Skuter -bardzo dziwna praca silnika

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Skuter -bardzo dziwna praca silnika

Ten temat zawiera 16 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 9 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #217980

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Skuter to Macal cy50 z silnikiem minarelli horyzental.

    TO normalne ze skuter na poczatku nie osiąga swojej mocy bo jest nie dogrzany. Jednak w tą zime moj skuter zaczął strasznie długo się rozgrzewać. Jeżeli go zapale i dam na ful gaz to on nawet nie ma silly ruszyc. Jak go poodpycham nogami trochę to jedzie ale maks 5km/h. Wczesniej normalnie te 40km/h pojechał a teraz strasznie ciężko. Potem jak się rozgrzeje to w ciągu 10 sekund dostaje kopa. Jest to dość dziwne zachowanie i wole wczesniej znaleść przyczyne takiego zachowania niz potem moze to skutkować większymi naprawami skutera. Powiem tak skuter ma dysze główną 47(standardową) , jest 4000km po szlifie w którym zastosowałem tłok słabej firmy DS za 60zł. Opócz tego 1000km po szlifie wymieniłem płytki zaworu ssącego na polinni. Skuter pali tutaj zaskoczenie 4 do 4,5 litra na 100km. Kiedyś palił 2,5l . Nie wiem czemu tak dużo przy tak małej dyszy. V-maks skutera to 55km/h(blokady posciągane). JA mysle ze przyczyną długiego rozgrzewania się jest tłok słabej jakości lub płytki obluzowały się z zaworu ale w to wątpie. Jak myślicie -czego to jest winaż?

    #217981

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Temperatury panującej na zewnątrz…

    eden13 napisał:

    Skuter pali tutaj zaskoczenie 4 do 4,5 litra na 100km. Kiedyś palił 2,5l .

    Zanim się rozgrzeje to tak niestety jest.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #217982

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Ale to jest przecież nienoramlne zachowanie skutera. Nie znam nikogo z moich znajomych kto po odpaleniu ma problemy z ruszeniem i się odpycha nogami zeby pojechal. W skuterze coś jest nie tak i to jest bardzo wyraźne.

    #217983

    Anonimowy
    • Postów: 0

    No ja jak skutera odpale to nawet jak go odepchnę to nie pojedzie xD
    dopiero jak wydmucha te swoje spaliny na ssaniu tym typowym … to jedzie 😀
    Ty a może ci sprężyna centralna poszła albo któraś z sprężynek sprzęgła… zobacz to

    #217984

    Anonimowy
    • Postów: 0

    eden13 napisał:

    Jeżeli go zapale i dam na ful gaz to on nawet nie ma silly ruszyc.

    co się dziwiszł na zimnym to i 125 nie jadą jak powinny i ogólnie na zimnym skuterze czuć duży spadek mocy.

    eden13 napisał:

    Potem jak się rozgrzeje to w ciągu 10 sekund dostaje kopa.

    ssanie się wyłącza i jedzie lepiej widać.

    eden13 napisał:

    Powiem tak skuter ma dysze główną 47(standardową)

    eden13 napisał:

    V-maks skutera to 55km/h(blokady posciągane).

    jak ma dysze 47 to nie masz ściągniętych blokad bo dysza 47 to dysza zablokowana, odblokowane to jakoś koło 60/65.

    eden13 napisał:

    jest 4000km po szlifie w którym zastosowałem tłok słabej firmy DS za 60zł.

    eden13 napisał:

    Skuter pali tutaj zaskoczenie 4 do 4,5 litra na 100km. Kiedyś palił 2,5l .

    słaby tłok może być przyczyną tego że już tłok pada, dużo pali. sprawdź kompresję.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #217985

    Anonimowy
    • Postów: 0

    No i robisz największy błąd jaki się da. Jak zapalisz skuter to musi pochodzić on jakiś czas aby złapał jakaś temperaturę. Jak odpalasz i od razu rura to się nie dziw. Olej jest gęsty przez co nie ma on swoich właściwości i z łatwością zatrzesz cylinder, rozwalisz pierścienie i tłok. 🙂
    Polecam sprawdźić kompresje.

    #217986

    Anonimowy
    • Postów: 0

    że zatrze to też taka w pół bajka… ja skuterem jeździłem tak ponad 10tys km. bo nie chciało mi się czekać i jakoś nadal dobrze chodzi bez awarii 😛
    Jak już się wsiada i od razu jedzie to radzę małą prędkością aż się rozgrzeje …

    #217987

    Anonimowy
    • Postów: 0

    1. Najpierw powiem tak -w moim skuterze jest ssanie automatyczne ktore nie dziala. Jak odpale skuter to muszę trzymać manetke na polowie bo inaczej od razu zdechnie. Po odpaleniu wiem ze nie można dawac na full gaz bo to jest szkodliwe ale wczesniej tego nie robilem . Tylko teraz muszę mu od razu dawac gazu bo zdechnie. I mi się wydaje ze jak na takim zimnym silniku mam manetke na polowe albo nawet na 3/4 to jeszcze więcej pali niz te 4l na 100km.

    Adverion: sprężyna to nie jest bo wiem dobrze kiedy silnik est rozgrzany i kiedy nie a to jest wina silnika.

    Mafioz :
    1.Nie dziwie się ze jest spadek mocy na zimnym bo wiem o tym dobrze. Wczesniej tez mialem zimny i umialem od razu ruszyć -tzn. jechalem wolno tak zeby się dogrzal a dopiero pozniej gaz do dechy. Ale teraz nawet ruszyc nie chce na zimnym i dlatego to mnie tak zaskoczylo.
    2.Co do ssania to wyzej juz napisalem
    3. Wiem ze dysza 47 jest tak jakby blokadą ale jeżeli przy tej dyszy pali 4l/100 to ja nie chce nawet wiedziec ile pali przy dyszy 60/65 .
    4.Właśnie najprawdopodobniej włąśnie ten slaby tłok i kompreche bede musial sprawdźic. Ostatnio jak mierzyłem to mial 7 MPa i to po szlifie . Tutaj moje pytanie : Jaka kompresja jest dobra , jaka średnia i jaka beznadziejna nadająca się do szlifu??

    Patrico: zanim zaczął tak dziwnie chodzić -nie dawałem na full gaz bo nie było takiej potrzeby. teraz jak mi zaraz zdechnie muszę przekrecic dosc mocno tą manetke.

    #217988

    Anonimowy
    • Postów: 0

    kompresja bdb to kompresja w granicach 10-12
    taka średnia to tak 8-9
    a taka przy której trzeba już zaczynać robić remont to tak 6-7
    a poniżej 6 to już tragedia.

    Po prsotu jeżdżąc na tej dyszy zajechałeś cylinder, od samego startu dostawał w dupe.
    Jak się nie myśli to tak jest.
    a jak cie spalanie na dyszy 47przeraża i zamiast dać większą dysze żeby cylindra nie zajechać np. 70-80dysze to po cholere wsadzałęś 70 cylinder? wóz albo przewóz.
    jak nie wymienisz tej dyszy to zaraz pewnie następny cylinder pojdzie je jebać.
    wgl ja nie rozumiem jak na tak małej dyszy cylinder 70ccmmoże w ogóle prawidłowo funkcjonować.

    W ogóle to wcześneij jeździł dobrze bo pewnei po szlifie był to się zajechać nie zdążył cylinder, dostawał w dupe na takiej dyszy co seryjne cylindry ledwo na niej chodzą ale przez jakiś czas było ok a teraz już kompresja słaba cylinder ledwo ciągnie.
    sprawdź tą kompresje. przez glupote pewnie cylinder do wymiany. gdzie tu zakładać 70ccm i nie wsadxić nawet odblokowanej dyszy :573:

    #217989

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Nie wiem dlaczego se wkręciłeś ze mam cylinder 70. Mam seryjny cylinder i tłok firmy DS o średnicy 40.25. Oryginalnie tłok miał średnice 40. Czyli analogicznie moj cylinder ma teraz pojemność około 52 ccm .
    Aha i myśle ze dyszą nie można zajechać silnika. Poprostu mieszanka jest bardziej uboga ale to chyba nie powod do złego wpływu na cylek. Wręcz odwrotnie bo silnik nie dostanie takich wysokich obrotów .

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie