Od 2 lat użytkuje Motorower Xinri EM-45 i chciałem się z wami podzielić taka ciekawostką. Ludzie wydaja pieniądze, ryzykują wpadką zmieniaja tłok, głowice, gaźniki, a w skuterze elektrycznym wystarczy podnieść napięcie zasilania i zastosować pakiety modelarskie zamiast żelowych
akumulatorów by osiągnąć przyspieszenie przy których 125 zostają z tyłu, a wszystko to z silnika o mocy 1,5kW (2KM) i stosunku mocy do masy 0,011 :)
Co ważne silnik jest wbudowany w koło więc sam skuter nie ma żadnych przekładni, olejów, skrzyń, wariatorów , łańcuchów, gaźników, pasków i zasadniczo jest bezprzeglądowy
Skuter Xinri EM-45
Silnik 1500W
Sterownik 72V
Instalacja elektryczna bez przeróbki poza zrobieniem wtyczek do rozpinania Pb/LiPo
(dane prędkości i zasięgu z GPS)
Waga skutera z kierowca 230kg (135+95) (podczas testów LiPoli, kwasiaki aku zostały na pokładzie waga ok. 35kg)
Testy z prędkościami zbliżonymi do Vmax.
kwasiaki fabryczne 6x12V (20Ah) szeregowo 72V - Vmax 41-43km/h (licznik ok45km/h) - Pierwsze 10km prędkości od 45 do 40km/h, kolejne 20km z prędkościami od 38 do 28km/h.
Zasięg do 30km.
Akumulatory modelarskie Turnigy 6S/4S 5000mAh
Lipo 24S - Vmax 58km/h (licznik > 80km/h) (4x6S) 88,8V
Lipo 26S - Vmax 64km/h (licznik > 80km/h) (3x6S + 2x4S) 96,2V
Lipo 28S - Vmax - 69km/h (licznik > 80km/h) (4x6S + 1x4S) 103,6V
Dla 1P (5Ah) zasieg 9km z prędkościami bliskimi Vmax
Dla 2P (10Ah) zasieg 19km z predkosciami bliskimi Vmax
Spalanie z tymi prędkościami od 4 do 5kWh/100km
Niestety wszystko zabija koszt 1kWh akumulatora to 1500zł