Skuter czy Motorower?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Co Wybrać? Skuter czy Motorower?

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 4 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #180125
    Zdjęcie profilowe Leemango
    Leemango
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Co według was jest lepsze? Skuter, czy motorower ?
    W przyszłym sezonie mam zamiar zakupić skuter lub motorower. W skuterze według mnie najbardziej zaletą jest automatyczna skrzynia biegów, a w motorowerze przede wszystkim wygląd. I tu problem – Może być trudno dla początkującego w zmianie biegów? Jakie wy macie doświadczenia? Jak słyszę o biegach to już się zniechęcam ale może tak nie być, pomożecie ?

    #180126
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 682

    skuter to rodzaj nadwozia a motorower to sprawa pojemności
    skutery do 50cm to też motorowery.
    dzieli sie toto na tzw biegówki i automaty (najczęściej bezstopniowe). Są też motorowery z półautomatami w których masz 2-3 biegi ale zmieniasz je bez sprzęgła.
    Dla każdego coś miłego. A lepsze bedzie to z czym się lepiej będziesz czuł.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #180132
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Akurat w skuterze ten pseudo automat to największa wada pojazdu. Pękające paski napędowe, kwadratowe rolki, przebarwione dzwony i piszczące sprzęgła to chleb powszedni. W dodatku są trudne w regulacjach, naprawie i zawodne – nawet po zmianie paska na taki sam wymiarowo mogą wystąpić problemy. Poza tym są strasznie nudne – obroty ciągle takie same i na takiej przekładni są ogromne straty energii. To będzie miało przyszłość jak zrobią z tego skrzynię z wirtualnymi biegami tak jak to: https://www.youtube.com/watch?v=M1aKGEpTjH0
    Z biegami jest inaczej – możesz regulować długość biegów dobierając odpowiednie zębatki, a zmiana biegów to bułka z masłem – ogarniesz w 15 minut. Dodatkowo możesz wybrać sobie styl jazdy, albo jedziesz spokojnie i ekonomicznie szybko wrzucając kolejne biegi, albo możesz dynamicznie dokręcając silnik do wysokich obrotów.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #180135
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 805

    Uogólnijmy i mówmy że skuter to ten z bezstopniową skrzynią, a motorower biegi – będzie nam łatwiej opisywać.
    .
    Zaletą skutera jest na pewno łatwość poruszania się po mieście – odpada sprawa mieszania biegami. Dodajesz gazu i rozpędzasz się. Jak umiesz jechać rowerem i go zatrzymać, to skuterem też będziesz umiał i robisz to samo: oba hamulce masz w kierownicy. Minusem jest właściwie całkowity brak możliwości jazdy ekonomicznej jako takiej – nie pojeździsz na niskich obrotach jak motorowerem.
    Motorowerem możesz się wyżyć czując się jak na motocyklu: biegi są biegami i to od Ciebie zależy jak będziesz jechał. Przebieranie biegami, sprzęgłem i obsługa hamulców ręką i nogą to niezła frajda (czego w skuterze jesteś już pozbawiony). Daje Ci to możliwość samodzielnego decydowania jak ma się pojazd zachowywać itp. Możesz jechać bardzo ekonomicznie (choć nie zawsze to jest dobre dla silnika).
    Ogólnie: jak chcesz się tylko przemieszczać z A do B i nie kręci Cię nic więcej – to skuter. Jak wolisz czuć się jak na motocyklu i poznać jak się takie coś prowadzi – motorowerek będzie odpowiedniejszy.
    .
    PS: Ja zawsze mówiłem, że tylko motorower a nie żaden skuter. Ostatecznie kupiłem… skuter i też jestem zadowolony choć brakuje mi zabaw ze skrzynią 🙂

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #180142
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Kup oba:D

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #180149
    Zdjęcie profilowe Leemango
    Leemango
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Ja w sumie też jestem za motorowerem, a mam na myśli Yamahę TZR 50 i właśnie czytałem jak jest u niej ze zmianą biegów, może załapie ale boję się najbardziej jazdy np. po mieście będę musiał skupić się na biegach a nie na jeździe… Może to tylko moje chore przemyślenia, ale szczerze mówiąc jeszcze na motorowerze nie siedziałem i stąd te obawy.

    #180150
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Niepotrzebnie się boisz, pojeździsz 2-3 dni na początku po spokojniejszych drogach, i później zmiana biegów nie będzie wcale zawracała Ci głowy. Będziesz to robił automatycznie. Ja od kilku lat jeżdżę motorowerem i nawet jeżdżąc po Warszawie nie zwracam wcale uwagi na biegi, po prostu tak do nich przywykłem że kompletnie mi nie przeszkadza w jeździe ich obsługa. W dodatku dzięki nim silnik pracuje na spokojnych obrotach i spala 2 razy mniej od skutera.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #180151
    Zdjęcie profilowe Leemango
    Leemango
    Użytkownik
    • Postów: 13

    No to dobra. Kwestię wyboru i biegów mamy omówioną. Teraz mam chyba ostatnie pytanie. Yamaha TZR 50 czy Aprilla RS 50? Lub inny motorower w formie ścigacza do 6k?

    #180153
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 682

    nie siedziałeś na żadnym z nich. o zmianie biegów i redukowaniu pojęcie masz żadne. Najpierw sie przymierz, przejedź a potem decyduj.
    Tu nie ma lepsze/gorsze bo tak. Lepsze jest to co ci do tyłka lepiej podpasuje, na czym cie plecy nie rozbolą i nie złapią skurcze
    Ten wygląd…super. tylko pomyśl że kiedyś to odpalisz i ruszysz i czar pryśnie bo to bzyczące 50cm na chudych oponkach.
    Skoro to „na przyszły sezon” to masz jeszcze dużo czasu na decyzje.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #180154
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Szczerze mówiąc, to im bardziej taka 50-tka z wyglądu stara się przypominać ścigacza, tym śmieszniej się na niej wygląda. Nie lekceważ skuterów. Ich celem jest szybsze, lub wolniejsze, ale w miarę wygodne przejechanie z punktu A do B. Zastanów się do czego Ty potrzebujesz pojazdu… bo dźwiękiem 50-tki publiczności nie powalisz…

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie