Skuter ZUMICO 4T słabo rusza z miejsca po wymianie wariatora

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery, Motorowery i Motocykle Zipp Skuter ZUMICO 4T słabo rusza z miejsca po wymianie wariatora

Ten temat zawiera 19 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe krupka40 krupka40 4 lata, 9 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 20 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #193194
    Zdjęcie profilowe Olcia2320
    Olcia2320
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Witam wszystkich na forum. Mam na imię Ola.

    Mam pytanie, ponieważ wczoraj wymieniłam w moim skuterze Zumico wariator na nowy.
    Niby wszystko jest ok, ponieważ ładnie, równo się zbiera, ale… jak już w ogóle się zbierze.
    Chodzi o to, że ruszając z miejsca skuter potrafi na manetce odkręconej do końca przejechać całe skrzyżowanie w żółwim tempie, dopiero po chwili jak by łapie i czuć, że go ciągnie po czym przyspiesza. Mam też wrażenie, że po tej wymianie nie jedzie już tak szybko jak przed. Nic po za wariatorem nie było ruszane. W nowym wariatorze rolki są lżejsze niż były dotychczas.
    Czy ktoś mógł by mi poradzić co mogło spowodować taką zmianę w ruszaniu z miejsca i dlaczego jedzie trochę wolniej?

    Z góry bardzo dziękuję 😉

    #193196
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Witaj Olu, to jest tak, że wymiana rolek na inne wymaga przetestowania – jak zachowuje się napęd. Zbyt lekkie rolki nie pozwalają silnikowi wejść szybko na wysokie obroty i przyspieszenie jest do bani. Jeżeli Ci to nie odpowiada, to trzeba wrócić do warsztatu i zażyczyć sobie wymiany rolek na takie jak były oryginalnie. Pytanie, po co wymieniano je na lżejsze? Jest jeszcze kwestia regulacji gaźnika, która też powinna być przeprowadzona… Może potrzebna jest nieco większa dysza w gaźniku…?

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #193198
    Zdjęcie profilowe Olcia2320
    Olcia2320
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Dziękuję za odpowiedź 🙂 Wariator wymieniałam sama, chciałam żeby lepiej się zbierał… wcześniej ruszał z większym życiem z miejsca ale zdarzało mu się szarpnąć i ciągnąć dalej. Być może to wina czegoś innego?
    Natomiast czy jeśli teraz chcę większego kopa przy ruszaniu, powinnam założyć stary wariator?
    Czy nie może być tak, że pasek jest rozciągnięty i na nowym wariatorze późno go łapie??? Tak sobie tylko myślę, fakt że się nie znam na tyle żeby wiedzieć co się porobiło 😉

    #193202
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Wystarczy, jak na próbę założysz stare rolki, albo nowe o tej samej wadze jaką miały stare… Niestety, trzeba trochę poeksperymentować… ;)))

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
    #193203
    Zdjęcie profilowe Olcia2320
    Olcia2320
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Ok, w takim razie jutro znów wezmę zabawki w łapki i rozkręcę, aby włożyć stare rolki 🙂 Zobaczymy jak mój rumak zareaguje!
    Dziękuję bardzo za podpowiedź 🙂

     
    Czytaj
    REKLAMA

    -10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

    Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.
    #193205
    Zdjęcie profilowe Olcia2320
    Olcia2320
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Oczywiście. Nie wiedziałam jak usunąć 🙂

    #193207
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 356

    troche inczej.
    lekkie rolki powodują że silnik sie lekko i szybko wkręca ale jak są zbyt lekkie to masz 10.000 obr a jedziesz 30km/h z wyjącym silnikiem
    zbyt ciężkie ograniczają obroty.
    po wymianie wariatora na inny (innego typu, rodzaju, firmy) waga seryjnych rolek przestaje mieć znaczenie bo sam nowy wariator ma inną mase i inną charakterystykę.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #193210
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Fakt, trochę pokręciłem… Wombat (jak zwykle) ma rację… tak, czy inaczej będziesz musiała poeksperymentować z różną wagą rolek… ;)))

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
    #193276
    Zdjęcie profilowe Olcia2320
    Olcia2320
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Tak właśnie zachowuję się mój skuter, silnik chodzi jak należy a nie jedzie, wskazówka dochodzi do 20 km/h chwilę tak stoi i dopiero przyspiesza ;/

    Wombat napisał:

    troche inczej.
    jak są zbyt lekkie to masz 10.000 obr a jedziesz 30km/h z wyjącym silnikiem

    Dziś pokombinuję z tymi rolkami. Zobaczymy co mi z tego wyjdzie.

    Dziękuję 🙂

    #193277
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 356

    ZARA!
    (jakbyś była facetem to już bym cie obluzgał albo olał) a tak to usiłuje pomóc kobiecie. Bo szczerze nie lubię ciągać za język.
    Po pierwsze. Jakby to były za lekkie rolki to by się wkręcił na wysokie obroty i rozpędził do 30..MOOOOŻE 50km/h ale zawsze tak samo i jednak zawsze by się rozpędził. Ale twój opis niekoniecznie jednoznacznie na to wskazuje.
    Jeżeli wskazówka dochodzi do 20 a potem przyśpiesza.. to jednak przyśpiesza. Wiec to raczej nie rolki. Chyba że przyśpiesza do 35, wyje dalej a jedzie 35.
    Są dwa przypadki.
    a) stoisz, odkręcasz manetkę, silnik wchodzi na obroty i wyje wręcz, rusza w zasadzie normalnie tylko że wyjąc napędza się do jakieś niskiej prędkości. To oznacza za lekkie rolki… i to tak 1.3 grama co najmniej. Za lekkie rolki lub zbyt twarda do danych rolek sprężyna centralna.
    .
    b) stoisz, odkręcasz manetkę ale obroty nie wzrastają prawie wcale.. ma ochote coś ciągnąć ale nie ma siły, z oporami prawie przerywając rozpędza sie do tych ~20km/h i nagle coś sie jakby „przepala” i zaczyna normalnie ciągnać z normalnie wzrastającymi obrotami. to oznacza że problem jest kompletnie gdzie indziej.
    A teraz pytania pomocnicze.
    – jaki to był stary wariator a jaki jest nowy?
    – czy wymieniony był kompletny (wariator, pokrywa, rolki, tuleja po której się ślizga)
    – czy przy montażu sprawdzano czy w otwór wariatora tuleja wchodzi lekko, bez zacięć?
    – jaki jest pasek, czy już nie jest znacznie węższy niż fabryczny
    – czy na przeciwtalerzu nie ma rantu/wyżłobienia
    – czy ktoś sprawdzał jak pracuje korektor momentu – czy sie nie zacina, czy się schodzi do końca..itd

    boże jaki jestem cudowny i pomocny. Lece do łazienki do lustra se piątke przybić.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 20 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie