Skuter na dojazdy do pracy

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Skuter na dojazdy do pracy

Ten temat zawiera 23 odpowiedzi, ma 13 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe a123659 a123659 7 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 24 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #52805
    Zdjęcie profilowe mmax88
    mmax88
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Witam!
    Zastanawiam się nad kupnem skuterka, który głównie służyłby mi jako środek transportu do pracy. Ponieważ dopiero zaczynam swoją ‚karierę’, jestem mocno ograniczony finansowo. Myślę, że 2-3 tysiące mógłbym uzbierać (nie chcę się wyżyłować całkowicie, żeby mieć na eksploatację). W takiej cenie oczywiście raczej głównie (tylko??) używki wchodzą w grę. Nie posiadam (przynajmniej narazie) prawka kategorii A, więc mowa o skuterku do 50cm^3. Jeśli chodzi o moje wymagania względem niego, to wyglądają one następująco:
    – niska cena
    – w miarę wygodny
    – ekonomiczny (przy dzisiejszych cenach paliwa nawet skuter może człowieka rozłożyć:P)
    – dobra dostępność części (oczywiście w miarę tanich części). Nie znam się na mechanice, ale jeśli dałoby się go przy pewnej dozie dokształcenia naprawić we własnym zakresie, to duży plus
    – bezawaryjność (wiem, tutaj powinienem szukać nowych, markowych skuterów:P)
    – musi (koniecznie) być 2-osobowy.

    Co do wyglądu, nie mam specjalnych preferencji. Ma nie być szkaradny. Nie musi też być demonem prędkości, ma jeździć.
    Jaki skuterek, Waszym zdaniem, najlepiej spełniałby moje wymagania?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam

    PS
    Nie wiem, czy to ma jakiekolwiek znaczenie, ale to byłby mój pierwszy skuter. Swego czasu sporo jeździłem na rowerze (to jeśli chodzi o moje doświadczenie z jednośladami:P)

    #52813
    Zdjęcie profilowe SkuterowyManiakF16
    SkuterowyManiakF16
    Użytkownik
    • Postów: 69

    http://otomoto.pl/zipp-inny-parco-rybnik-raty-transport-M3085830.html
    Ten jest dobry i ekonomiczny.

    Toros F16 – 3781 km
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #52819
    Zdjęcie profilowe mmax88
    mmax88
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Zipp parco? Jeśli będzie on w miarę bezawaryjny, to wydaje się być całkiem ciekawą propozycją. Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?

    #52822
    Zdjęcie profilowe SkuterowyManiakF16
    SkuterowyManiakF16
    Użytkownik
    • Postów: 69

    Jak nie o polecam ci Toros F16 kupisz w realu za około 1500zł a wcale taki zły nie jest mam i nic mi się nie zepsuło a jeżdżę szybko i po dziurach.

    Toros F16 – 3781 km
    #52826

    lukas548
    Użytkownik
    • Postów: 206
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #52831
    Zdjęcie profilowe mmax88
    mmax88
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Pomijając szczegół, że nie spełnia prawie żadnego z moich wymagań, to piękny sprzęt:P

    #52855
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Kup coś z silnikiem 139FMB – chińskie motorowery nie są złe, kup coś z biegami w stylu Ogar 900, Zipp Salmo, Router WS50 i t.p. Ja mam Salmo od prawie 2 lat, przejechałem nim 10683km w każdych warunkach i nie zawiódł ani razu. W sobotę zrobiłem 111km i zero problemów a silnik pracuje nadal jak nowy. Dodatkowo te silniki palą znikome ilości paliwa, mój w mieście pali 1,55l/100km a w trasie schodzi poniżej 1,3l. Zipp Salmo jest bardzo wygodny i nawet w dalszych trasach nie ma problemów. Co do obsługi to sam go serwisuję i jeżeli będziesz doglądał go co 2-3 tys km to będzie niezawodny i długo pojeździ.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #52856
    Zdjęcie profilowe a123659
    a123659
    Użytkownik
    • Postów: 2 527

    Jeśli bardzo zależy Ci na spalaniu to zrób tak jak mówi Michalik. Jeżeli nie chce Ci się bawić z biegami to po prostu kup jakiś skuter, najlepiej w 4T, bo będzie mniej palił niż 2T. W sumie z nowych do 3tys. to w grę wchodzą tylko chińczyki, także wszystko z jednej taśmy zjechało. Potrzebujesz skutera na 2 osoby i tu jest taka sprawa, że np. na torosie F16 jeśli obydwie osoby są niskie to ujedziecie, powiedzmy, że w dobrych warunkach. Natomiast jeśli jesteś wysoki to wątpię w to, żeby się udało normalnie dojechać na miejsce.

    o
    #52873
    Zdjęcie profilowe mmax88
    mmax88
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Poszukałem trochę, poczytałem i chyba mam dwóch faworytów – Romet WS 50 i Romet Zetka 50. Pierwszy mógłby być nowy, drugi już tylko używka. Ale w sumie i tak będę go kupować najprawdopodobniej na sezon lub dwa, bo potem będę chciał zrobić prawko kat. A, więc kupno używanego sprzętu nie jest złym pomysłem. Co o tym sądzicie?

    #52874
    Zdjęcie profilowe Raf
    Raf
    Użytkownik
    • Postów: 269

    @Michalk – te silniki 139 FMB ma Ogar 900 , podobnie zippo pro 50, junak 901, Ferro 901, WS 50, itp z tak zwanym „poziomym cylindrem”.

    Może i dziwnie to wygląda ten cylek, ale przekonałem się osobiście, że są one nie do zajechania praktycznie (a staram się jak mogę to zrobić, chcąc udowodnić że ChRL silniki są do bani… chyba wybrałem jednak zły okaz zainteresowań).

    Potwierdzam że jak na chińczyki te silniki są ciężkie do zajechania i wyjątkowo łatwe w obsłudze, bo odchodzą elementy typu wariator, pasek, rolki jak w skuterze.

    Po prostu łańcuchowy moto ma prostą konstrukcje niczym cep.

    Jeżeli mam porównać w kwestii tras długodystansowych, to muszę wspomnieć, że o ile pominąłbym „wady wrodzone” Zipp pro 50 (elektryka, plastiki) to silnikowi nie mam nic do zarzucenia.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 24 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie