Skuter 4t się dusi

Witam,
Odgrzebalem stary skuter który długo stał nieodpalany,wymieniłem <u>gaźnik</u> na nowy i wszystko śmiga. Problem pojawia się dopiero kiedy jadę w trasę i na pełnej manetce co jakiś czas tak jakby ktoś to ciągnął z tylu i hamowal a przy tym wydaje dźwięk warczenia. Dodam że po wymianie gaźnika nie chciał odpalić nie było paliwa w filrrze ani w wężyku ale poszło po zassaniu ustami jednego z wezykow od gaźnika i teraz nie wiem czy w tym tkwi problem i że zbiornika nie podaje stałej dawki paliwa czy może jakiś luz na zaworach? Skuter ma 4000 przebiegu i nie były regulowane.

Warto by było wyregulować zawory sprawdzić świecę oraz pasek napędowy i możesz sprawdzić rolki w wariatorze bo może się pozdzierały

raczej ten gaźnik wymieniony na nowy ma inne dysze lub inną regulacje i brakuje paliwa w gaźniku na jeździe pełnym gazem.
A to może być kwestia kranika podciśnieniowego lub jego podciśnień, napowietrzania zbiornika albo samej regulacji gaźnika.

Może też jechac na ubogiej mieszance przy pełnym gazie, przegrzewa się, np puchnie tłok i on słabnie - stąd to uczucie ciągnięcia przyczepy. Ale to już gdybanie.
Przyczyny mogą być bardzo proste lub bardzo złożone - a efekty identyczne. Słabnie

No właśnie w tym problem że jeździ normalnie w miarę przyspiesza a tylko na dłuższym dystansie dosyć często się dusi to tak jakby jechać samochodem że stała prędkością i co chwila puszczać gaz i wciskać hamulec ale posprawdzam wszystko, dzięki za wskazówki

Teraz skoro i tak muszę zajrzeć do tylu rzeczy to wpadł pomysł na tuning, mógłby ktoś polecić jakie części warto kupić albo jakiś zestaw tuningowy na 80 ccm?