Skuter chłodzony powietrzem - ile przejedzie?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #98471
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Witam. Mam pytanie ile km przejedzie mój zipp quantum 4t zanim się przegrzeje?

    #98474
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Prędzej paliwa zabraknie niż się przegrzeje, tymbardziej, że jest mróz.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #98476
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    a dlaczego ma sie przegrzac? To jest pytanie.

    #98478
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Ale nie na mrozie. Na wiosne jak będzie ciepło. A przegrzać się może no bo jest chłodzony powietrzem a jak wiadomo nie jest to za bardzo skuteczne.

    #98480
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    To pisz od razu że na wiosne. Trzeba precyzować pytania. Chłodzenie powietrzem nie jest skuteczne ? Ciekawe… Kilka razy sie zdarzyło że w upale 30 st w lipcu przejechałem ponad 100 km bez postoju i jakoś silnik był skutecznie chłodzony. Kto taki stereotyp wymyślił… Gdyby chłodzenie powietrzem było nie skuteczne to by go nie stosowano. Proste i logiczne.

    #98482
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    To jest 4t wiec nie przegrzehe sie chyba, ze bez oleju jezdzisz, a np 2t jest juz 2x wiecej zaplonow w porownaniu do 4t więc jest 2t jest bardziej podatny na przegrzania.

    #98484
    Radula
    Użytkownik
    • Postów: 81

    predzej 2t sie przegrzeje niz 4t. To jest moje zdanie.

    #98485
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    Radula napisał:

    predzej 2t sie przegrzeje niz 4t. To jest moje zdanie.

    Widzisz co wyżej napisałem?

    #98486
    Radula
    Użytkownik
    • Postów: 81

    ^ nie widzialem tego , nie odswiezylem tematu , wybacz jasniepanie

    #98487
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Ok. Dzieki. Bo nie wiem czy nie zjade silnika jak pojade 50km bez postoju. W sumie to caly czas 6-7k rmp

    #98489
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    Radula napisał:

    ^ nie widzialem tego , nie odswiezylem tematu , wybacz jasniepanie

    Wroc do szkoly i spytaj jak sie stawia znaki interpunkcyjne.

    #98494
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    DooOminO napisał:

    Radula napisał:
    predzej 2t sie przegrzeje niz 4t. To jest moje zdanie.

    Widzisz co wyżej napisałem?

    hahaha, ale z was znafffcy 😀 2T mniej się grzeje niż 4T , tu jest to opisane dlaczego 😉
    http://www.scigacz.pl/Silnik,dwusuwowy,jak,to,dziala,12269.html

    „Kolejną zaletą jest brak tendencji do przegrzewania się. Wynika to przede wszystkim z niższego od czterosuwu stopnia sprężania.” – cytat z powyższego linku jak by co

    #98497
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    Lukario napisał:

    DooOminO napisał:

    Radula napisał:
    predzej 2t sie przegrzeje niz 4t. To jest moje zdanie.

    Widzisz co wyżej napisałem?

    hahaha, ale z was znafffcy 😀 2T mniej się grzeje niż 4T , tu jest to opisane dlaczego 😉
    http://www.scigacz.pl/Silnik,dwusuwowy,jak,to,dziala,12269.html
    „Kolejną zaletą jest brak tendencji do przegrzewania się. Wynika to przede wszystkim z niższego od czterosuwu stopnia sprężania.” – cytat z powyższego linku jak by co

    lol 4t nigdy mi sie nie przegrzał a 2t to nawet nie licze ile razy tłok spuchł 😀 zawsze brałem na logike bo przecież 2t robi 2x więcej zapłonów niż 4t co powoduje wiekszą temperature..

    #98498
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    ale im bogatsza mieszanka , tym lepsze chłodzenie , a 2t więcej pali 😉

    #98499
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    Lukario napisał:

    ale im bogatsza mieszanka , tym lepsze chłodzenie , a 2t więcej pali 😉

    Wiesz, że część mieszanki ląduje w tłumiku? Druga sprawa to chyba logiczne, że więcej pali jeżeli jest 2x tyle zapłonów, jak by się tak zastanowić i wziąć przykładowy 4t i spalanie ~2.5l i jeżeli był by to 2t spalanie wynioslo by 5l/100 a w 2t tak nie jest bo można wyregulować do 3.5l/100 a nawet 3l/100km więc podzielmy te 3l na pół wychodzi 1.5l/100 tyle idzie na co drugi zapłon przez 100km, więc nie wiem czy ta mieszanka jest tak „bogata”

    ps sory za chaotyczny opis, pisanie z telefonu nie jest wygodne.

    #98500
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    jak mi się 4T dobrze nagrzeje to nie mogę dotknąć pokrywy przekładni bo przy wariatorze parzy a sprzęgło jest bardzo gorące , a z tłumika to taki żar idzie że aż rusza się powietrze że się tak wyrażę 😀 a w 2t to ani przekładnia się nie grzeje , a tłumik jest prawie gorący ale się nie poparzysz bo spokojnie zdąrzysz zabrać rękę , więc bardziej gorący robi się 4T wiem z doświadczenia

    #98506
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    Nie wiem gdzie tu logika.

    #98507
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    U mnie 2T na dobrym oleju nawet w upał nigdy się nie przegrzał. Nawet przy pałowaniu. A przynajmniej nie dawał oznak.

    #98788
    marbryl1
    Użytkownik
    • Postów: 180

    Proste jest to przegrzewanie kupujemy silnik z chłodzeniem ciecza

    #98807
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Jak mamy pieniążki to kupujemy. Jak nie mamy – nie. Mi wystarcza chłodzenie powietrzem i nie mam żadnych problemów.

    #98836
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    prędzej zagrzejesz chłodzonego cieczą niż powietrzaka z obiegiem wymuszonym > wszystkie kosiarki, małe generatory, kosy,piły spalinowe a tym bardziej jednoślady

    #98841
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Nie ulega wątpliwości że chłodzenie płynem jest o wiele sprawniejsze.Jednocześnie bez przesdy z tym przegrzewaniem skuterów 2t chłodzonych powietrzem.Podczas upałów rzędu 30 stopni faktycznie trzeba uważać w czasie długich podróży,ale wystarczy stanąć raz na jakiś czas i dać silnikowi trochę ochłonąć.

    #98842
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    barteklodz napisał:

    prędzej zagrzejesz chłodzonego cieczą niż powietrzaka z obiegiem wymuszonym > wszystkie kosiarki, małe generatory, kosy,piły spalinowe a tym bardziej jednoślady

    dokładnie , zgadzam się w 100% 😉

    #98843
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    Dziadek100 napisał:

    Podczas upałów rzędu 30 stopni faktycznie trzeba uważać w czasie długich podróży,ale wystarczy stanąć raz na jakiś czas i dać silnikowi trochę ochłonąć.

    upały pod 50st nie zaszkodzą prędzej ochłonąć będzie musiał kierownik z wyczerpania

    #98846
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Sam mam skuter chłodzony powietrzem i nigdy nie przegrzałem silnika.Czegoś panowie nie rozumiem,na siłę chcecie udowodnić że chłodzenie powietrzem jest lepsze ?.Podam taki prosty przykład – podgrzewając palnikiem pręt do temparatury powiedzmy 100 stopni – teraz pytanie w jaki sposób schłodzimy go szybciej,dmuchając na niego czy wkładając go do wody ? – nie mam więcej pytań ;).

    #98847
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    Panowie ja swoja inca street 2t potrafie w upały latać po80km bez postoju i nic jej nie jest udokumentowany obecnie przebieg to 36720 km

    #98865
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    Dziadek100 napisał:

    Sam mam skuter chłodzony powietrzem i nigdy nie przegrzałem silnika.Czegoś panowie nie rozumiem,na siłę chcecie udowodnić że chłodzenie powietrzem jest lepsze ?.Podam taki prosty przykład – podgrzewając palnikiem pręt do temparatury powiedzmy 100 stopni – teraz pytanie w jaki sposób schłodzimy go szybciej,dmuchając na niego czy wkładając go do wody ? – nie mam więcej pytań ;).

    tu jest mowa o silniku a nie o pręcie, wiadomo że ciecz szybciej odbiera ciepło tylko nie o to tu chodzi, przelicz sobie powierzchnię cylindra użebrowanego a chłodzonego cieczą to będziesz wiedział dlaczego kosiarka czy skuter pracuje w największe upały 😉

    #98866
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Dokładnie. Przecierz chłodzenie cieczą nie polega na tym że wylewasz wode na silnik jak mówiłeś o tym pręcie, tylko powietrze jest chłodniejsze bo oziębia się przepływając przez chłodnicę.

    #98868
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    monek100 napisał:

    Dokładnie. Przecierz chłodzenie cieczą nie polega na tym że wylewasz wode na silnik jak mówiłeś o tym pręcie, tylko powietrze jest chłodniejsze bo oziębia się przepływając przez chłodnicę.

    x2

    #98878
    norbert1710
    Użytkownik
    • Postów: 347

    Mozna zainwestowac w chwytak powietrza jeżeli się obawiasz, sportowy wiatraczek aczkowliek nie wiem czy to coś pomoże, i proponuje wyjąć silnik zdjąć Plastiki osłaniające cylinder, wyczyścić, skręcić i nie obawiać się o temperaturee, będzie okey:)

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button