Skuter 4t - za duże spalanie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #35445 Reply
    wojciu1997
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 94
    • Postów: 110

    Witam. Sprawa wygląda tak: 2 dni temu zalałem paliwa pod sam korek. Przejechałem 40 km i wskaźnik poziomu paliwa pokazuje już prawię rezerwę. I pytanie- jak zmniejszyć spalanie? Jeszcze jeden dylemat. Może ktoś wie ile ma pojemności bak paliwa zumico mac, bo w instrukcji pisze, że 6 l, a na allegro 4 l. Te 6 l jest chyba niemożliwe bo kiedyś spuściłem paliwo i z powrotem weszła nie cała 5 l bańka.
    Jeszcze mały offtopic. Po ostatniej wizycie w serwisie zauważyłem że połowa rurki od filtra powietrza jest zaklejona taśmą. Czy może to mieć na strzelanie z tłumika? A może w serwisie nie udało im się wyregulować gaźnika więc rurę zakleili taśmą?

    #35447 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Sprawdź sobie paliwo w baku, bo wskaźniki dosyć często dużo oszukują ;-).
    Jak Ci strzela z tłumika, to masz albo nie wyregulowany gaźnik ,albo rozregulowane zawory.
    Jedź z tym na serwis jak najszybciej .

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #35449 Reply
    Szefuniko
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 187
    • Postów: 195

    Duże spalanie może być spowodowane, źle ustawionym gaźnikiem, lub/i źle ustawionymi luzami zaworowymi, co także może powodować strzelanie z tłumika. Odklej tą taśmę i zobacz o co chodzi, może uszkodzili Ci tą rurkę.

    #35450 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    tylko idź do dobrego serwisu a nie do partacza co rurki taśmaą zakleja…

    #35451 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Nie odklejaj tej taśmy , bo potem będą gadali , że coś kombinowałeś.
    Jedź tam gdzie byłeś tak jak jest i zapytaj co do cholery ma być , spieprz ich od góry do dołu i zmień serwis.

    #35454 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Patryk dokładnie, najpierw trzeba opie…..ć tamten serwis 😛

    #35474 Reply
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • Postów: 1 056
    • Postów: 1 073

    kurde, ale 5L na 40 km spalić????
    to tyle co amerykański samochód- ponad 10 L na 100 km

    może gubisz paliwo ???????

    #35485 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Na pewno tyle nie spalił , wskaźniki paliwa w skuterach przeważnie oszukują – często dosyć dużo .

    #35501 Reply
    wojciu1997
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 94
    • Postów: 110

    Sprawdzę szczelność baku bo przed zimą zalałem paliwa pod korek, przez zimę nic nie jeździłem, a po zimie była połowa baku.

    #35503 Reply
    wojciu1997
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 94
    • Postów: 110

    Pojemność baku to chyba jednak 4 l , bo na wszędzie na allegro tak pisze. I w instrukcji jest jeszcze 1 błąd, że skuter jest chłodzony cieczą, a rzeczywiście jest chłodzony powietrzem. jeszcze jedno: tą taśmę z rurki odkleić czy zostawić?

    #35504 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    zostaw jedz do serwisu i pytaj po kiego to naklejali. a pojemnosc baku sam sprawdz – zalej pod korek wroc do domu wez szlauf i spusc paliwo do kanistra

    #35508 Reply
    wojciu1997
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 94
    • Postów: 110

    Czy mogli ustawić w serwisie zbyt bogatą mieszankę? A może trzeba lepiej ustawić iglicę?

    #35511 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    a na ktorym rowku jest ?

    #35512 Reply
    wojciu1997
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 94
    • Postów: 110

    w środkowym albo najniższym

    #35513 Reply
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • 14
    • Postów: 2 152
    • Postów: 2 166

    to zbyt wysoko ustawiona iglica i pali tak dużo

    #35521 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Krzysiek , powinna być ustawiona w środkowym rowku .
    Im wyżej iglica, tym więcej pali , a skoro nawet miałby na najniższym, to wtedy teoretycznie powinien palić mniej, a nie więcej.

    #35536 Reply
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • Postów: 2 492
    • Postów: 2 527

    Zależy z której strony się patrzy…, nawet kiedyś taki rysunek spalania komuś chyba podkradłem z portalu 😉 Chyba ragazowi 😉 Jak ktoś chce to mogę wstawić ;P

    #35542 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Przy obecnych temperaturach powinna być bardziej opuszczona niż podniesiona czyli rower środkowy lub ew. wyższy.

    #35546 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Ryglos, ja mówiłem patrząc od góry .

    #35563 Reply
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • Postów: 1 056
    • Postów: 1 073

    ale nawet jakby miał pojemnośc zbiornika 4 L to cały zbiornik na 40 km?
    tak czy siak wychodzi ok 10 L na 100 km
    Czy jest możliwe aby tyle spalil nawet jeśli iglica źle ustawiona.
    jak jest żle ustawiona to się pali 4-5 l/ 100
    Albo źle zmierzyłeś albo coś ucieka

    #35566 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Wątpię żeby to było fizycznie możliwe. Żeby silnik pracował musi być odpowiednia mieszanka. Skoro gardziel ma stałą średnice to skuter nie jest w stanie wytworzyć takiej mieszanki żeby spalił ponad 10 litrów.

    #35580 Reply
    wojciu1997
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 94
    • Postów: 110

    Pokombinuje coś z tą iglicą, a jeśli się nie powiedzie to może da się lepiej ustawić gaźnik, żeby mniej spalał.

    #35589 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    To jest nie możliwe, żeby Ci spalił 10l / 100 km.
    Po pierwsze to jest nie możliwe fizycznie,a po drugie przy takim spalaniu nie jechałby Ci skuter – poprostu by go zalewało .

    Gaźnika się nie reguluje , żeby mniej palił, kto Ci takich bzdur naopowiadał , chyba się za dużo forów naczytałeś .
    Gaźnik się reguluje po to, żeby podawał optymalną mieszankę do potrzeb silnika .

    #35596 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 671
    • Postów: 2 689

    Na wskaźnik paliwa nie patrz bo oszukują strasznie. Wskaźnik pokazuje rezerwę a w rzeczywistości jest pół baku. Najlepiej zaglądać do baku lub sprawdzić spalanie na 100 i później wiadomo ile można mniej więcej na jednym baku zrobić. To jest nie realne żeby taki silniczek 50ccm palił 10/100.

    #35712 Reply
    Cionek1
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 134
    • Postów: 144

    Dokładnie tak jak mówi Kapuchon…..u mnie jak już jest blisko czerwonej kreski i niby już jest rezerwa to z 6,5 litrowego baku zostaje do wyjeżdżenia jeszcze 3,5 litra beny. Co daje przy moim spalaniu ok 230km zasięgu! A pali ok 2.8litra, także w sam raz przy mojej wadze i wadze skuta!

    #35715 Reply
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • Postów: 2 492
    • Postów: 2 527

    Cionek, ty masz bak na pewno 6,5litra? Na stronie Kingwaya tak pisze, nawet że w moim, ale w moim to się 5l mieści…

    #35731 Reply
    Cionek1
    Użytkownik
    • 10
    • Postów: 134
    • Postów: 144

    Tak, dlatego że weszło więcej niż 6 litrów po kupnie skutera. A miałem kilka kropel w baku po kupnie.

    #35761 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    W młodym wieku, gdy miałem Komara, zamontowałem w gaźniku rozwierconą dyszę i po właniu do zbiornika 0,5 litra benzyny, przejechałem 1 kilometr…powrotnią drogę musiałem pchać.

    #35763 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    wojciu1997 napisał:

    w środkowym albo najniższym

    Jeżeli iglicę ustawiłeś na najniższy rowek, nic dziwnego że dużo pali..do tego rozregulowany gaźnik i luzy zaworowe, daje taki efekt.
    Najlepiej zatankować pod korek, przejechać 25km, dolać i pomnożyć przez 4, wyjdzie faktyczne spalanie.

    #35794 Reply
    wojciu1997
    Użytkownik
    • 16
    • Postów: 94
    • Postów: 110

    Dzięki Pietro, zrobię tak jak napisałeś co do sprawdzenia spalnia, ale czy przestawienie iglicy nie odbije się na osiągach? Do tego trochę strzela z tłumika, a najbardziej jak przyspieszam. Przykład-postawiłem skuter na stopkę centralną i przekręcam manetkę na full i przez chwilę(ok. 2 s.) tak jakby pierdzi z tłumika i później już przyspiesza normalnie. W czasie jazdy też trochę strzela ale słabiej niż przy tym co wcześniej opisałem.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Skuter 4t - za duże spalanie.
Twoje informacje:




Back to top button