Skuter powoli się rozpedza.

Witam
Skuter AGM 4t vx50
Powoli się rozpedza do 30km/h a ma 45km/h wymieniłem olej,nowy moduł, tlumik wyczyszczony, filtr powietrza wyczyszczony bo był mokry trochę od oleju, zawory ustawionene ssacy 0,5 wydechowy 0,6. I nadal to samo. Już nie mam pomysłu. Pomocy.

pomysł nazywa się:

  • kumaty mechanik i solidny przegląd z pomiarem kompresji, oceną stanu cylindra, regulacją zaworów, regulacją gaźnika i regulacją napędu.

Zawory to masz prawie na 100% zbyt ciasno jak na chiński silnik i to zapewne nie jedyny problem tutaj.

Ale skoro masz olej na filtrze powietrza w 4T to szedłbym w strone silnika w słabym stanie. A skoro jest w słabym stanie to nie ma mocy.

W 4T filtr powietrza miałby być mokry od oleju? Filtr powietrza może być mokry od resztek paliwa i kondensującej pary wodnej, które spłynęły do gardzieli filtra powietrza. Dzieje się tak częściej gdy dysze gaźnika są za duże ale olej? Musiałyby być ślady oleju również w gaźniku bo przecież przez gaźnik musiałby ten olej zostać zassany lub wstrzyknięty, żeby trafić na drugą stronę do obudowy filtra powietrza. Ja myślę, że silnik ma złą mieszankę i tutaj szukaj przyczyn najpierw. Zawory spróbuj ustawić ssący na ciasno 0.10 a wydechowy na 0.10 ale bez dociskania mocnego, żeby listek szczelinomierza swobodnie się poruszał. Na koniec sprawdź jaką masz dyszę główną i ją zmień na mniejszą - jeśli dysza główna przekracza rozmiar 80 przy średnicy gardzieli ssącej gaźnika 16 czy 17.5mm. Dla 50tki 75/78 to bardziej odpowiednie rozmiary, które dają lepsze osiągi i nie zamulają tak obrotów jak może to robić 80+ z nadmierną ilością paliwa. Silnik wejdzie na wyższe obroty i tym samym może pojechać szybciej o ile nie ma jakichś blokad po drodze.
To może paradoks dla kogoś kto nie rozumuje zgodnie z mechaniką ale nadmiar paliwa (czyli za duża dysza czy gardziel gaźnika) powoduje na tyle złą mieszankę, że silnik nigdy nie rozkręci się do 8000 obrotów/min i nie pojedzie też z pełną mocą. Chcemy osiągnąć optymalną mieszankę, a w skuterkach często dysza główna i czasem dysza wolnych obrotów - są za duże. Wtedy “tuning” polega na odnalezieniu odpowiednich dysz i nagle wszystko wraca do normy.