Skuter JMSTAR SG problem

Witam wszystkich,
Od niedawna stałem się posiadaczem skutera 4t JMSTAR. Skuter w poprzednich rękach miał zmieniony cylinder, tłok i gaźnik od 80cc. Problem polega na tym, że skuter na kołach wkręca się tylko do 6tys.( Na stopkach do 9tys) podczas jazdy przyspiesz do 30km/h i obroty spadają do 3 tys i wtedy już bardzo wolno przyspiesza do 50 a pod górkę ma ciężko się zebrać. Wyczytałem na forum, że to moduł i sprężyna główna. Dodam tylko, że skuter pali na strzał czy zimny czy ciepły tylko nie chce się dobrze wkręcać na obroty.
Jeśli ktoś z was miał taki przypadek to proszę o pomoc.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.

wiele osób miało taki przypadek.
Twój silnik nie ma mocy. Powodów może być wiele ale reczej nie moduł (skoro z kołem w powietrzu bez oporów wkręca się wysoko).
Wiec raczej stan cylindra, regulacja gaźnika i regulacja napędu (głównie rolki) - w tej kolejności

Czyli raczej nie ma co szukać problemu w napędzie, ile powinna wynosić kompresja w takim odkurzaczu?

większośc manuali podaje że poniżej 9,5bar cylinder kwalifikuje sie do remontu. Ale z 9,5 jeszcze sie jeździ. Nawet z 6-7 da sie pojechac.
Ale zdrowy to tak 11 bar i więcej

A czy jest sens zaglądać do zaworów, bo mam zamiar dzisiaj to sprawdzić? Jak tak to czy ustawienie ssącego i wydechowego na 0.05 będzie dobre?

Ogólnie u mnie wygląda to tak, że skuter do 30km/h przyspiesza w miarę i trzyma 7tys obr. a powyżej 30km/h obrotomierz spada do 4tys. I bardzo wolno zbiera się do 50. Sprzedający twierdzi, że zmieniał tłok i cylinder na 80. Jak na 80 to chodzi to bardzo słabo. Jutro będę miał przyzad do badania ciśnienia na tłoku, ale mam przeczucie że to nie jest to bo i 30km/h skuter jedzie dobrze

silnika sie nie naprawia na “przeczucie” chyba że masz ogromne doświadczenie. to wtedy sobie możesz mieć przeczucia.
A 30km/h jedzie dobrze bo żeby jechać 30km/h potrzeba znacznie mniej mocy niż żeby jechać 50-60km/h. Wiec to że dobrze jedzie 30 nie znaczy że pojedzie dobrze 50.
Tylko na to mierzenie sprężania doczytaj sie jak to zrobić prawidłowo.

No nie wiem, w aucie jak nie miałem kompresji to od samego startu słabo szedl, a druga sprawa to dlaczego tak drastycznie spadają obroty, skuter niby się rozpędza ale bardzo wolno. Mam takie wrażenie, że by chciał ale nie może się wkręcić.

No ja też nie wiem. Ale mówie ci jak jest.
Zawsze możesz miec przeczucia i zgadywac dalej. Swój czas marnujesz.

Temat do zamknięcia, skuter ożył po wymianie rolek wariatora i paska. Jednak nieraz przeczucie jest lepsze niż wyczytane regułki😉 pozdrawiam.

już w pierwszej odpowiedzi pisałem ci o rolkach. po prostu te 3 rzeczy sprawdza się zawsze bo każda z nich powoduje takie objawy. akurat zacząłeś od rolek i trafiłeś.
Natomiast ty chciałes wymieniac moduł i sprezyne “główną”. Wiec tak nie cwaniakuj.

Dobra zwracam honor😉,pisałeś o tym. A mam jeszcze jedno pytanie bo nie mogę nigdzie znaleźć. Gdzie w tych chińskim paździerzu jest śruba regulacji dawki, mam gaźnik z czarnym plastikiem nad iglicą. Śrubę od obrotów namierzyłem ale ta od dawki za Chiny.

nie każdy chiński gaźnik ma. wstaw fotke od strony tej śrubki co ją masz

https://zapodaj.net/57d5ca4806032.jpg.html gaźnik od strony śrubki obeotow

nie masz

https://www.youtube.com/watch?v=zJOLmavMjD4

gaźnik śrubka obrotow

Panowie wznawiam temat. Skuter miał sprawdzoną kompresję, zegar pokazał ponad 11, gaźnik wyczyszczony i wyregulowany(bynajmniej tak mi się wydaje)wymieniony wariator+ rolki 6g/szt, zmieniony kabel WN, fajka,świeca, pasek napędowy też zmieniony. Skuter na stopce centralnej wkręca się do 8 tys, a podczas ruszania wkręca się na 7 tysi, w miarę przyspiesza do 30km/h a później obroty spadają do poniżej 6tys. I z wielkim mułem zbiera się do 50km/h, wygląda to tak jak by ktoś wrzucił mu drugi bieg obroty spadają i skuter powoli przyspiesza.
Z góry dziękuję za pomoc😉

zostaje źle wyregulowany gaźnik w górnym zakresie otwarć przepustnicy

Złą regulacja gaźnika…może też być padnięta przekładnia. Sprawdź korektor momentu obrotowego czy się nie zacina.

Obejrzałem już chyba z kilkanaście filmów jak regulować gaźnik w 4t inte porady nic nie dały. Macie jakieś swoje sposoby lub patenty jak to ogarnąć? I mam jeszcze pytanie do ilu obrotów to chińskie cudo powinno się wkręcać?