Witam, mam problem ze skuterem brata, jest to 4T 80cc. Problem jest taki że skuter nie chce odpalać z rozrusznika, tylko na kopa i to na zimno jest ciężko... raz odpali od 3 a raz od 30. Jest ciepły to za pierwszym. Świeca była czyszczona i nic.
1. Mechanik u którego byłem żeby naprawił skuter by można było odpalać ze rozrusznika jest dziwny, skuter stał u niego 3 dni po czym dzwoni: nie da się nic zrobić jego kompresja jest tak potwornie mocna że nie da rady, także skuter jest do odebrania...jedyne rozwiązanie to przekładka na 50cc ;(.
2. Kupiłem do niego nowy akumulator żelowy też u tego mechanika bo powiedział że wszystko wystarczy przeczyścić i będzie śmigać,(jeszcze przed odstawieniem do niego skutera) bawiłem się z tym i nic. Rozrusznik zaczyna kręcić i potem go jakby blokuje.
3. Czy ktoś z was jeździ na 80cc 4t 139qmb i odpala skuta normalnie z rozrusznika?. Proszę o waszą wypowiedź bo wydaje mi się że można to zrobić i to nie że kompresja jest potworna, tylko temu mechanikowi się pewnie nie chce ;/. Pozdrawiam!
Dobrze Ci mechanik powiedział... masz za dużą kompresję. Możesz pokombinować z mocniejszym akumulatorem, dwoma uszczelkami między kraterem, a cylindrem oraz wymienić głowicę na odpowiednią pod nową pojemność. Poza tym odkręcacie manetkę przy odpalaniu? Bo to tylko utrudnia sprawę przy dużej kompresji.
Siema AraS, aku mam nowe żelowe z tym że 5Ah. Będę pamiętać z tą manetką. Dacie link do jakiegoś dobrego aku 7Ah? Czy poprostu kupić byle jakie z allegro byle by miało 7Ah? :)
http://allegro.pl/akumulator-zelowy-12v-7ah-ytx7a-bs-atv-gwarancja-i2546166589.html Ten jest dobry, mam już go około roku i nie odstaje od stanu fabrycznego jak na razie ;) Sprawdź wymiary, bo on jest dużo większy niż 5ah.
80cm to nie 800cm, z rozrusznika normalnie odpali bez problemu. Mechanikowi robić się nie chciało, pewnie za mało by zarobił.
Może w Twoim skuterze akumulator jest za słaby, może rozrusznik się psuje, a może ssanie jest uszkodzone? Jeśli z kopniaka nie uruchamia się od razu, stawiałbym na ssanie albo regulację gaźnika. Możliwe również, że zawort trzeba wyregulować
Tak przy okazji, mechanik powiedział jaka kompresja jest "za duża"?