Kolego *SkwaRa*, chęci to już jest połowa sukcesu. :D
Musisz mieć więcej wiary w swoje siły i umiejętności, warto też poczytać sobie np. tutaj:
http://www.skuterowo.com/forums/topic/jaka-glowica-do-4-t
To jest ciekawe:
http://skuterdoktor.pl/knowelege%20base/Jak%20zwi%C4%99kszy%C4%87%20osi%C4%85gi%20139QMB_vol9_maj_09.pdf
Sensowna wiedza z zakresu docierania silnika skutera jest tutaj:
http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
Zaznaczasz tekst, kopiujesz do Notatnika i korzystasz kiedy potrzebujesz.
Przy pisaniu swoich postów zazwyczaj wklejam również linki do innych ciekawych stron (jak poszukasz innych moich wpisów na tym forum i wpisów innych kolegów obeznanych w tym temacie to dość szybko ogarniesz, co i jak trzeba zrobić, a mechanik nie zarobi *kokosów* na Twojej niewiedzy). Tutaj na forum masz już wszystko co Ci jest potrzebne, wystarczy poszukać, poczytać i podjąć konkretne, sensowne działania, a wszystko co się robi robić po kolei i z głową. Modernizacja/przebudowa skutera to jest jednak *mały pikuś* w porównaniu do projektowania czy budowy np. *drapaczy chmur*.
Działaj *SkwaRa*, jak to się zwykło mawiać *Jak się nie przewrócisz, to się nie nauczysz* i to jest jakaś tam mądrość ludowa w tych słowach. Szacunek dla Ciebie i działaj z rozwagą, jeżeli nie czujesz się na siłach to oddaj *sprzęta* w ręce mechanikowi, ale ważne, żeby był dobry w swoim fachu i wiedział co robi.
Jakubie, dziękuję za słowa uznania, staram się pisać zrozumiale. :D
Co do jakości tych części, to jestem zdania, że nie ma sensu wydawać tysiaka na części firmowane przez np. Naraku, jeżeli za 20 % ceny mam to samo, tyle, że o dwa razy krótszej żywotności (10.000 km to i tak jest całkiem znośny przebieg jak na chińskie części, a może nawet zrobię i na nich więcej, kto wie). :D
Co do części, to ja jestem nadal zwolennikiem produktów firmy Wilmat = WMMotor. Kupiłem już niemal wszystko co mają w swojej ofercie do podrasowania GY-6 139 QMB, nic mi się jeszcze nie wysypało i jestem całkiem... *wery hapi*.
Rozpatrywałem nawet zakup silnika 4T LJ150-QT4 z wyposażeniem (cewka, moduł, karburator, gaźnik), symbol towaru: ZLS9995 (WMMotor_cena około 1200 zeta), ale nieco *ochłonąłem* i stwierdziłem, że lepiej dołożyć kaski i kupić po prostu drugi nowy skuter z takim silnikiem i z homologacją już jako motocykl, a nie motorower. Bo nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać. :P
Pozdrawiam. :D