Skuter ruter grande rxl 50 pasek napędu

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #200828
    Maciej Starosta
    Użytkownik
    • 1
    • 5Postów:

    Mam pytanie zerwał mi sie pasek napędu i rozsypał w drobny mak i nie mam pojęcia jakie miał wymiary prosze o pomoc bo nie wiem jaki pasek kupić

    #200830
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    PASEK 729-17-28 SKUTERY 4T KOLO 12-13
    Następnym razem napisz czy skuter to 4t,2t,diesel 🙂

    #200833
    Maciej Starosta
    Użytkownik
    • 1
    • 5Postów:

    Koło 12 4t pasek 729-17-28 jest za mały bo ten akurat kupiłem i nie pasuje niestety

    #200836
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    I dalej nie napisałeś czy 4t czy 2t ,domyślam się że 4t?
    to zostaje jedynie ten
    http://archiwum.allegro.pl/oferta/pasek-napedowy-788-17-28-skutery-4t-blackduck-i3653127199.html

    #200841
    Maciej Starosta
    Użytkownik
    • 1
    • 5Postów:

    Ok sprawdze ma nadzieje ze to nie bedzie ten nietypowy jak do grand luxa a skuter to 4t

    #200893
    Berg
    Uczestnik
    • 46
    • 818Postów:

    Będziesz mieć nietypowy (749) bo RXL i Router Grande to ten sam model. Z Routera zedrzesz nalepki i pod spodem masz Rometa RXL 😀 —> https://youtu.be/oFHh1k_Xlqs
    .
    729 jest za mały co już sam stwierdziłeś. Na 788 nie pojedziesz – za długi. Najbliższy to 755x18x30 od Piaggio ( http://tnij.org/p4fr43j ). Ale i tak nie obejdzie się bez regulacji całego napędu (rolki, sprężynki sprzęgła).
    Niestety dłuższy pasek powoduje że na wariatorze ruszasz z większego przełożenia, czyli sprzęgło szybciej kręci się już na wolnych obrotach, dlatego rusza i ciągnie już z 2300…2500 obr/min i nie masz mocy na start. Plus masz taki, że na wariatorze wejdzie ciut wyżej niż 749 i masz większą prędkość. Zmieniając rolki na lżejsze (np. 5g) i sprężynki w sprzęgle na +1000…1500 powinieneś uzyskać to co ma być.
    .
    Są co prawda 749 na Allegro ( http://tnij.org/3p2vbm5 ), ale gość dziwnie pisze: 729x17.7×30 a zewnętrzna 749. No nie wiem… U mnie na pasie jest nadruk 17.7x749. Więc?

    #201187
    Maciej Starosta
    Użytkownik
    • 1
    • 5Postów:

    ok skuter juz sprawny jednak zle zakladalem pasek bo nie wcisłem sprzęgla pasek 729x28x17,7 jest dobry 😉 dzięki.
    A mam jeszce pytanie jak zmienie gaznik na 80 i tłumik to da mi to troche mocy bo cylinder juz mam 80

    #201191
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 498Postów:

    nie gaźnik na 80 tylko zapewne dysze w gaźniku. tłumik w 4T znacząco osiągów nie zmieni

    #201192
    Berg
    Uczestnik
    • 46
    • 818Postów:

    Maciej Staro… napisał:

    …pasek 729x28x17,7 jest dobry…

    Hmmm….. kurcze, kupię 729 (a co mi tam!) żeby sprawdzić u siebie. Jeśli okaże się że 729 będzie taki sam jak fabryczny 749, to… ja już nic nie kumam >:-(
    .
    chyba że….
    .
    Chyba że przy 729 podają długość wewnętrzną, a przy 749 zewnętrzną. Bo pas oznaczony jako 749×17.7 ma na zewnątrz dokładnie 748_mm_z_ułamkiem.

    #201197
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    729 to długość paska na środku a 749 po zew zależy jak kto pisze.

    #201198
    Berg
    Uczestnik
    • 46
    • 818Postów:

    Chyba że tak. W takim razie zostałem nawrócony z tego, że do Grande i RXL nic nie pasuje oprócz 749. Ale i tak to sprawdzę 😉

    #291367
    Berg
    Uczestnik
    • 46
    • 818Postów:

    Kicha Panowie, kicha. Pasek 729x18x30 ma 729mm po zewnętrznej. Kupiłem – w końcu do pokryw 43cm ma pasować – i niestety ten pas nie pasuje. Na korektorze z tyłu jest wciśnięty na jakieś 2cm w głąb: z lewej pas leży na osi wariatora a z prawej nie na max obwodzie korektora tylko 2 cm niżej – już między tarczami. Efekt? Rusza z 2500 obr (zamiast z 4500), czyli nie da się rozpędzać bo trzeba się nogami odpychać, ale szybkość ma taką samą jak na 749, tyle ze przy niższych obrotach (zamiast 7500…8000 kręci 6500…6900) co w efekcie nie daje żadnego porządnego przyśpieszenia. Mój pas (749×17.7) po zewnętrznej ma niecałe 749mm (748 z ułamkiem).
    Więc mimo że mam karter 43 cm, to pas 729 się NIE NADAJE. Jestem 27 zł w plecy – chce ktoś ten pas? Skuter przejechał na nim ~1 km więc nówka. Mi jest (już) zbędny.
    .
    Szukam pasa który po zewnętrznej ma 749 i tylko taki podchodzi do Grande50LUX.

    #291371
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:
    #291372
    Berg
    Uczestnik
    • 46
    • 818Postów:

    Mhm, dzięki, już to przejrzałem; trzeba będzie któryś wybrać. Poszukam jeszcze na innych serwisach czy nie ma gdzieś takiego jak tu był w oryginale.

    #292853
    Berg
    Uczestnik
    • 46
    • 818Postów:

    Zamówiłem, przysłali, zmierzyłem i… odesłałem. Po zewnętrznej jest dokładnie 729 a nie żadne – jak podają – 749. Na prośbę o wysłanie faktycznego 749 powiedzieli, że *tak podał im producent*. A ja mam miarę i w podstawówce nauczono mnie jak się nią posługiwać. Widocznie ich nie nauczyli. Ech….
    .
    Plus jest tego taki, że udało mi się – po wielu próbach – dopasować pasek 755x18x30 tak, że jedzie się całkiem przyjemnie i sprawnie 🙂 . Więc już nie mam problemu z nietypowym wymiarem pasa 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button