma do 40Ah. Łącznie cena trochę niższa niż nowej Yamahy.

    Na stałe mieszkam w Holandii gdzie nie ma za dużo pagórków 😉 Więc myślę że silnik 2000W by dobrze się sprawował. Natomiast boję się że w zimie skuteczność baterii drastycznie spadnie i o ile 10 km przejadę w jedną stronę to z powrotem mogę mieć problem.

    Nie ukrywam że opcja elektrycznego skutera by dla mnie była najwygodniejsza, tylko że potrzebuję pojazdu na cały rok użytkowania. Szkoda mi „katować” samochód na taki krótki dystans a z kolei zwykłym rowerem fajnie się jeździ, o ile pogoda dopisuje. A w Holandii nie za często dopisuje, potrafi solidnie wiać. Dodając do tego opady deszczów i perspektywę jazdy rowerem w taką pogodę do pracy to żyć się odechciewa 😛

    Jest jeszcze jeden model od „Chińczyka” który dopiero za dwa miesiące wejdzie do sprzedaży: https://www.ecruiser.nl/online-store/Cafecruiser-Zwart-Coming-soon-p203689295

    Ma mieć silnik 3000W i baterię do 45Ah, oczywiście w obu przypadkach baterie Li-Ion.

    Z góry dziękuję za wszelkie porady.

    #685265
    Arth
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Witaj,
    w zime bateria mocno cierpi tylko podczas przebywania w temperaturze poniżej 5 stopni. Ja swoją zabierałem zawsze do pomieszczenia. Tak czy siak zawsze do domu dojechałem (16km w jedną strone) i ewentualnie woziłem też ładowarke co by w razie co w pracy ładować bo sam nie wiedziałem jak zniesie pierwszą zimę.

    Baterie skuterów, które przedstawiasz mają pojemność 40Ah więc spokojnie wystatczy Ci nawet na 80km na jednym ładowaniu. Na pewno tylko nie wierz w to co piszą sprzedawcy, że to zasięg 120km xDDD bo to jest możliwe ale tylko gdybyś ważył 50kg i jechał cały ten dystans max 30km/h bez zatrzymywania się by ponownie ruszyć. Moja pierwsza bateria 20Ah też miała robić cudowne 60km a w praktyce jest max 40.
    Co do wyglądu wybierz jaki chcesz, moc silnika to tylko sprawa górek i ruszania, 2000W niby wystarczy, choć 3000W ładnie przyspiesza w 2,5 sekundy do 50km/h, aż Janusz w passacie rejestratora włączyć nie zdąży by nagrać te cuda, w które mu Halinka nie uwierzy, a Ty już będziesz daleko z przodu.

    #685268
    Arth
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Jakby kogoś interesowało, mój skuter doznał usterki. Prawdopodobnie od myjni ale może to tylko zbieg okoloczności. Dojechałem po myjni do pracy bez problemu, wracam, jescze widno, a tu mi ktoś awaryjnymi miga jak wariat, patrze a nie działają mi żadne światła, dzienne włączały się zawsze automatycznie, a teraz nic, kierunkowskazy nie działają, tył, stop i podświetlenie rejestracji też nie. O dziwo wszystko hula normalnie ale tylko gdy przełączę w tryb światel drogowych aka długich. Dzwoniłem do sprzedawcy, stwierdził, że padł przekaźnik, czekam na część i instrukcje wymiany od niego bo nie mam pojęcia gdzie to się znajduje choć sam już rozkręciłem w rozpaczy wszystko. To tak informacyjnie bo niczego w necie nie znalazłem na ten przypadek by zdiagnozować

    #692361
    czatowiec
    Gość
    • Postów: 89 724

    Witam, mogę się pochwalić kupnem skutera TORQ e-MAX i mogę polecić, to naprawdę fajny pojazd pomimo budżetowości rozwiązania. Wydaje się mniej bajerancki od np. Bartonów, ale za to ma silnik Bosch 3kW oraz dwa hamulce tarczowe, przez co w sumie najważniejsze elementy są wyższej klasy, nawet jak nie ma bajerów typu alarm czy podświetlany schowek 🙂 Bateria 72V20Ah kwasowo-ołowiowa, kiedyś-kiedyś będę marzył na temat zbudowania pakietu LiFePo4 72V ~50Ah i może odblokowaniu go gdyby była taka możliwość. Jest to ta sama buda co TORQ Neco 125, zaś pojazd fizycznie produkowany jest przez chińską fabrykę ZNEN, gdzie elektryki oraz spalinowe 50-150ccm są budowane pod nazwą ZNEN Fantasy i oznaczeniem modelu F11. Dużo części zamiennych mają Niemcy, którzy sprzedają te skutery pod marką GT Union (Striker oraz e-Striker).

    #692423
    Arth
    Uczestnik
    • Postów: 13

    U mnie lipa z tym światłem przednim. Nowy przekaźnik naprawił wszystkie światła ale to główne świeci tak słabo jakbym jechał ze świeczką. Muszę włączać światła drogowe by cokolwiek widzieć przed sobą. Czy ktoś może zna przyczynę albo domyśla się?


    @czatowiec
    Gratulacje zakupu, witaj w naszej skromnej rodzinie elektryków 🙂
    Jakby co blokada to tylko jedna zworka w sterowniku i na siłę to dałoby radę nawet zrobić to na jakimś patencie by włączać i wyłączać kiedy chcesz

    #692949
    czatowiec
    Uczestnik
    • Postów: 3

    @Arth dzięki za przywitanie, jesteśmy z lubą bardzo zadowoleni z maszyny, świetnie pracuje 😉 Dzięki za wskazówkę – zastanawiałem się nad sposobem ograniczenia, ponieważ większość skuterów ma 3 tryby pracy, a ten tylko dwa – do ~20-25 km/h i do 45-50 – zastanawiałem się, czy nie dałoby rady zrobić 45+ (jeśli by się dało) jako trzecią pozycję 🙂 Masz już doświadczenie z rozkręcaniem tego typu maszyn, że znasz takie life-hacki? 😉

    #702014
    Kamil B
    Gość
    • Postów: 89 724

    Właśnie kupiłem E-maxa Torq i już go trochę porozkręcałem.Szukałem tej zworki ale nie ma ani na sterowniku ani przy kierownicy.Zastanawiałem się właśnie nad tym przełącznikiem bo nawet w instrukcji angielskiej ma 3 prędkości(koło kierownicy jest wiązka z jednym pustym gniazdem ciekawe od czego)
    Sprawdź sobie akumulatory bo na miałem klemy nie przykryte osłonką.Trochę mnie martwi że wskazania naładowania akumulatorów trochę fikcja.Jak u ciebie z zasięgiem bo u mnie na razie nie sprawdzałem na dłuższej trasie.Może by założyć temat na temat tego skutera.Przy zakupie też zwracałem uwagę na wielkość kół,moc 3000w oraz hamulce

    #702058
    czatowiec
    Uczestnik
    • Postów: 3

    Po rozjeżdżeniu go przez ~200km udaje się mi i małżonce osiągnąć w dwie osoby realny zakres 45 kilometrów (trudny teren, góra dół i zakręty w kółko), przy czym skuter ma lepsze parametry ruchowe jeśli akumulatory są świeżo ładowane, niż jak go wyciągasz po np. 2 tygodniach przerwy. W sensie, że zasięg pozostaje identyczny, ale słabiej ciągnie jak się akumulator „rozleniwi”. Planuję z Niemiec sprowadzić stelaż pod kufer centralny, bo w Polsce oraz w Chinach jest to nie do dostania z mojego rozeznania.

