skuter ok. 50ccm na poruszanie się w górkach- czy da radę

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 skuter ok. 50ccm na poruszanie się w górkach- czy da radę

Ten temat zawiera 6 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe przemke przemke 1 miesięcy temu.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #664369
    Zdjęcie profilowe przemke
    przemke
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Czy macie doświadczenie w takich maszynach i regularnym jeźdzeniu po górkach ? Temat jest dla mnie zupełnie obcy więc szukam porady. Zasadnicza sprawa jest czy takie skuterki (nowe) osiągalne bez uprawnień żadnych dają radę podjeżdząć regularnie pod górkę ok 30-40stopni ? Tzn. czy dają radę i się nie sypią po krótkim czasie!

    Pojazd miałby być dla mojego dziadka, który nie posiada prawka więc tylko 50ccm wchodzi w grę (ewentualnie do 100cm wg rzekomo nabytych uprawnień w …chyba 1954r. 😉 do poruszania się co drugi, trzeci dzień na zakupy ze wzgórza na którym mieszka w dół doliny gdzie są sklepy. Także gdzieś kilometr w sumie i na powrocie jest ten podjazd ok. 450m. W sumie to nie wiem czy zjazd (hamulce)nie będzie dla niego większym wyzwaniem.
    Czy taki silniczek zdoła się rozgrzać na takim dystansie i nie będzie przegrzewał na tym podjeździe ? Jakie konstrukcje będą do tego lepsze – może japońskie ogólnie ? albo chłodzone cieczą ?
    Jak pytałem w pobliskim sklepie to mają jakieś Romety typu 700, ale ta marka mu się nie podoba, obawia się awaryjności. Budżet byłby skłonny zwiększyć pewnie do ok. 10tys. w razie potrzeby. Z kwestii praktycznych to stabilność, wygoda prowadzenia będzie pewnie istotna dla niego …no i mozliwość montażu jakiegoś kufra na zakupy. Może coś doradzicie

    #664388
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 233

    kymco agility 125cm, nawet chłodzone powietrzem i z głowy.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #664407
    Zdjęcie profilowe przemke
    przemke
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Dzięki za sugestię ale powtórzę: on nie miał nigdy prawka B wobec czego nie może raczej prowadzić 125cm, tylko 50cm
    i prawdopodobnie do 100cm też: (ur. 1938r )
    motormania.com.pl/newsy/kraj/motocyklem-do-100-ccm-bez-prawa-jazdy-zapomniane-uprawnienia/

    #664408
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 233

    do 100cm nie.
    Tylko motorowery (czyli 50cm, 50km/h).

    jesteś pewien że ta górka ma 30-40 stopni? bo to już bliżej ścian wspinaczkowych niż podjazdów. Wg mnie przesadziłeś – zwłaszcza jak to ma 450m pochylni.
    Ale na normalnych drogach każde zkichane kymco agility/vitality w 50cm da rade i kuferek sobie też przyczepisz i w kasie sie zmieścisz

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #668004
    Zdjęcie profilowe przemke
    przemke
    Użytkownik
    • Postów: 4

    Wracamy do tematu, wstępnie zdecydowaliśmy się na pojazd jednak elektryczny. Za tym przemawiały by – naprostujcie mnie jeśli się mylę:
    – prostsza budowa, mniejsza awaryjność i wymogi serwisowe
    – niższe koszta eksploatacyjne
    – brak konieczności zaopatrywania w paliwo/dojazdów na stację.
    – spełnianie wymogów prawnych, przynajmniej na ten moment (jako rower albo pojazd rehabilitacyjny)
    ..o ekologii nie wspominając 😉

    W tej chwili rozważamy albo rower elektryczny trójkołowy, znalazłem kilka modeli w Polsce niestety gorzej z ich przetestowaniem lokalnie przed zamówieniem, ale mają duży koszyk z tyłu i wyjmowany akumulator który można by trzymać/ładować w domu zimą. Albo skuter elektryczny też ewentualnie trój lub czterokołowy
    np. tego producenta https://electroride.eu/faster-5/
    Macie jakieś dodatkowe uwagi ?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #668006
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 233

    skoro ma jeździć kilometr w jedną i kilometr w drugą to elektryk ma sens – a jak jeszcze ma gdzie ładowac wygodnie to całkiem super.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #668013
    Zdjęcie profilowe przemke
    przemke
    Użytkownik
    • Postów: 4

    No tak. teraz kwestia wyboru rower albo skuter. Za rowerem jest, że w razie awarii może teoretycznie dopedałować/dopchać z powrotem i przeserwisować to w rowerowym lokalnym serwisie najwyżej zamówić silnik czy akku w przyszłości.
    Natomiast w przypadku skutera zwłaszcza czterokołowego wydaje mi się, że będzie większa stabilność i bezpieczeństwo na tych górskich (dwóch ale jednak kiepskich) zakrętach. Co do rodzaju akumulatora i dostępu do niego w takim skuterze jeszcze muszę sie zorientować

    Jak macie jeszcze jakieś2 grosze, światło na inne aspekty to poproszę 😀 !

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie