Skuter Honda Bali 50 nie osiąga pełnych obrotów pod obciążeniem. Pomocy

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #686217
    Despo
    Uczestnik
    • 1
    • 8Postów:

    Dzień dobry.
    Skuter Honda Bali 50cc 1995 rok, gdy stoi na stopce centralnej wszystko pracuje idealnie, wkręca się na bardzo wysokie obroty, ale gdy na niego usiądę i próbuje jechać, to obroty dochodzą może do połowy tego co na stopce, prędkość maks to około 39 km/h. Został w nim założony nowy tłumik, filtr paliwa, filtr powietrza, nowy wariator, rolki, przeciwtalerz, nowy pasek, nowy korektor momentu obrotowego, sprzęgło, dzwon i akumulator. Gaźnik wyczyszczony ze wszelkich brudów, wszystko przedmuchane, dysze czyste, został również przeze mnie wyregulowany. Założyłem te wszystkie części, ponieważ po 6 latach w garażu, konieczna była ich wymiana. Cały napęd był jeszcze oryginalny, ale był już zużyty. Mimo tego, że korektor momentu obrotowego jest nowy i jego sprężyna centralna również, to zamówiłem mocniejsze sprężyny Polini 15% i 30%. Może sprężyna jest za słaba i pasek pod obciążeniem się delikatnie ślizga a na stopce nie. Zobaczymy czy większy docisk talerzy na pasku coś da. Jutro powinny u mnie być. Ale liczę również na wasze sugestie, może mieliście taki przypadek.
    Pozdrawiam serdecznie.

    #686248
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    a jaka jest kompresja?

    bo to normalny bark mocy jest

    #686253
    Despo
    Uczestnik
    • 1
    • 8Postów:

    Nie sprawdzałem, kupie przyrząd na allegro i sprawdzę. Jutro dam znać jaki jest efekt po wymianie sprężyny centralnej korektora momentu obrotowego.

    #686330
    Despo
    Uczestnik
    • 1
    • 8Postów:

    Udało mi się zmierzyć kompresję u mechanika, kompresja wynosi 10,3 bara. Idę właśnie wymienić sprężynę centralną korektora, dam znać o wyniku pracy.

    #686356
    Despo
    Uczestnik
    • 1
    • 8Postów:

    Podczas wymiany sprężyny, zauważyłem, że podejrzanie chodzi korektor momentu obrotowego. Rozłożyłem go na części pierwsze i zauważyłem, że smaru było tyle co nic, czuć było tarcie przy pracy tego elementu. Zaznaczam, że była to nowa część, cały komplet korektor i sprzęgło. Nie wiem jak była przechowywana u sprzedawcy i ile miała lat, ale podejrzewam, że to długo letni leżak magazynowy. W każdym bądź razie, również sprężyna w tym komplecie była bardzo miękka (tak jak podejrzewałem) oraz okładziny sprzęgła już zdążyły się troszkę wytrzeć i po podrapaniu ich paznokciem, poczułem, że są dość miękkie, moim zdaniem za miękkie. Więc nasmarowałem porządnym smarem korektor, wsadziłem sprężynę Polini niebieską 30%, wymieniłem sprzęgło na firmę Stage6 i całość zostanie założona jutro, bo znajomy mechanik ma już zamknięte a posiada klucz pneumatyczny 😉 Dam znać jutro co z tego wyszło.
    Pozdrawiam.

    #686680
    Despo
    Uczestnik
    • 1
    • 8Postów:

    Kombinowałem z twardością sprężyn, ciężarem rolek, trzema równymi sprzęgłami. Rozpędza się szybciej, ale nadal jedzie max 39 km. Nie daje rady wejść na takie obroty jak robi to na stopce centralnej. Kończą mi się pomysły. Proszę o sugestię. Może wymiana gaźnika? Gaźnik oryginał od 1995 roku.

    #686687
    Despo
    Uczestnik
    • 1
    • 8Postów:

    Czy możliwe jest, że może to być wina zwężki w nowym tłumiku? Ma on homologację.

    #686703
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    zrób kreske na wariatorze flamastrem i zobacz jak wysoko pasek ci ją ściera. pasek nie jest za długi?

    #686707
    pmedela
    Uczestnik
    • 3
    • 10Postów:

    Jak pasek nie dochodzi do samej góry na wariatorze, to co jest przyczyną ?

    #686709
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    albo jest źle dobrany, albo są za ciężki rolki w stosunku do spręzyny centralnej albo nie ma mocy bo np jest tragicznie wyregulowany gaźnik..
    Nawet ze zwęzką w wydechu to te 38km/h to jest bardzo marnie

    #686731
    Despo
    Uczestnik
    • 1
    • 8Postów:

    Pasek jest dopasowany, do hondy sj50 bali rozmiar to 700×18. Założyłem na próbę stary tłumik bez zwężki i teraz skuter ma bardzo dobrego kopa z początku, bardzo szybko się rozpędza do 40km/h a potem muli, nie może wejść na wyższe obroty, czasami jakby gasł, jak odpuszczę manetkę jest znowu dobrze. Hmm… Coś mi mówi, że to gaźnik, zauważyłem, że śrubka od regulacji mieszanki jest wilgotna dookoła i troszkę luźna. Gaźnik jest od nowości w skuterze 1995 rok. Może jest już za stary?

    #686824
    Despo
    Uczestnik
    • 1
    • 8Postów:

    Witam. Wymieniłem świece na irydową, wymieniłem rolki na najlżejsze jakie miałem czyli 6.5g, sprawdziłem i nadal nie szedł więcej niż 40 km/h. Pomyślałem o iglicy. Moja oryginalna była bez regulacji, więc kupiłem drugą. Nowa iglica była węższa na początku igły a później już taka sama. Ustawiłem ją na środkowy ząbek. Dokonałem ponownej regulacji gaźnika. I jak ręką odjął. Rusza spokojnie do 40 km/h nie tak zrywnie jak wcześniej, ale później jak przekroczy 40 km/h to zaczyna iść jak szalony, musiałem się mocniej kierownicy złapać. Odpuściłem manetkę przy 60 km/h, bo łzy zalały mi oczy. Czuję, że wyciągnę 70 km/h max 😉 Testowałem na cięższych rolkach to nie przekracza 40 km/h, rolki 8,4g. Wydaję mi się, że jak dołożę jeszcze lżejsze rolki, może 5,5g oraz słabsze sprężynki sprzęgła, to będzie lepiej ruszał, ponieważ na słabszym, starym sprzęgle, ruszał bardzo zrywnie, a to sprzęgło miało miękkie sprężyny. Na twardym, mocnym sportowym sprzęgle, jechał 20 km/h max 😀 Reasumując:
    – wyciągnąłem zwężkę z tłumika
    – zmieniłem iglicę
    – wyczyściłem gaźnik i wyregulowałem, pływak również
    – sprężyna centralna korektora jest właśnie ta którą uważałem za za miękką (była w zestawie z korektorem Naraku), na twardych masakra, wydałem kasę na sprężyny Polini bez sensu
    – Wymiana rolek na stare, które kiedyś były w skuterze 6.5g, ale jeszcze można tutaj potestować lżejsze
    – filtr powietrza stożkowy mini
    Mam nadzieję, że będzie ok i komuś przyda się trwająca ponad miesiąc męczarnia ze skuterem 😉

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button