Skuter Honda Bali 50 nie osiąga pełnych obrotów pod obciążeniem. Pomocy

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Skuter Honda Bali 50 nie osiąga pełnych obrotów pod obciążeniem. Pomocy

Ten temat zawiera 11 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Despo Despo 1 miesięcy temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #686217 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Despo
    Despo
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Dzień dobry.
    Skuter Honda Bali 50cc 1995 rok, gdy stoi na stopce centralnej wszystko pracuje idealnie, wkręca się na bardzo wysokie obroty, ale gdy na niego usiądę i próbuje jechać, to obroty dochodzą może do połowy tego co na stopce, prędkość maks to około 39 km/h. Został w nim założony nowy tłumik, filtr paliwa, filtr powietrza, nowy wariator, rolki, przeciwtalerz, nowy pasek, nowy korektor momentu obrotowego, sprzęgło, dzwon i akumulator. Gaźnik wyczyszczony ze wszelkich brudów, wszystko przedmuchane, dysze czyste, został również przeze mnie wyregulowany. Założyłem te wszystkie części, ponieważ po 6 latach w garażu, konieczna była ich wymiana. Cały napęd był jeszcze oryginalny, ale był już zużyty. Mimo tego, że korektor momentu obrotowego jest nowy i jego sprężyna centralna również, to zamówiłem mocniejsze sprężyny Polini 15% i 30%. Może sprężyna jest za słaba i pasek pod obciążeniem się delikatnie ślizga a na stopce nie. Zobaczymy czy większy docisk talerzy na pasku coś da. Jutro powinny u mnie być. Ale liczę również na wasze sugestie, może mieliście taki przypadek.
    Pozdrawiam serdecznie.

    #686248 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 281

    a jaka jest kompresja?

    bo to normalny bark mocy jest

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #686253 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Despo
    Despo
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Nie sprawdzałem, kupie przyrząd na allegro i sprawdzę. Jutro dam znać jaki jest efekt po wymianie sprężyny centralnej korektora momentu obrotowego.

    #686330 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Despo
    Despo
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Udało mi się zmierzyć kompresję u mechanika, kompresja wynosi 10,3 bara. Idę właśnie wymienić sprężynę centralną korektora, dam znać o wyniku pracy.

    #686356 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Despo
    Despo
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Podczas wymiany sprężyny, zauważyłem, że podejrzanie chodzi korektor momentu obrotowego. Rozłożyłem go na części pierwsze i zauważyłem, że smaru było tyle co nic, czuć było tarcie przy pracy tego elementu. Zaznaczam, że była to nowa część, cały komplet korektor i sprzęgło. Nie wiem jak była przechowywana u sprzedawcy i ile miała lat, ale podejrzewam, że to długo letni leżak magazynowy. W każdym bądź razie, również sprężyna w tym komplecie była bardzo miękka (tak jak podejrzewałem) oraz okładziny sprzęgła już zdążyły się troszkę wytrzeć i po podrapaniu ich paznokciem, poczułem, że są dość miękkie, moim zdaniem za miękkie. Więc nasmarowałem porządnym smarem korektor, wsadziłem sprężynę Polini niebieską 30%, wymieniłem sprzęgło na firmę Stage6 i całość zostanie założona jutro, bo znajomy mechanik ma już zamknięte a posiada klucz pneumatyczny 😉 Dam znać jutro co z tego wyszło.
    Pozdrawiam.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #686680 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Despo
    Despo
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Kombinowałem z twardością sprężyn, ciężarem rolek, trzema równymi sprzęgłami. Rozpędza się szybciej, ale nadal jedzie max 39 km. Nie daje rady wejść na takie obroty jak robi to na stopce centralnej. Kończą mi się pomysły. Proszę o sugestię. Może wymiana gaźnika? Gaźnik oryginał od 1995 roku.

    #686687 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Despo
    Despo
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Czy możliwe jest, że może to być wina zwężki w nowym tłumiku? Ma on homologację.

    #686703 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 281

    zrób kreske na wariatorze flamastrem i zobacz jak wysoko pasek ci ją ściera. pasek nie jest za długi?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #686707 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe pmedela
    pmedela
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Jak pasek nie dochodzi do samej góry na wariatorze, to co jest przyczyną ?

    #686709 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 281

    albo jest źle dobrany, albo są za ciężki rolki w stosunku do spręzyny centralnej albo nie ma mocy bo np jest tragicznie wyregulowany gaźnik..
    Nawet ze zwęzką w wydechu to te 38km/h to jest bardzo marnie

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)
Odpowiedz do: Skuter Honda Bali 50 nie osiąga pełnych obrotów pod obciążeniem. Pomocy
Informacje o Tobie: