Skuter zumico 139qmb 50cc niska prędkość, brak mocy

Witam, to mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem ze skuterem zumico. Kupiłem go niedawno z przebiegiem 8000km. Nie odpalał. Problemem był gaźnik i układ zapłonowy. Gaźnik wymieniłem na nowy, ogarnąłem instalację i przy okazji wymieniłem moduł CDi, impulsator, cewkę i świecę. Skuter jeździł, lecz tylko 45-50 km/h-tak jak teraz, Wymieniłem wariator i pasek oraz rolki. Nadal to samo. Wyregulowałem luz zaworowy(ssący był OK, wydechowy strasznie luźny). To samo. Wywaliłem zwężkę w dolocie, to samo. Zmieniłem dyszę na mniejszą ( z napisem 80 ze starego gaźnika), po tym skuter nie wkręcał się na obroty, nawet na stopce. Powróciłem do starej i jeździ jak jeździł. Dodam jeszcze że gdy trzymam prędkość maksymalną to mogę zakręcić manetkę o 1/3 i skuter wcale nie zwalnia. Kompresja to 11 barów. Zdarza mu się zgasnąć po mocnym hamowaniu.
Proszę o pomoc, każde wskazówki będą pomocne, bo nie mam już pomysłu.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
P.S. Silnik to seria.

Czy ma problemy ze startem ?

Ma, z rozrusznika zimny nie odpala, dopiero kopka i gaz na maksa i wtedy za którymś razem zatrybi. Ciepły odpala z kopki i z rozrusznika, bez gazu. Przez pierwsze kilka sekund trzeba go potrzymać ręcznie na obrotach, potem jest okej. Ssanie raczej działa bo słychać jak potem spadają obroty.

Nikt nie ma pomysłu?

zły gaźnik, zła dysza, zła regulacja, nieszczelność w dolocie…itd

Zły gaźnik? Przecież to stock. Z tego co wiem regulacja mieszanki odpowiada tylko za bieg jałowy, jeśli jest jakaś inna regulacja gaźnika to na czym ona polega> (o regulacji iglicy wiem i sprawdzałem) Zamówię inne dysze i będę próbował. Nieszczelność w dolocie to znaczy rozszczelniony kolektor dolotowy? Wymienić?

Zmieniłem dolot i dyszę na 85, wyregulowałem gaźnik, nadal to samo.
Ktoś coś?

Sprzęgło też zostało wymienione. Co mi zostało do sprawdzenia?

wyregulowałeś gaźnik CZYLI CO ZROBIŁEŚ? Wyregulowałeś wolne obroty czy dobrałes dysze, iglice, wysokosć iglicy, poziom paliwa w komorze…itd?
Luzy zaworowe sprawdzone? Koło od magneto nie ma luzów na wale?

Wyregulowałem wolne obroty i skład mieszanki. Świeca koloru kawy z mlekiem. Wymieniłem dyszę na większą, lecz efektów brak. Iglice także ustawiałem w skrajnych położeniach bez żadnych efektów, więc powróciłem do środkowego ustawienia. Pływaka w gaźniku nie ruszałem. Luzy zaworowe wyregulowane. Brak jakichkolwiek luzów na magnecie.

Ktoś ma jakikolwiek pomysł?

Możliwe są niewłaściwe rolki lub slizki wariatora przez co mógł on stracić na szybkości polecam również wymienić linke gazu oraz sprawdzić szczelność przewodów gdyż to przez nie moze dostawać sie lewe powietrze. Możesz również sprawdzić ssanie oraz filtr paliwa i powietrza

Sprawdzę rolki i wariator, filtr powietrza i dolot wymieniłem więc na pewno jest szczelny. Linka gazu i filtr paliwa w porządku. Co może być nie tak że ślizgami? Wymieniałem razem z wariatorem. Rolki zmienię na 5.5g i zobaczę czy to coś zmieni.
P.S. sprawdzić ssanie to znaczy? Dysza na miejscu i jest drożna. Ssanie chyba się wyłącza bo słyszę spadek obrotów.

Masz racje niedoczytalem o nowych rolkach.
Nie chodzi mi tylko o filtr powietrza ale sprawdzić wszystkie przewody wchodzące do gaznika.
Skoro nie odpala z zimnego silnika oznacza to że elektrozawor ssania może być uszkodzony i nie otwierać ssania możesz to sprawdzić wymontowujac zawór oraz podlaczyc na krótko do akumulatora i sprawdzic czy iglica sie porusza jeśli tak wszystko jest ok jeśli nie zawor jest do wymiany.
A nie wiesz czy glowica byla wymieniana?
Jeśli tak- warto sprawdzić szczelność zaworów gdyż glowice sa sprzedawane z niedotartymi zawodami😁

Dzięki za odpowiedź, sprawdzę to ssanie. Może być coś jeszcze nie tak oprócz elektrozaworu? Przewody już sprawdzałem i są okej. Zastanawiałem się nad wypalonymi gniazdami zaworowymi bo raczej wymieniana nie była. Pomiar kompresji jednak rozwiał moje wątpliwości bo wyszło z tego co pamiętam 10.5 bara. Zobaczę jeszcze ten wariator czy wszystko jest dobrze poskładane i ssanie czy działa dobrze.
Dzięki za pomoc :wink:

Jeśli gniazda będą ok musisz sprawdzić poziom oleju przkladniowego. P.S kiedy go zmieniłeś?

Sprzęgło wymienione razem z dzwonem na nowe. Oleju nie ruszałem, to ten sam co silnikowy czy są oddzielone? Jak mam sprawdzić te gniazda? Kompresja nie potwierdza ich sprawności?

Jeśli nie jesteś pewny szczelności zawsze możesz wymontowac glowice i w miejsce zaworow wlać wodę i po jakims czasie sprawdzić czy nic nie przecieka jeśli nie wszystko jest ok.
Olej przekladniowy a silnikowy to 2 rozne oleje- jeden smaruje silnik a drugi przekładnie. Na Youtube mozesz obejrzeć mnóstwo filmow instruktażowych na temat jego wymiany

Czyli rozdzielone są, dzięki za odpowiedź. Ogarnę rolki i ssanie i dam znać czy coś się poprawiło. Myślę że kompresja mówi sama za siebie i wszystko jest szczelne. Mam nadzieję że to problem napedu. Dzięki za czas :grinning:

Zapomniałem się zapytać czy po wymianie gaznika rozblokowales go czyli czy wykreciles śrubę pod deklem?
P.S sposób na sprawdzenie głowicy był po to jeśli byłbyś niepewny kompresji😁