Skuter chłodzony powietrzem - ile przejedzie?

Witam. Mam pytanie ile km przejedzie mój zipp quantum 4t zanim się przegrzeje?

Prędzej paliwa zabraknie niż się przegrzeje, tymbardziej, że jest mróz.

a dlaczego ma sie przegrzac? To jest pytanie.

Ale nie na mrozie. Na wiosne jak będzie ciepło. A przegrzać się może no bo jest chłodzony powietrzem a jak wiadomo nie jest to za bardzo skuteczne.

To pisz od razu że na wiosne. Trzeba precyzować pytania. Chłodzenie powietrzem nie jest skuteczne ? Ciekawe... Kilka razy sie zdarzyło że w upale 30 st w lipcu przejechałem ponad 100 km bez postoju i jakoś silnik był skutecznie chłodzony. Kto taki stereotyp wymyślił... Gdyby chłodzenie powietrzem było nie skuteczne to by go nie stosowano. Proste i logiczne.

To jest 4t wiec nie przegrzehe sie chyba, ze bez oleju jezdzisz, a np 2t jest juz 2x wiecej zaplonow w porownaniu do 4t więc jest 2t jest bardziej podatny na przegrzania.

predzej 2t sie przegrzeje niz 4t. To jest moje zdanie.

Radula napisał:

predzej 2t sie przegrzeje niz 4t. To jest moje zdanie.

Widzisz co wyżej napisałem?

^ nie widzialem tego , nie odswiezylem tematu , wybacz jasniepanie

Ok. Dzieki. Bo nie wiem czy nie zjade silnika jak pojade 50km bez postoju. W sumie to caly czas 6-7k rmp

Radula napisał:

^ nie widzialem tego , nie odswiezylem tematu , wybacz jasniepanie

Wroc do szkoly i spytaj jak sie stawia znaki interpunkcyjne.

DooOminO napisał:

Radula napisał:
predzej 2t sie przegrzeje niz 4t. To jest moje zdanie.

Widzisz co wyżej napisałem?

hahaha, ale z was znafffcy :D 2T mniej się grzeje niż 4T , tu jest to opisane dlaczego ;)
http://www.scigacz.pl/Silnik,dwusuwowy,jak,to,dziala,12269.html

"Kolejną zaletą jest brak tendencji do przegrzewania się. Wynika to przede wszystkim z niższego od czterosuwu stopnia sprężania." - cytat z powyższego linku jak by co

Lukario napisał:

DooOminO napisał:

Radula napisał:
predzej 2t sie przegrzeje niz 4t. To jest moje zdanie.

Widzisz co wyżej napisałem?

hahaha, ale z was znafffcy :D 2T mniej się grzeje niż 4T , tu jest to opisane dlaczego ;)
http://www.scigacz.pl/Silnik,dwusuwowy,jak,to,dziala,12269.html
"Kolejną zaletą jest brak tendencji do przegrzewania się. Wynika to przede wszystkim z niższego od czterosuwu stopnia sprężania." - cytat z powyższego linku jak by co

lol 4t nigdy mi sie nie przegrzał a 2t to nawet nie licze ile razy tłok spuchł :D zawsze brałem na logike bo przecież 2t robi 2x więcej zapłonów niż 4t co powoduje wiekszą temperature..

ale im bogatsza mieszanka , tym lepsze chłodzenie , a 2t więcej pali ;)

Lukario napisał:

ale im bogatsza mieszanka , tym lepsze chłodzenie , a 2t więcej pali ;)

Wiesz, że część mieszanki ląduje w tłumiku? Druga sprawa to chyba logiczne, że więcej pali jeżeli jest 2x tyle zapłonów, jak by się tak zastanowić i wziąć przykładowy 4t i spalanie ~2.5l i jeżeli był by to 2t spalanie wynioslo by 5l/100 a w 2t tak nie jest bo można wyregulować do 3.5l/100 a nawet 3l/100km więc podzielmy te 3l na pół wychodzi 1.5l/100 tyle idzie na co drugi zapłon przez 100km, więc nie wiem czy ta mieszanka jest tak "bogata"

ps sory za chaotyczny opis, pisanie z telefonu nie jest wygodne.

jak mi się 4T dobrze nagrzeje to nie mogę dotknąć pokrywy przekładni bo przy wariatorze parzy a sprzęgło jest bardzo gorące , a z tłumika to taki żar idzie że aż rusza się powietrze że się tak wyrażę :D a w 2t to ani przekładnia się nie grzeje , a tłumik jest prawie gorący ale się nie poparzysz bo spokojnie zdąrzysz zabrać rękę , więc bardziej gorący robi się 4T wiem z doświadczenia

Nie wiem gdzie tu logika.

U mnie 2T na dobrym oleju nawet w upał nigdy się nie przegrzał. Nawet przy pałowaniu. A przynajmniej nie dawał oznak.

Proste jest to przegrzewanie kupujemy silnik z chłodzeniem ciecza

Jak mamy pieniążki to kupujemy. Jak nie mamy - nie. Mi wystarcza chłodzenie powietrzem i nie mam żadnych problemów.