    #703743
    Kamil
    Gość
    • Postów: 89 724

    Dzięki za info o zasięgu bo dopiero dzisiaj wsiadłem pierwszy raz i się zagotowałem bo po 25 km mi prędkość zleciała do 8 km/h. Akumulator wypełni naładowany w miarę prosta droga waga 100 kg dzisiaj byłem w media i mam go dostarczyć. Jeszcze raz podejmę próbę zasięgu. Czy ty na początku też miałeś taki niski zasięg bo już się boję.

    #703745
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 901

    ale o jakim sprzęcie piszesz?

    #703751
    Kamil
    Gość
    • Postów: 89 724

    Piszę o torq e-max

    #703754
    czatowiec
    Uczestnik
    • Postów: 3

    Na razie wyluzuj, nam dopiero akumulator rozruszał się po 3 pełnych cyklach ładowania 🙂 Też na początku mieliśmy spinę w zakresie tego, że za pierwszym razem udało się nam przejechać 13 kilometrów i już ciągnął jak by nie mógł. Te akumulatory żelowe jednak myszą się „ułożyć” i ogólnie najlepszą wydajność mają jak elektrolit nie jest „rozleniwiony” 🙂 Jak po 3 cyklach ładowania Ci się nie poprawi, to wtedy idź do Media Expert.

    #703868
    Kamil
    Gość
    • Postów: 89 724

    Piszę o torq .Dzięki trochę mnie uspokoiłeś dzisiaj kolejna próba. Miłej niedzieli życzę a z tym odblokowaniem to chyba tylko programowo szukałem trochę o tym sterowniku jakiś gość z Niemczech bawił się ale go spalił bo z tych 3000w na pewno da się więcej wycisnąć.

    #707457
    Kamil
    Gość
    • Postów: 89 724

    Wesołych Świąt życzę wszystkim na forum.Piszę o torq e-max mam dobrą wiadomość.Dzisiaj po raz kolejny zabrałem się za odblokowanie no i pierwsze sukcesy jest 3 bieg prędkość na 3 biegu 55km/h na luzie.Kawałek przejechałem i osiągnłem 52km/h.Szczegóły po świętach.

    #707461
    tomek
    Uczestnik
    • Postów: 10

    Ja w swoim greenstrice przy sterowniku mam trzy luźne kabelki i jak łączyłem je w różnych kombinacjach to udało mi się uzyskać tylko ograniczenie do 25:). Zwiększenie prędkości uzyskałem dodając jedną sekcję akumulatora 14S zamiast 13S . 58,8v zamiast 54,6. Większe napięcie równa się większa prędkość i większa moc. Ale nie można napięcia zwiększać w nieskończoność. Z regóły sterownik wytrzyma napięcie troszkę większe tylko niż ma nominalne. Ile wytrzyma zależy głównie od napięcia kondensatorów jakie są w środku. Za ładowarkę służy mi zasilacz eltec o mocy prawie 2 kw i z rególowanym napięciem tak że nie mam problemów z ładowarką bo przy takiej przeróbce trzeba by też zmienić ładowarkę. Skuter na ogniwach li ion 80 Ah z BMW.

    #707552
    Kamil
    Gość
    • Postów: 89 724

    Widzę kolego pełna profeska 80ah a jaki zasięg

    #708766
    tomek
    Uczestnik
    • Postów: 10

    Nie wiem:) Bo do pełna nigdy nie ładowałem na full, jak naładuje do 4V na ogniwo czyli około 80% to 90 km normalna jazda bez szarżowania i bez wleczenia się i jeszcze zostaje prądu co najmniej na 10km ale nie rozładowuję do końca czyli 3v na ogniwo po zakończeniu jazdy mam 3,6 na ogniwie bez obciążenia a wiec jeszcze sporo prądu. ładuję zasilaczem eletek to w trasie 20 30 minut błyskawicznie mogę podładować, ogniwa wcale się nie grzeją nawet nie robią się ciepłe pomimo takich dużych prądów w sumie bateria nie wiele mniejsza niż w toyocie prius plugin3 bo tam siedzi 4,4 kw a u mnie 3.7 jak pamiętam 🙂

Wyświetla 31 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button