Skuter 50cc 4T Problem po wymianie oleju

Tagi: , ,

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #721131
    Szymon
    Uczestnik
    • Postów: 1

    Witam. Posiadam problem, gdyż postanowiłem wymienić olej silnikowy, na początku było wszystko dobrze. Przejechałem 1km i odstawiłem skuter do garażu. Nie odpalałem go przez 4 dni, i teraz w ogóle nie da się go odpalić czy to na korbke czy rozrusznik. Czym to może być spowodowane? Zalał się olejem czy się zatarł?

    #721376
    Felek
    Uczestnik
    • Postów: 99

    Silnik nie zaciera się od tak, tym bardziej po przejechaniu kilometra na nowym oleju. Zapewne masz słabawy akumulator, podładuj i spróbuj ponownie.
    Drugim powszechnym problemem jest brak paliwa w filterku i gaźniku. Można to naprawić odpinając wężyk podciśnienia i zasysając ustami powietrze. To otwiera kranik i wypuszcza paliwo do gaźnika. Później pokopać trochę, ruszyć manetką raz czy dwa i pod warunkiem, że jest kompresja, powietrze oraz paliwo i silna iskra – powinien zapalić. Typowe problemy skuterków na gaźniku, trudno odpalają w chłodne dni ale jak już wiemy czego wymaga praca silnika (paliwo, iskra, powietrze) to damy sobie z tym radę w większości wypadków.
    Dalsza diagnostyka to trzeba zajrzeć do kopki i bendiksa czy nie mają wyrwanych zębów i działają prawidłowo, dalej to może być rozrusznik (ale naładowany akumulator powinien dać radę i jeśli kręci to pewnie nie jego wina) a na koniec słaba kompresja. Tutaj bez głębszej wiedzy i praktyki oraz pomiarów manometrem, nie wiele sam zrobisz. Możesz najwyżej wymienić świecę bądź skorygować jej przerwę, czy wymienić fajkę oraz przewód – o ile iskra była słaba z ich powodu.
    Podstawa to naładować dobrze akumulator i od tego zacząć.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #721382
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 911

    musisz sprawdzić czy masz iskrę a przy okazji zobaczysz czy świeca jest mokra od paliwa – tzn czy paliwo dochodzi do cylindra.
    Potem w zalezności od tego co wyjdzie bedą kolejne pomysły

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button