Skuter JMSTAR SG problem

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #723934 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    Witam wszystkich,
    Od niedawna stałem się posiadaczem skutera 4t JMSTAR. Skuter w poprzednich rękach miał zmieniony cylinder, tłok i gaźnik od 80cc. Problem polega na tym, że skuter na kołach wkręca się tylko do 6tys.( Na stopkach do 9tys) podczas jazdy przyspiesz do 30km/h i obroty spadają do 3 tys i wtedy już bardzo wolno przyspiesza do 50 a pod górkę ma ciężko się zebrać. Wyczytałem na forum, że to moduł i sprężyna główna. Dodam tylko, że skuter pali na strzał czy zimny czy ciepły tylko nie chce się dobrze wkręcać na obroty.
    Jeśli ktoś z was miał taki przypadek to proszę o pomoc.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję.

    #723941 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 113
    • Postów: 21 168

    wiele osób miało taki przypadek.
    Twój silnik nie ma mocy. Powodów może być wiele ale reczej nie moduł (skoro z kołem w powietrzu bez oporów wkręca się wysoko).
    Wiec raczej stan cylindra, regulacja gaźnika i regulacja napędu (głównie rolki) – w tej kolejności

    #723944 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    Czyli raczej nie ma co szukać problemu w napędzie, ile powinna wynosić kompresja w takim odkurzaczu?

    #723946 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 113
    • Postów: 21 168

    większośc manuali podaje że poniżej 9,5bar cylinder kwalifikuje sie do remontu. Ale z 9,5 jeszcze sie jeździ. Nawet z 6-7 da sie pojechac.
    Ale zdrowy to tak 11 bar i więcej

    #723950 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    A czy jest sens zaglądać do zaworów, bo mam zamiar dzisiaj to sprawdzić? Jak tak to czy ustawienie ssącego i wydechowego na 0.05 będzie dobre?

    #723958 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    Ogólnie u mnie wygląda to tak, że skuter do 30km/h przyspiesza w miarę i trzyma 7tys obr. a powyżej 30km/h obrotomierz spada do 4tys. I bardzo wolno zbiera się do 50. Sprzedający twierdzi, że zmieniał tłok i cylinder na 80. Jak na 80 to chodzi to bardzo słabo. Jutro będę miał przyzad do badania ciśnienia na tłoku, ale mam przeczucie że to nie jest to bo i 30km/h skuter jedzie dobrze

    #723959 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 113
    • Postów: 21 168

    silnika sie nie naprawia na „przeczucie” chyba że masz ogromne doświadczenie. to wtedy sobie możesz mieć przeczucia.
    A 30km/h jedzie dobrze bo żeby jechać 30km/h potrzeba znacznie mniej mocy niż żeby jechać 50-60km/h. Wiec to że dobrze jedzie 30 nie znaczy że pojedzie dobrze 50.
    Tylko na to mierzenie sprężania doczytaj sie jak to zrobić prawidłowo.

    #723963 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    No nie wiem, w aucie jak nie miałem kompresji to od samego startu słabo szedl, a druga sprawa to dlaczego tak drastycznie spadają obroty, skuter niby się rozpędza ale bardzo wolno. Mam takie wrażenie, że by chciał ale nie może się wkręcić.

    #723964 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 113
    • Postów: 21 168

    No ja też nie wiem. Ale mówie ci jak jest.
    Zawsze możesz miec przeczucia i zgadywac dalej. Swój czas marnujesz.

    #724068 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    Temat do zamknięcia, skuter ożył po wymianie rolek wariatora i paska. Jednak nieraz przeczucie jest lepsze niż wyczytane regułki😉 pozdrawiam.

    #724069 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 113
    • Postów: 21 168

    już w pierwszej odpowiedzi pisałem ci o rolkach. po prostu te 3 rzeczy sprawdza się zawsze bo każda z nich powoduje takie objawy. akurat zacząłeś od rolek i trafiłeś.
    Natomiast ty chciałes wymieniac moduł i sprezyne „główną”. Wiec tak nie cwaniakuj.

    #724090 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    Dobra zwracam honor😉,pisałeś o tym. A mam jeszcze jedno pytanie bo nie mogę nigdzie znaleźć. Gdzie w tych chińskim paździerzu jest śruba regulacji dawki, mam gaźnik z czarnym plastikiem nad iglicą. Śrubę od obrotów namierzyłem ale ta od dawki za Chiny.

    #724091 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 113
    • Postów: 21 168

    nie każdy chiński gaźnik ma. wstaw fotke od strony tej śrubki co ją masz

    #724096 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    https://zapodaj.net/57d5ca4806032.jpg.html gaźnik od strony śrubki obeotow

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 3 tygodni, 1 day temu przez Wombat.
    #724098 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 113
    • Postów: 21 168

    nie masz

    #724099 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    gaźnik śrubka obrotow

    #724495 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    Panowie wznawiam temat. Skuter miał sprawdzoną kompresję, zegar pokazał ponad 11, gaźnik wyczyszczony i wyregulowany(bynajmniej tak mi się wydaje)wymieniony wariator+ rolki 6g/szt, zmieniony kabel WN, fajka,świeca, pasek napędowy też zmieniony. Skuter na stopce centralnej wkręca się do 8 tys, a podczas ruszania wkręca się na 7 tysi, w miarę przyspiesza do 30km/h a później obroty spadają do poniżej 6tys. I z wielkim mułem zbiera się do 50km/h, wygląda to tak jak by ktoś wrzucił mu drugi bieg obroty spadają i skuter powoli przyspiesza.
    Z góry dziękuję za pomoc😉

    #724496 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 113
    • Postów: 21 168

    zostaje źle wyregulowany gaźnik w górnym zakresie otwarć przepustnicy

    #724515 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 045
    • Postów: 1 063

    Złą regulacja gaźnika…może też być padnięta przekładnia. Sprawdź korektor momentu obrotowego czy się nie zacina.

    #724533 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    Obejrzałem już chyba z kilkanaście filmów jak regulować gaźnik w 4t inte porady nic nie dały. Macie jakieś swoje sposoby lub patenty jak to ogarnąć? I mam jeszcze pytanie do ilu obrotów to chińskie cudo powinno się wkręcać?

    #724536 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 113
    • Postów: 21 168

    może i oglądałeś ale czy „przyswoiłeś” tą wiedze?
    Taka hardkorowa regulacja gaźnika to zarowno dobór samego gaźnika, dyszy głównej, odpowiedniej iglicy (kształtu) jak i jej wysokości.
    I to wszystko pięknie i przy założeniu że nie masz tam innych problemów które na tą regulacje wpływają.

    #724540 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    Gaźnik jestniwy, sprzedawca twierdził, że będzie dobry do 50 i 80, iglica ustawiona na drugim rowku od dołu, śrubka od mieszanki jak ja wkręcę na opór i wykrece dwa obroty jak mówią to skuter nie chce się wkręcić na obroty i podczas jazdy strzela z wydechu, jak ja bardziej wykrece to nie muli ale wkręca się tylko do 7 tys, mam już dosyć powoli tego chińskiego tworu. Przerobiłem w swoim życiu już gro komarów, WSK, MZ i nigdy nie miałem problemu z regulacją a tu 4t mnie przerasta.

    #724541 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 113
    • Postów: 21 168

    „sprzedawca twierdził”.. no brawo.
    No i pewnie miał racje – ale dopiero po odpowiedniej regulacji.

    #724553 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    A czy znasz jakiś prosty sposób jak można sobie z tym poradzić? Czy opcja wkręcenia śrubki dawki na maksa i wykręcanie jej aż zacznie mulic jest dobra? Dodam tylko że świeca jest koloru kawy z mlekiem, więc chyba dobrze

    #724559 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 133
    • Postów: 143

    Polecam:

    #724596 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    A wkręcając śrubę dawki na maksa robię bogatą w paliwo mieszankę czy ubogą? Zamierzam kupić caly nowy dzwon sprzęgła, czy do seryjnego wariatora mogę kupić dzwon sprzęgła jakiś tuningowy że sztywniejsza sprężyna, czy też musi być seryjny?

    #724603 Reply
    Freeb
    Uczestnik
    • 10
    • Postów: 133
    • Postów: 143

    sruba regulujesz dawke powietrza na wolnych obrotach o ilosci paliwa decyduje rozmiar dyszy. Standard w 50cc to 32 w dyszy wolnych obrotow i 72/75 dysza glowna. Sruba regulujesz to co dzieje sie do 1/4 otwarcia przepustnicy. Dysza głowna odpowiada za wszystko powyzej.

    Z tego co piszesz wygląda na to, ze masz założony nowy zestaw o wiejkszej pojemnosci ale bez ruszania gaznika ponad regulacji mieszanki na wolnych obrotch.

    Z tego co widzialem u siebie po zmiane zestawu na 80cc musialem zalozyc wieksza dysze glowna bo moto gaslo przy dodaniu gazu a jak udalo mi sie je odpalic to szarpalo i dlawilo sie wlasnie powyzej 30/km/h. Ale bez zdjecia gaznika i sprawdzenia rozmairow dysz nic nei zrobisz. Sruba regulujesz juz na wolnych obrotach jak masz odpowiednio dobrane dysze.

    #724608 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 113
    • Postów: 21 168

    No i ten standard w 50cm że to dysza 75 lub 75 to tylko przy założeniu że to 12mm gaźnik.
    Aeroxy mają np. 17mm w standardzie.

    Co do regulacji. Poradniki i filmiki o regulacji gaxnika sa ok – pod warunkiem że rozumiesz co robisz. A skoro pytasz czy wkręcając śrube dawki na maxa robisz mieszanke bogata czy ubogą – tzn. że nie bardzo wiesz co robisz.
    Trzeba rozumieć co to jest DOBRA regulacja gaźnika. DOBRA regulacja nie jest wtedy kiedy silnik jest najmocniejszy (bo najmocniejszy jest na zubozonej – niebezpiecznej- mieszance) tylko wtedy kiedy mieszanka jest optymalna.
    Paliwo też chłodzi zawory i wnętrze komory spalania. Zubożenie powoduje wzrost temperatury.
    Do tego gaxnik reguluje sie dla 4 stanów z czego tylko 2 skrajne są oczywiste. Czyli:
    – zamknieta przpustnica – gaźnik pracuje tylko na dyszy wolnych obrotów i ma powietrze z kanałka „obejściowego” przepustnicy.
    – całkowicie otwarta przepustnica i max wysunieta iglica – wtedy gaxnik pracuje na dyszy głownej (plus dysza od wolnych co chodzi cały czas i zawsze w każdej fazie).
    A po drodze jeszcze masz stany pośrednie z częściowym uchyleniem przepustnicy i cześciowym wysunieciem iglicy – i tu jej kształt i wysokość montażu robi bo zalezy jak bardzo jest podniesiona i jak szybko i jak gwałtownie zaczyna się zwężać.

    Zakładając że ssanie ci nie bruździ. Wiec najpierw trzeba dobrac gaźnik co mocy i pojenności, potem dobrać dysze głowną na której można regulować (czyli na której reaguje na regulacje) i potem regulować.

    Tylko musisz zrozumieć że kiedy silnik chodzi na wolnych to powietrze wpada kanalikiem o przekroju około 3mm kwadratowych a kiedy na maxa uchylisz przepustnice w 12mm gaźniku to ten przekrój ma 113mm kwadratowych (37 x większy!!) a jak to jest 17mm gaźnik to 227mm kwadratowych – 72 x więcej.
    I w całym tym zakresie musisz utrzymac dobrą regulacje. I lepiej ciut za bogato niż za ubogo.

    #724615 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    Dzięki freeb, zrobię jak piszesz. Jutro wykrece gaźnik i sprawdzę jaka dysza siedzi,

    #724627 Reply
    artur-jimi
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 19
    • Postów: 20

    Część, ponownie.
    Wykręciłem dysze i ma nabite numery: 4 i chyba 8 bo słabo widać. Mam rozumieć że jest to dysza gwint M4 i średnica 80?dysza glowna

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Skuter JMSTAR SG problem
Twoje informacje:




Back to top button