Skuter 4t zmiana cylka na 70ccm

Ten temat zawiera 14 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe SkwaRa SkwaRa 7 lata, 5 miesiące temu.

  • Autor
    Wpisy
  • #137888 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe SkwaRa
    SkwaRa
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Witam. Moj skuter ma slabe przyspieszenie i mam pytanie czy jakbym wymienil cylinder na 70 ccm i kupil stozek to bym zyskal na przyspieszniu sporo? v-max wynosi 65km/h ale mi taki wsytarczy tylko chcialbym poprawic przyspieszenie…czy ten cylinder 70ccm duzo da? za odpowiedzi z gory dzieki ;d

    Taki cylek: http://allegro.pl/cylinder-skuter-4t-70-tuning-zipp-kingway-i3374364960.html

  • #137890 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe belebele
    belebele
    Użytkownik
    • Postów: 258

    Tak, te cylki dają naprawdę sporo do przyśpieszenia w porównaniu do serii 😉

  • #137941 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe SkwaRa
    SkwaRa
    Użytkownik
    • Postów: 36

    A jakbym 80 ccm zalozyl to wytrzyma wal? i jeszcze czy stozek cos daje?

  • #137957 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe kuba90876
    kuba90876
    Użytkownik
    • Postów: 1 103

    Jaki masz przebieg? hmm wał powinien wytrzymać. a co do stożka , to masz „lepszy” basowy dźwięk no i u mnie po założeniu stożka mam trochę lepsze przyspieszenie.

  • #138012 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe SkwaRa
    SkwaRa
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Przebieg mam 7500 tys km wiec stozek sie przyda ;D

  • #138017 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe kuba90876
    kuba90876
    Użytkownik
    • Postów: 1 103

    Tylko pamiętaj nie kupuj siatkowego tylko gąbkowy.

  • #138133 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe SkwaRa
    SkwaRa
    Użytkownik
    • Postów: 36

    No wiem wiem 😛 gabkowy lepszy ,D a zeby zalozyc te uszczeli to trzeba je sylikonem smarowac czy bez?

  • #138135 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe kuba90876
    kuba90876
    Użytkownik
    • Postów: 1 103

    ja jak cos robiłem to tylko pozbywałem się pozostałości po starej uszczelce i wkładałem nową bez silikonu

  • #138161 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Metros
    Metros
    Użytkownik
    • Postów: 126

    Ja się chyba teraz skuszę na taki oto zestaw, bo obecnie te posiadane 72 m3 to już dla mnie jest za skromnie (wał też się przyda, jak ten mój obecny padnie po np. 10.000 km):
    http://allegro.pl/cylinder-glowica-wal-skuter-4t-90-cm-tuning-super-i3375671184.html?source=mlt

    Warto tutaj pamiętać również o dedykowanej do większej pojemności dyszy do gaźnika #90 lub nawet #95 (mowa o dyszach do gaźnika Jieli, tych z czarną, plastikową pokrywką).

    Jeżeli dla większej pewności użytkowania skutera i trwałości silnika w nim, mimo wszystko nie wymieniasz teraz również wału i uszczelniaczy to możesz tańszym kosztem nabyć np. to:
    http://allegro.pl/cylinder-glowica-skuter-4t-90-cm-lepszy-niz-org-i3384519973.html?source=mlt

    Wymiana wyłącznie samego cylindra na taki o zwiększonej pojemności to jednak jest tylko taki, rzekłbym *półśrodek*, a wszelakiej maści *stożki* do filtrowania powietrza to jest… w 90 % zazwyczaj zwykły marketing sprzedaży i więcej jest z tego problemów dla silnika niż realnych/faktycznych przyrostów mocy. Raczej nic nie zastąpi większej pojemności skokowej oraz dedykowanej do takiej zwiększonej pojemności głowicy z nieco *lepszym* wałkiem rozrządu (wałek rozrządu z głowic 72 cm3) i odpowiedniej dyszy głównej paliwa do gaźnika (a nawet i większego gaźnika z karburatorem od większych pojemnością modeli silnika GY-6_125…150 cm3 z nieco mniejszą jednak dyszą względem orginału). Po takim *zbudowaniu pojemności* będzie jeszcze i to nawet dość szybko, konieczne *zbudowanie przeniesienia napędu* (wariator/pasek/sprzęgło/może też przełożenia wtórne lub chociaż opona na tylnym kole w nieco większym rozmiarze).

    Życzę powodzenia w modernizacji jednośladu. 😀

    Kiedyś dziewczyny gotowały równie dobrze jak ich matki. A teraz?
    Teraz chleją więcej niż ich ojcowie!
  • #138165 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe SkwaRa
    SkwaRa
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Ja skuter posiadam rok i w mechanice najlepszy nie jestem ale troche tam kapuje ale jeszcze nigdy nie wymienialem cylindra walu itp…ogladalem filmy w ktorych wymieniaja glowice i cylidry ale nie wiem czy ja bym dal rade wymienic to…czy to trudne jest? mam sam probowac czy lepiej do mechanika mam zawiesc skuter? troche szkoda mi kasy na mechanika ale jak mam od razu zatrzec nowy cylek to… jakbym cos zle zalozyl to squter by nie odpalil czy by odpalil i bym go zatarl?

