Skuter nie odpala po tuningu

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Skuter nie odpala po tuningu

Ten temat zawiera 20 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Daniel Protasiewicz 1 tygodni, 2 dni temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #650319
    Zdjęcie profilowe chmielu
    chmielu
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Witam. Zmieniłem w skuterze cylinder, głowicę, gaźnik, wariator i filtr powietrza. Rozrząd oraz luzy zaworowe zostały poprawnie ustawione, wszystko złożone tak jak powinno być. Skuter nie odpala, raz jak dałem strzykawkę benzyny pod świecę to odpalił ale po sekundzie zgasł. Wydaje mi się że nie dochodzi paliwo do silnika – gaźnik jak wspominałem jest nowy więc może to jego wina i trzeba z nim coś zrobić? Dodam, że mam kranik podciśnieniowy i podłączony jest on do króćca ssącego i do gaźnika (po co podłączenie do gaźnika?)

    chmielu
    #670690

    Daniel Protasiewicz
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Mam dokładnie ten sam problem. Wymienię ten zawór podciśnienia i zobaczę

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.
    #670691
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 380

    załóż jedno podciśnienie – z gaźnik aalbo z kolektora. drugie zaślep.
    i tak poza tym to standardowo – zmierz kompresje, reguluj gaźnik, sprawdź ssanie

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #670692
    Zdjęcie profilowe chmielu
    chmielu
    Użytkownik
    • Postów: 17

    U mnie następnego dnia odpalił sam z siebie, ssanie mam z króćca i z gaźnika i wszystko śmiga.

    chmielu
    #670699

    Daniel Protasiewicz
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Ktoś tam napisał że to wina tego zaworu podciśnienia że benzyna cofa się do filtra powietrza. Wątpię zeby nowy gaźnik się zawieszał.
    Jak wrócę z pracy to odepne to podciśnienie zapelnie węże paliwem i się zobaczy.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #670703
    Zdjęcie profilowe Felek
    Felek
    Użytkownik
    • Postów: 84

    Benzyna nie cofa się do filtra powietrza tylko dlatego, że kranik źle działa, może się tak dziać jedynie pośrednio. Winę za to ponosi przepełniający się gaźnik, a może się tak dziać właśnie przez źle działający kranik np. gdy jest ciągle otwarty. Łatwo to zdiagnozować, filtr paliwa będzie w całości napełniony, a z gaźnika z boku krótką rurką (o ile tam jest) będzie wyciekać nadmiar paliwa. Problem z odpaleniem, zalana świeca itp. No ale to może być też spowodowane zablokowaniem się pływaka i niedomykaniem zaworu w gaźniku odcinającego dopływ paliwa od strony filtra, kranika i baku. Wtedy potrzeba kontroli gaźnika i jego otwarcia żeby usterkę skontrolować i naprawić. Tak czy tak, często da się wyczuć woń paliwa przy otwieraniu puszki z filtrem powietrza. Czasem odrobina tego paliwa się tam zbiera ale generalnie, dobrze ustawiony silnik wraz z gaźnikiem nie ma z tym wielkich problemów.

    Jeśli silnik nie chce odpalić to trzeba sprawdzić 3 podstawowe rzeczy:
    – czy mamy powietrze
    – czy mamy iskrę
    – czy mamy paliwo
    Jeśli brak jednego z tych elementów lub jest go, że tak powiem „za mało” no to silnika nie odpalimy lub zrobimy to z wielkim trudem. Nawet jeśli się uda to spalanie będzie „słabej jakości” czyli niepoprawne. Objawy? Dymienie, duszenie się po dodaniu gazu, nierówna praca, falowanie obrotów. Nie należy jeździć pojazdem w takim stanie, należy wyregulować mieszankę, zmienić świecę czy cokolwiek innego co niedomaga z jakiegoś powodu.

    Najczęściej problem pojawia się z podawaniem paliwa, po dłuższych postojach (powyżej 1-2 tygodni) paliwo w gaźniku jakby to powiedzieć – wietrzeje, a w każdym razie znika z upływem czasu. Dobrze więc jest na nowo je tam umieścić. Nie trzeba tego robić strzykawką pod świecę (idiotyczny pomysł swoją drogą, nigdy tego nie robiłem) wystarczy napompować je kilkoma przekręceniami manetki a jeśli to nie pomoże, w ostateczności odpiąć wężyk od podciśnienia (z króćca ssącego) i pociągnąć parę razy powietrze ze środka. Ten zabieg otwiera zawór w kraniku i puszcza paliwo do filtra a później dalej. To pozwala napełnić gaźnik i z dużą dozą prawdopodobieństwa ułatwi rozruch silnika. Oczywiście pod warunkiem, że po postoju maszyny, pływak i mieszanka w gaźniku są dobrze ustawione.

