Skuter do pracy.(50cm3na dowód rocznik urodzenia 1992)

Witam wszystkich na wstępie mówię ze jestem kompletnie zielony.
Ze względny ze pracodawca zmienia siedzibę biura na bliższą ale za to z gorszym dojazdem komunikacja miejską jestem zmuszony rozglądać się za jakimś skuterem do 50cm 3.
Planowałem zakup roweru elektrycznego ale ceny są zbliżone do skuterów i motorower będzie chyba najlepszym rozważaniem.

Skuter potrzebuje do pracy około 25 km w jedna stronę( około 1600km miesięcznie ) ze tak powiem przejechać przez parę wiosek w tym ze tak powiem dwa podjazdy około 500m pod górkę.
Na razie się rozglądam chce kupić na przełomie roku Skuter bo w tedy będą tańsze.
Będę miał pierwszy raz styczności ze skuterem i chciałbym by skrzynie miał automatyczna bo się boje ze nie ogarnę zmiany biegów za pomocą nogi.(A nie chce w błoto pieniędzy dawać ). Podoba mi się np. Junak RAW 50(wygląda jak klasyk). Ale tu trzeba noga coś zimnicą i się boje ze mnie to przerośnie.
Skuter szukam nowego dobrego nie za miliony monet ale mało awaryjnego i żeby miał części w miarę tanie i dostępne i był mało awaryjny.
Co do ceny chciałbym się zmieści około 5-7 tyś ale boje się ze to za mała kwota by coś nowego i sensownego kupić.
Więc proszę o rady i co polecacie na pierwszy skuter w życiu. Oczywiście chciałbym zmienić potem na 80cm3bez zmiany w dowodzie by szybciej troszkę jeździć.

Wszystkie motorowery z nadwoziem “skuter” 50cm które kupisz bedą miały bezstopniową automatyczną przekładnie z automatycznym sprzęgłem.
Taka jest idea skutera - max prostota i funkcjonalność.
Natomiast motorowery o wyglądzie motocykli to najczęściej bedą motorki z manualną skrzynią biegów (oprócz kilku dość mało spotykanych modeli).
Teraz masz pan zasadniczo jeden problem - dystans który jednorazowo chcesz pokonywać.