  • #138166 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe kuba90876
    kuba90876
    Użytkownik
    • Postów: 1 103

    Metros piszesz bardzo interesujace posty na forum.;) Co do tych zestawów to jeśli 72 cc to za mało to bierz ten większy;) W miarę tanie, tylko zastanawia mnie jedna rzecz czy cena nie idzie w parze z jakością?

  • #138169 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe SkwaRa
    SkwaRa
    Użytkownik
    • Postów: 36

    To co jakbym cos zle zalozyl przy zakladaniu cylka i tloka to skuter by odpalil i sie zatarl czy wgl by nie odpalil??

  • #138170 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe kuba90876
    kuba90876
    Użytkownik
    • Postów: 1 103
  • #138177 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Metros
    Metros
    Użytkownik
    • Postów: 126

    Kolego *SkwaRa*, chęci to już jest połowa sukcesu. 😀

    Musisz mieć więcej wiary w swoje siły i umiejętności, warto też poczytać sobie np. tutaj:
    http://www.skuterowo.com/forums/topic/jaka-glowica-do-4-t

    To jest ciekawe:
    http://skuterdoktor.pl/knowelege%20base/Jak%20zwi%C4%99kszy%C4%87%20osi%C4%85gi%20139QMB_vol9_maj_09.pdf

    Sensowna wiedza z zakresu docierania silnika skutera jest tutaj:
    http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
    Zaznaczasz tekst, kopiujesz do Notatnika i korzystasz kiedy potrzebujesz.
    Przy pisaniu swoich postów zazwyczaj wklejam również linki do innych ciekawych stron (jak poszukasz innych moich wpisów na tym forum i wpisów innych kolegów obeznanych w tym temacie to dość szybko ogarniesz, co i jak trzeba zrobić, a mechanik nie zarobi *kokosów* na Twojej niewiedzy). Tutaj na forum masz już wszystko co Ci jest potrzebne, wystarczy poszukać, poczytać i podjąć konkretne, sensowne działania, a wszystko co się robi robić po kolei i z głową. Modernizacja/przebudowa skutera to jest jednak *mały pikuś* w porównaniu do projektowania czy budowy np. *drapaczy chmur*.

    Działaj *SkwaRa*, jak to się zwykło mawiać *Jak się nie przewrócisz, to się nie nauczysz* i to jest jakaś tam mądrość ludowa w tych słowach. Szacunek dla Ciebie i działaj z rozwagą, jeżeli nie czujesz się na siłach to oddaj *sprzęta* w ręce mechanikowi, ale ważne, żeby był dobry w swoim fachu i wiedział co robi.

    Jakubie, dziękuję za słowa uznania, staram się pisać zrozumiale. 😀
    Co do jakości tych części, to jestem zdania, że nie ma sensu wydawać tysiaka na części firmowane przez np. Naraku, jeżeli za 20 % ceny mam to samo, tyle, że o dwa razy krótszej żywotności (10.000 km to i tak jest całkiem znośny przebieg jak na chińskie części, a może nawet zrobię i na nich więcej, kto wie). 😀

    Co do części, to ja jestem nadal zwolennikiem produktów firmy Wilmat = WMMotor. Kupiłem już niemal wszystko co mają w swojej ofercie do podrasowania GY-6 139 QMB, nic mi się jeszcze nie wysypało i jestem całkiem… *wery hapi*.

    Rozpatrywałem nawet zakup silnika 4T LJ150-QT4 z wyposażeniem (cewka, moduł, karburator, gaźnik), symbol towaru: ZLS9995 (WMMotor_cena około 1200 zeta), ale nieco *ochłonąłem* i stwierdziłem, że lepiej dołożyć kaski i kupić po prostu drugi nowy skuter z takim silnikiem i z homologacją już jako motocykl, a nie motorower. Bo nie sztuką jest się rozpędzić, sztuką jest się zatrzymać. 😛
    Pozdrawiam. 😀

    Kiedyś dziewczyny gotowały równie dobrze jak ich matki. A teraz?
    Teraz chleją więcej niż ich ojcowie!
  • #138779 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe SkwaRa
    SkwaRa
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Chyba sie zdecyduje na taki zestaw :
    http://allegro.pl/cylinder-80-glowica-skuter-4t-modul-duze-zawory-i3375864268.html
    Jak myslicie dobry bedzie??

Odpowiedz do: Skuter 4t zmiana cylka na 70ccm
Informacje o Tobie:




Back to top button