Boatian 4T - problem z odpaleniem.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #166920 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Mam problem z moim 3letnim baotianem. Mialem wymieniany w nim cylek na 70 jakies 3 mies temu .rolki jakies 2tyg temu i pasek. Dzisiaj jechalem sobie spokojnie az nagle zaczelo mi go dusic i zaczal zwalniac do momentu az zgasl. Po wielu probach nie odpalal. Zaobserwowalem dziwne zjawisko. Jak wezme go na bok to mi odpali po chwili i zacznie normalnie chodzic a jak go postawie nawet na podnuzce tylnej to po chwili gasnie i nie pali. Co moze byc przyczyna takiego zjawiska? Jakies pomysly? Dodam ze po wymianie rolek zauwazylem ze gdy mi sie wkreci na max obroty z gorki jak jade to sa dziwne wibracje z pod siedzenia albo z wariatora co powiedzmy 2 sec.

    #166922 Reply
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 529
    • Postów: 538

    Jeżeli przechylanie daje efekt, to masz coś z paliwem. Podejrzewam, że padł kranik paliwa. Nie wyrabia na wysokich obrotach i zapowietrza całą instalację. Po przechyleniu paliwo znów dochodzi do gaźnika. Co do stuków, to może masz włożone węższe rolki aniżeli oryginał i stukają obijając się o wariator.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #166934 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Czyli co ja mam zrobic jak mam to odpowietrzyc?

    #166945 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Jestem na fonie i jakos edytowac nie moge. Chcialem dodac ze iskra na swiecy jest jak wyjme swiece i odpalam to tryska benzyna czyli do swiecy paliwo dochodzi. Moge go caly czas dusic a on nie chce odpalic jakby nie chcial zaskoczyc pomoze ktos? Blagam bo na dzisiaj wieczor bardzo by mi sie przydal skuter. Patrzylem po kolei przewody z baku do filtra idzie i z filtra do gaznika rowniez.

    #166950 Reply
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 529
    • Postów: 538

    Chodzi o to, że często kranik paliwa ma awarię membrany. Membrana służy do dawkowania odpowiedniej porcji paliwa. W miarę jak zwiększają się obroty silnika, membrana pracuję z coraz większą częstotliwością przepompowując z baku więcej paliwa. Zdarza się, że w wyniku zużycia owej membrany, skuter ma problem z prawidłowym działaniem przy wysokich obrotach. Kranik nie nadąża dostarcza odpowiedniej ilości paliwa przy zwiększonej pracy silnika. Polecam wymianę kranika na nowy.

    #166969 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 689
    • Postów: 691

    wyczysc gaznik [tylko dobrze a nie na odpier i napiszesz wyczyścilem i nic]

    #167086 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    A jest taka mozliwosc ze zawory mi sie calkowicie odregulowaly. Nie mialem ich regulowanych przez 2 lata:/ kiedys tak mialem ze nie chcial mi palic lub ledwo co palil mechanik wyregulowal zawory i o strzala palil. Ostatnio tez nie za dobrze odpalal na zimnym silniku sporo go musialem meczyc zeby odpalil a na rozgrzanym to roznie bylo raz odpalal za pierwszym razem a drugi raz meczylem sie z nim jak z zimnym. Jeszcze chcialem dodac ze skuter pozadnie umylem i potem pojechalem do drugiego domu jakies 2km tam normalnie zgasilem. Po jakiejs godz chcialem znowu wrocic wiec odpalilem go ruszylem przejechalem z 200m zaczal mi sie dlawic ale jakos jechal wkoncu mi calkowicie zgasl i odpalal tylko na boku a jak go normalnie postawilem gasl. Moze to cos wniesie do tematu.

    #167088 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 689
    • Postów: 691

    deep ci pomoże to przecież kozak w tych sprawach wraz z dwoma swoimi kompanami muszkieterami

    #167095 Reply
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • Postów: 1 126
    • Postów: 1 164

    Jak dawno nie regulowany to zrób full przegląd:
    -gaźnik
    -zawory
    -filtry (paliwa i powietrza)

    #167191 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Dzis bede go rozbieral. Filtr paliwa i powietrza patrzylem wczesniej dobrze dziala. Jakies jeszcze porady co moge zrobic? Miała prawo gdzies woda sie dostac ze sie dusil i zgasl? Na boku palil a na normalnie nie.

    Edit. Panowie rozebralem przeczyscilem i tak dla pewnosci sprawdzilem sobie iskre w swiecy noi problem iskry nie ma. Nie wi jak bylo wczesniej (spr moj tata mowil ze bylo) ale teraz nie ma iskry lub jej nie bylo wczesniej. Czy w swiecy(od samochodu chyba) bedzie iskra znalazlem w opakowaniu nowa ale tez nie bylo iskry:/ Co w takim razie radzicie?

    #167215 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Dobra iskre mam znowu. Ale nie pali dalej. Mozliwe jest to ze wal padl?

    #167220 Reply
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 529
    • Postów: 538

    A czy silnik kręci normalnie? Zdejmij wariator i sprawdź czy nie masz luzów na wale.

    #167224 Reply
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • Postów: 1 126
    • Postów: 1 164

    A JAK NIE TO REGULUJ WSZYSTKO PO KOLEI + SPRAWDŹ ZAPŁON
    a wg paliwo dochodzi???

    #167234 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Tak paliwo dochodzi. Jest mozliwe z tym walem ostatnio jak osiagnalem v max przy jezdzie cos jakby tak wibrowalo z pod siedzenia. Podejrzewam ze to byl wal. Jest to mozliwe?
    Edit. Tutaj macie link jak on kreci moze cos uslyszycie nie pokojacego.
    https://www.youtube.com/watch?v=Csda66RWdBk

    #167280 Reply
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 529
    • Postów: 538

    Kręci normalnie, słychać że długo kręcisz, bo akus już nie daję takiego kopa do rozrusznika. Rozumiem, że nie odpala również na kopce?

    #167296 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Kopke mam rozwalona :/ Po wymianie cylka ciezej bylo kopac i sie tryby wyrobily. Dzisiaj jeszcze sprobuje pogrzebac z zaworami i jeszcze raz dokladnie to przeczyszcze.

    #167303 Reply
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 529
    • Postów: 538

    W takim razie, może problem leży w samym rozruszniku. U mnie pod koniec żywota też ciężko odpalał. Kiedy skuterek dostał 80cc, to rozrusznik już całkowicie się poddał.

    #167304 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    No nie wiem. Nie daje oznak podczas jazdy ze juz sie zajezdzil. Jak ostatnio jezdzilem to jezdzil jak zawsze. Na kolo cisnal lecial ponad 90. Wszystko bylo ok.

    #167309 Reply
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 529
    • Postów: 538

    E…? Kolego, ja tu mówię o rozruszniku, a nie o silniku.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego

    #167320 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Ale jak by mi sie zrypal rozrusznik to raczej by mi nie zgasl tak? A po drugie palil mi jak trzymalem skuter na boku.

    #167346 Reply
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 529
    • Postów: 538

    A kto powiedział, że Twoja awaria jest spowodowana tylko jednym czynnikiem? Problem z odpalaniem może powodować jedno, a gaśnięcie drugie. Skuter jest dość prosta konstrukcją, jednakże nie jest to rower, który ma tylko łańcuch i dwie zębatki. Ja Ci tylko podaje różne możliwości, nie mam kontaktu ze skuterem, więc w nie do końca jasnej sytuacji pozostaje mi zgadywanie. Jak już Ci mówiłem, sprawdź kondycję układu paliwowego i rozrusznik. Nie jest to wiele pracy, a przynajmniej będzie o dwie możliwości mniej.

    #167401 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    A wiec tak skuter mi odpalil na boku a na prosto tylko krecil i nie odpalal. Wiec rozrusznik jest dobry. Podczas odpalania slyszalem walenie. I teraz pyt czy od zepsutego walu skuter moze mi nie odpalac?

    #167409 Reply
    kiper24
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 53
    • Postów: 53

    Nawet jesli wał by był uszkodzony skuter tez by odpalał , jedyny objaw jaki bys słyszał to odgłosy, jesli skuter odpala na boku przyczyna moze byc elektryka.Jesli na pozycji bocznej skuter daje oznaki zycia byc moze cos Ci nie styka .Sprawdz okablowanie i cewke tam czesta styki sa słabego połaczenia.Sprawdził bym jeszcze w gazniku pływak , byc moze sie zawiesza i nie dostarcza wystarczajacej mieszanki.Sprawdził bym jeszcze połaczenia filtrów powietrza

    #167810 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Do gaznika paliwo ladnie dochodzi ale jak czyscilem gaznik to wylalem dwa kieliszki zasyfionej benzyny z jakas dziwna substancja az sie zdziwilem co oni na orlenie sprzedaja. Dzisiaj pogrzebie tam gdzie mowiles i zobaczymy. Ja wlasnie slysze jakies stukanie. Dlatego podejrzewam wal.

    #167819 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    U mnie cewka nie miala jak sie odpiac mam ja przykrecona jak na chinczyka dosyc solidnie 🙂 dawajcie co mam dalej sprawdzac

    #167837 Reply
    specops
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 123
    • Postów: 129

    Wał raczej nie ale spróbuj odpalic na innej głowicy.Ten rozrusznik tez słabo ci kreci a akumulator naładowany na full?

    #167928 Reply
    Ja23567
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Zauwazylem zs nagrzewaly mi sie kable i po tych kablach doszedlem do takiego zlotego czegos co wchodzi do wariatora. Teraz sie nie grzeje ale jak kolega wyzej wspomnial zaczal ciezko krecic a akumlator nakadowany. (Napewno gorzej kreci niz w innych bo jest cylek 70)

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Boatian 4T - problem z odpaleniem.
Twoje informacje:




Back to top button