Skuter 4t rozpędza się do 65km (licznikowe) lecz slychac że nie wkręca na max ob

Witam posiadam skuter Baotian BT49QT-9 po ponownej zmianie (gdyz został zatarty)cylindra 80cc, pierścionków, tłoka,wału korbowego, gaznika rozpędza się do max 65km/h ( licznikowe), z góry ciut więcej… lecz slychac ze nie wkręca się na maksymalne obroty silnika (na stopce centralnej także nie wkręca się do maximum obrotów, slychac jak w pewnym momencie muli i znow wkręca lecz także nie na maxa), tak jak by miał ograniczone obroty,przez co nie może się rozpędzić do wyższych prędkości po prostej.

Skuter wcześniej jeździł także na cylindrze 80cc I ładnie wchodziło na max obroty oraz jego v-max był lepszy ( 75,80km/h) z łatwością się rozpedzal do tej prędkości.

Wiecie co może to powodować?
PS; Moglbym nagrac filmik na YouTube i podać linka ;).

Koego , wyreguluj gaznik i napęd oraz sprawdz czy wszystkie blokady masz sciągnięte :wink:

Blokady mam pościagane wszystkie oprócz zawirowywacza spalin. Gaźnik uregulowany prawidłowo gdyż silnik na wolnych obrotach pracuje równo, nie gaśnie. Co do regulacji napędu mógłbyś mi wytłumaczyć jak go wyregulowac?

Otóż kolego jeśli gaznik jest wyregulowany prawidłowo to świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem. Zawirowywać utnij szlifierką i zaspawaj dziurkę która powstała po usunięciu tej blokady. Jeśli chodzi o napęd to temat rzeka :smiley: Tutaj nie ma reguły i reguluje się go za pomocą rolek o różnej gramaturze czy twardością sprężyn i sprężynek . Drugą sprawą może być zużyty wariator lub zbyt wyeksploatowany pasek . Tak więz zobacz że tego nie zgadniesz :wink: Ewentualnie spróbowalbym zmienić rolki na lżejsze powiedzy o 0,5 grama by skuter wkręcał się wyżej . Uff się rozpisałem ale mam nadzieję że pomogłem :smile:

to że na wolnych pracuje dobrze to nie znaczy że masz wyregulowany gaźnik. znaczy to najwyżej że masz właściwie dobraną dysze wolnych obrotów i dobrze ustawiony skład mieszanki dla wolnych obrotów.

Dokładnie :smiling_face:

No więc sprawdziłem świece i ma kolor prawidłowy, pasek również jest w porządku, wariator raczej też. A co do tych rolek to jest sens coś zmieniać w nich skoro skuter na nich chodził cały czas i bylo w porządku przed zatarciem, też był to 80cc ?

No możesz spróbować , bo zamontowałeś nowy cylinder to i trzeba go z napędem zestroić :wink:

Poza tym może trzeba większą dyszę :wink:

nie wiadomo co na co zamienił.
zmienił tok, wał… hgw czy komplet czy poskładał stare+nowe… itd. może mieć stopień sprezania inny niz na starym i mniej mocy lub inną charakterystykę - i to taka bliżej nie zbadaną. To trzeba całość od nowa regulować i mieć nadzieje że remont dobrze wyszedł.

Ewentualnie spróbowalbym zmienić rolki na lżejsze powiedzy o 0,5 grama by skuter wkręcał się wyżej .
Sporo. 0,5g na rolce to całe 3g na zestawie.
Można się pobawić wagą precyzyjną (do 0,01g) rozwiertakiem nastawnym zmniejszając wagę powiedzmy co 0,1g - zmniejszysz wagę rolek o 0,6g i to całego zestawu a nie jednej rolki. Roboty z tym trochę jest ale wg. mnie warto.
Mój skuter teoretycznie powinien mieć rolki 13,5g lecz szedł na nich jak wół. Przy 12g kręcił za wysoko. Teraz mam 12,67g i całość idzie jak burza :slight_smile:

Kolego Berg . Masz rację ale jeśli chodzi o 50 cc to łatwiej je wyregulować rolkami o różnej gramaturze i raczej nie trzeba ich przerabiać . A po drugie to za dużo z tym zabawy ale zgodzę się że to dobra opcja :wink: