Skuter się dławi przy 4k obrotów po zmianie cylindra

Witam mam pytanie bo ostatnio założyłem cylinder z głowicą "90" (50mm) do oryginalnego gaźnika 50ccm i mam pytanie czy mam coś w nim zmieniać ? Z tego co pamiętam zmieniałem tylko dyszę na chyba 90 lecz skuter podczas wkręcania się na obroty ok 3,5-4k zaczyna się dławić i po sekundzie zaczyna dalej się wkręcać (nw do ilu jeszcze nie sprawdzałem, muszę go dotrzeć). Czy to oznaka że gaźnik go blokuje ? Kolejne pytanie to takie że znalazłem na allegro gaźniki do quantuma i są ze średnicą na wejscie do głowicy 17mm, 18mm i większe czy opłaca się kupić np gaźnik z quantuma 125 do mojego ? Nie będzie go zalewać ? Możecie podać sprawdzony sposób na dotarcie nowego cylindra z głowica ? Ponieważ kilka znalazłem i już nw jak go dotrzeć.

P.S. Znalazłem również tzw. agresywny wałek rozrządu http://allegro.pl/agresywny-walek-rozrzadu-skutery-4t-90-ccm-tuning-i5019819824.html czy on duże pomoże na przyśpieszeniu oraz czy założenie takiego zestawu coś pomoże http://allegro.pl/zestaw-sprzeglo-wariator-pasek-tuning-skutery-4t-i4947272546.html ?

Pozdrawiam sorry za tak długi post

nie patrz na wejście do głowicy tylko na średnice przy przepustnicy (najwęższe miejsce - przelot).
Jak masz 12-14mm gaxnik to stanowczo może to być za mało. Potrzebujesz 17-19mm.
Masz docierać tak jak znalazłeś. Nie pałowac za długo, nie walić maxem.. itd

Jutro sprawdzę jaką mam średnicę przy przepustnicy czyli mam sprawdzić z tej strony http://motoargo.pl/252-465-thickbox_default/GAZNIK-GY6-50-PRZEPUSTNICA-19MM.jpg ? A co z tymi częściami co znalazłem pomogą w czymś ? Oraz znalazłem temat o docieraniu http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/ czy stosując sie do niego uzyskam dobre rezultatu pod koniec docierania ?

Do 90tki najlepszy jest gaźnik od 125tki z krućcem

jakiej 90? 50 mm średnicy tłoka to 81 cm3.
Te części co podałeś to jedno wielkie gówno. Szczególnie ten zestaw WM Motor. A agresywny wałek rozrządu ma normalną cenę 105 zł i możesz go kupić z motor-landu firmy NCY. Poprawia przyśpieszenie i dodaje parę koni. Na napęd wybierz pasek Bando, oraz Multivara Malossiego.

To wariator duże pomoże ? Jest coś dobrego i tanszego od tego Multivara ?

Jest. Do każdego wariatora polecam pasek Bando lub Dayco.

Wariator Top Racing SV1 GY6
Wariator Polini Speed Control gy6
Wariator Malossi Multivar gy6
Wariator Naraku

W sprawie silnika to przy takiej pojemności polecam kupić dobrej firmy np. NCY głowicę z większymi kanałami, splanować ją na jakieś 0,25 mm, dotrzeć zawory. Do tego wałek NCY i będzie szatan.

Wombat napisał:

nie patrz na wejście do głowicy tylko na średnice przy przepustnicy (najwęższe miejsce - przelot).
Jak masz 12-14mm gaxnik to stanowczo może to być za mało. Potrzebujesz 17-19mm.
Masz docierać tak jak znalazłeś. Nie pałowac za długo, nie walić maxem.. itd

Dziś mierzone suwmiarka i gaźnik na przepustnicy ma 18mm więc chyba odpowiednio,

izdebski12 napisał:

Jest. Do każdego wariatora polecam pasek Bando lub Dayco.
Wariator Top Racing SV1 GY6
Wariator Polini Speed Control gy6
Wariator Malossi Multivar gy6
Wariator Naraku
W sprawie silnika to przy takiej pojemności polecam kupić dobrej firmy np. NCY głowicę z większymi kanałami, splanować ją na jakieś 0,25 mm, dotrzeć zawory. Do tego wałek NCY i będzie szatan.

To nad wariatorem musze sie zastanowić a mam problem bo po wymianie cylindra + głowicy skuter normalnie zapalił, trochę pojeździłem i dziś ide na garaż a skuter nie zapala co może być nie tak? Iskra jest, zawory dobrze ustawione, paliwo jest ;) ? Podczas chyba 30 min próby odpalania skuter prawie 2 razy załapał ale odrazu zgasł, 2 akumulatory wyczerpane a skuter nie zapalił :( Wziąłem gaźnik do czyszczenia może jest coś z nim nie tak jak powinno.

Jak dałeś większy cylinder i większą dyszę do gaźnika to dobrze zrobiłeś. Ale pomyśl o czym zapomniałeś. W gaźniku nie jest samo paliwo, tylko tworzy się mieszanka paliwowo-powietrzna. Twój skuter się dusi, bo nie ma czym oddychać. Powietrza mu daj więcej i będzie dobrze. I nie chodzi mi o regulację gaźnika tylko o przeróbkę dolotu powietrza do gaźnika(większa średnica, może inna obudowa filtra od 125).

Aha ok zobacze co się da zrobić, będzie pasował dolot z quantuma 125 ? Stożek mógł by być ? A co tym nieodpalającym skuterem ? Co zrobić ?