Skuter nie wchodzi w obroty po wymianie paska

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #629391
    Skiuel
    Uczestnik
    • 1
    • 2Postów:

    ostatnio jak jechałem skuter zaczął mi się trzęść a po chwili wogóle nie jechał.Okazało się że pasek pekł.Wymieniłem go na nowy ale kiedy odpaliłem skuter był strasznie głośny i słychać było dziwne dźwieki z niego.Dodatkowo nie chce jechać.Znaczy jedzie ale max 2km na godzinę.Skuter ten jest 50-otką.Router Bassa

    #629392
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    no czyli zepsuło się coś więcej jak pasek

    #629393
    Skiuel
    Uczestnik
    • 1
    • 2Postów:

    nie sądze ponieważ wszystko działało dobrze tylko kiedy się nagrzał silnik to skuter nie miał mocy.I wtedy się okazało że pasek ciulowy i pod wpływem temperatury silnika się rozszerzał i ślizgał.Miałem go wymienić ale nie zdązyłem kupić paska jak zjechałem z krawężnika i pasek zaczął się pruć po czym pękł.

    #629394
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    a ja sądze. w innym wypadku oznacza że bełkoczesz bez sensu.
    Pękł tylko pasek. Wiec zmieniłeś pasek i nagle skuter chodzi głośniej… wiec chyba jednak nie tylko paskowi coś się zmieniło? Tak na logike?

    Nie wiem też jak go zmieniałeś i czy wszystko dobrze poskładałeś potem i czy pasek kupiłeś właściwy.
    Bardzo często pękający pasek wkręca się gdzieś pod wariator lub korektor krzywiąc wał lub talerze korektora/wariatora.
    Natomiast prucie paska to raczej nie jest wina temperatury tylko braku osiowości miedzy talerzami lub uszkodzenia talerzy

    #629434
    Czaki
    Uczestnik
    • 38
    • 367Postów:

    Wambad patrze na Twój setup i mam kilka pytań. Cylinder żeliwny ? Jaki masz v-max i jakie rolki w multivarze? Ile ci pali na 100 km ? I wiesz może jaką masz obecnie moc ? A jeszcze jedno w gaźniku zmieniałeś dysze ?

    #629440
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    nie mam mutivara, w gaźniku nie zmieniałem dysz bo się na 0.75 ładnie wyregulował. pali ile wleje tzn od 6,02 do 8,88 ale średnio 6,5-6,7.
    Vmax zalezy od regulacji – tzn czy nastawiasz się na vmaxa, kręcisz go do 11000 czy chcesz robić długie przeloty nie kręcąc go w limit przez 30 minut non stop.
    Ja sobie na rolkach 5,5g ustawiłem tak że miałem przelotową 75-85 nie przekraczając 9200obr.
    Moc mierzona na hamowni P4 NA KOLE (wiec na silniku jest więcej bo CVT zżera 17%-30%) to było od 6,5 do 7,2KM
    Ale to były osiągi na Streetrace70. Jak wsadziłem malossi 70 to zrobiłem 14km i rozłożyłem silnik. Jeszcze troche gratów jest na allegro.
    tudej: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=13884&order=m

    #629444
    Czaki
    Uczestnik
    • 38
    • 367Postów:

    Mialem sie przesiadac na 2t i wkladac 70 cm ale dam sobie spokoj jak tyle pali zostaje na 4t. Wymienie cylek na 80 cm. Gaznik wystarczy seria czy zmieniac ? I co z walem i lozyskami bo mam serie i dopiero 3 tys.km.

    #629445
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    tak, tylko 80cm 4T nawet się nie otrze o osiagi 2T

    #629451
    Czaki
    Uczestnik
    • 38
    • 367Postów:

    No tak zgadza sie ale spalanie mnie przeraza a duzo jezdze. Robie po 30-40 km ciagla jazda czasami tereny gorskie i brakuje mi mocy bo pod gorke tocze sie 45 km/h dlatego przejde na 80 cc by miec troche wiecej w manetce pytanie czy gaznik seria da rade. Mam na eco obecnie iglice jak mialem najwieksze spalanie na iglicy to nie szlo go ustawic. Tak ze mysle ze podola 80 cc jak Ty myslisz ?

    #629452
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 002Postów:

    tak 80cm ustawisz na seryjnym gaźniku. najwyżej dysze ciut większą wsadzisz.
    Z drugiej strony można zrobić 70cm w 2T które bedzie ochoczo jechać pod górki ale spali 4,2-4,5. U mnie spalanie wynikało nie tyle z potrzeb „paliwowych” cylindra co ze średnicy gaźnika. Po prostu spalanie wzrosło o 2 litry od kopa jak wsadziłem 19mm gaźnik. A gaźnik wsadziłem dlatego że zdolność chłodzenia cylindra przy takiej średnicy jest lepsza. A nie po to wywaliłem kilkaset zł na gar żeby go zabić małym gaźnikiem.
    Natomiast spokojnie można złożyć zestaw na chińskim cylindrze 70 lub jakimś airsalu który nawet na seryjnym gaźniku z większą dyszą da rade albo na gaźniku 15-17,5mm (fabrycznie z 2T było 12mm).
    Palic to bedzie całkiem rozsądnie ale i pod górkę wjedzie bez zadyszki (oczywiście w przedziale jakichś normalnych dla 70cm prędkości czyli powiedzmy te 60-70km/h). Taka chińska 70 ma w zasadzie osiągi „markowych” cylindrów 50 np z Aeroxa, Joga, SR, BetWin, Super8/Super9, …itd
    Ja miałem troche inne założenia, 50tka była raczej zabawką, sprawdzeniem czy jednoślady dalej są dla mnie, od razu było wiadomo że i tak tej sztuki dłużej jak 2 lata mieć nie będe a może i nawet po tygodniu ją odstawie..itd. Spalanie było drugorzędne bo i tak u mnie alternatywą dla skutera był samochód z V8 który te 15 wciągał lekko- wiec nawet skuter palący 7 był o połowę tańszy w spalaniu..itd

    #629481
    Czaki
    Uczestnik
    • 38
    • 367Postów:

    Tyle że przesiadanie się na 2t wiąże się z kupnem 2t 🙂 a tego robić mi się nie chce 🙂 znowu wydawać na skuter na cylinder itd. stary znowu sprzedawać. Juz zostane na tym 4t i wymienie cylinder zastanawiam się na naraku 72 cm i Airsal 80 cm do 80 cm głowice są pytanie jaką dać do 72 cm 3t bo nie moge nic znaleźć.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button