    #670737

    Daniel Protasiewicz
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Iskra jest,nowa świeca założona i sprawdzałem, powietrze też. Dziś dopoki nie odpiolem wężyka od podciśnienia,to nie chciał odpalić,paliwo w wężyku bylo,tym co do gaźnika idzie.
    Odpiołem wężyk podciśnienia zassałem,zawór podciśnienia puścił paliwo do wężyków z zapalił na 5sek później zgasł.
    Zająłem ta gumę z gaźnika co idzie do filtra powietrza by patrzeć czy będzie się lało paliwo przy próbie odpalenia,było wilgotno ale jakby już mniej się wylewało.Pozniej jeszcze mi kilka razy zapalił na kilka sekund.
    Martwi mnie czemu filtr paliwa jest ciągle pusty mimo że w wężykach jest,w filtrze to może 3mm benzyny jest.Zalozony mam taki od malucha bo akurat pasował.Na starym oryginalnym małym też mało było,mniej jak pół filterka.Gaznik też rozbierałem,ruszałem tym pływakiem.

    #670738

    Daniel Protasiewicz
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Na iglicy dałem na najwyższy rowek żeby mniej benzyny podawał.Skoro filtr paliwa prawie pusty a w wężykach przed nim i za nim jest paliwo to normalne?

    #670769
    Zdjęcie profilowe Felek
    Felek
    Użytkownik
    • Postów: 84

    Sprawdź jeszcze na innym filtrze paliwa jeśli taki posiadasz, sprawdź też czy przewody są szczelne i mają zaciski. Po jakimś czasie wężyki zastosowane w skuterach z chin tracą elastyczność a często też kruszeją.
    Bez odpowiedniego podciśnienia, na przykład gdy wężyk jest sparciały czyli nieszczelny to kranik dalej może się nie otwierać w czasie jazdy. Być może trzeba też sprawdzić luzy zaworowe i doregulować mieszankę w gaźniku.
    Musisz poprosić kogoś, żeby Ci manetkę potrzymał na większych obrotach przez jakiś czas jak będziesz regulować.
    Powinien mimo wszystko dać radę się rozkręcić i działać w takich ustawieniach jakie ma. Jak się obroty unormują, to można wyregulować wolne obroty a później mieszankę. Nie wiem czy dodajesz w ogóle gazu jak odpalasz ale to też ułatwia rozruch.
    Istotne jest żeby się rozgrzał, da się to usłyszeć po zmniejszeniu obrotów czyli moment wyłączenia ssania elektrycznego.
    Wtedy dokręcamy lub wykręcamy śrubkę mieszanki i co jakiś czas gazujemy i odpuszczamy manetkę obserwując obrotomierz (jeśli mamy) lub słuchając jak pracuje silnik. Musi ładnie wkręcać się na obroty i schodzić z nich płynnie bez przyduszania zbyt mocnego. Choć i tak będzie się przyduszać bo silnik ma pewien czas reakcji na zmianę mieszanki. Raptowne dodanie i odpuszczenie gazu zmienia dysze podające paliwo i silnik na to reaguje w odpowiedni sposób. Istota w tym, żeby pracował jak najstabilniej. Po całym regulowaniu trzeba pojeździć (ok 10km) a po powrocie sprawdzić kolor świecy. Jeśli przypomina jasny brąz, typu kawa z mlekiem to jest w porządku. Pozostaje doregulować wolne obroty by po rozgrzaniu nie spadały zbyt nisko przy stawaniu np na światłach i skuter nam nie gasł.

    #670770

    Daniel Protasiewicz
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Podstawy to znam jeśli chodzi o motorki,wychowałem się na rowerach,komarze i MZ.
    Wężyki są nowe,te przezroczyste,ledwo dało się wcisnąć, Luzy zaworowe dałem luźniej żeby mieć pewność że napewno zawór jest zamknięty przy odpaleniu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie