skuter 4t po zerwaniu i wymianie paska nie rusza

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #620288
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    Witam ostatnio zerwal mi sie pasek w moim skuterze wiec postanowilem go wymienic no i dobra odpalam i nic jest tak jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=CnoM_OJBsFU no tyle ze tutaj lapie wysokie obroty a moj bardzo niskie nawet przy manetce na full myslalem moze ze to wina sprzegla kupilem cale nowe wymienilem wszystko jest dobrze zalozone i dalej nic odpala normalnie wszystko dziala jak zawsze wariator z korektorem sie kreca normalnie dzwon wgl sie nie rusza,co to moze byc prosze o pomoc

    #620290
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 729Postów:

    czyli tak – pokazujesz filmik który nie dotyczy twojego skutera a do tego panowie nie bardzo na nim wiedzą co ma się dziać ponieważ nie rozumieją jak działa sprzęgło ODŚRODKOWE.
    A ty masz problem z obrotami że nie reaguje na gaz czy z napędem bo nie przenosi go na koło?
    Możesz tak jakoś jaśniej.. dokładniej.. to koło z dzwonem możesz zakręcić reką, sprawdzałes korektor, stan sprzęgła.. może tam stary pasek wmieliło.. stan wariatora, czy prosty, czy pracuje?

    #620293
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    ziomek przeczytaj co napisalem korektor jest wymieniony razem ze sprzeglem na nowe wariator pracuje normalnie,prosty i co do mojego problemu nie reaguje jak dam manetke na full bo po prostu napedu nie przenosi na kolo ale wymienilem dzis sprzeglo na nowe calkowicie i jest to samo co na starym wiec wychodzi na to ze raczej winy trzeba szukac w wariatorze?

    #620295
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 729Postów:

    raczej w tym że silnik się z jakiegoś powodu nie wkręca na obroty. Skoro się nie wkręca to nie otwiera się wariator a skoro się nie otwiera to i marnie przekazuje napęd.
    na tych byle jakich obrotach korektor się kręci razem z wariatorem czy stoi? Bo to może jeszcze pasek tam jest luźno.

    #620297
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    no wlasnie na obojetnie jakich sie kreci wariator i korektor czyscilem juz gaznik tak samo modul wymienialem sprzeglo i jedynie co zostalo mi stare to wariator ale patrzylem to wszystko jest w git stanie wiec nie czaje.po prostu bylo tak pasek sie zerwal i skuter zgasl wymienilem i to od razu bylo na poczatku bylo tak jak na filmiku pokazalem ze jak gazowalem to tak jakby biegowka na luzie byla a potem az do teraz wgl nic na obroty sie nie wkreci nawet

    #620303
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 729Postów:

    a nie kupiłeś sobie sprzęgła z jakimiś mega twardymi spreżynkami co się otworzy dopiero przy 7000 obr?
    Raczej jest pytanie dlaczego się nie wkręca. Można zablokować wkręcanie wariatorem ale wtedy kiedy jest sprawny, zasprzęgła z kołem i tylko przełożenie się robi takie że silnik nie ma siły – wtedy się może nie wkręcić.. ale jakby koło było w powietrzu to by się wkręcił.
    Czasem niestety jesttak że kawałki paska dostają się pod wariator i wygina się wał.. i wtedy może tak kulawo chodzić.
    A może do usterki paska doszła ci np usterka gaźnika lub zacinająca się linka przepustnicy i ona się wcale nie otwiera. Trzeba to wszystko posprawdzać.

    #620304
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    Sprzeglo kupilem uniwersalne standardowe jak do kazdego chinola gaznik tez sprawdzalem zmienialem na inny i to samo jutro od kolegi biore sprawny wariator rano zamienie i zobaczymy moze to bedzie przyczyna

    #620305
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 729Postów:

    wariator nie trzeba podmieniać. jeżeli jest prosty, pokrywa cała, rolki w miare równe i równo zużyte, czysty wewnątrz, ślizgi całe i lekko chodzi po tulei – to nic mu nie jest

    #620306
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    Jesli mam okazje to podmienie moze to akurat bedzie to xdd no bo juz nie mam pojecia co to innego moze byc

    #620311
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    No i dalej nic to samo czy to mozliwe ze to przez pasek? Ze skuter wgl nie rusza? Lub rolek wariatora zuzytych bo juz nic innego mi do glowy nie przychodzi

    #620314
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 729Postów:

    ale nie wkręca się czy nie przenosi ruchu na korektor? czy korektor na dzwon bo się sprzęgło nie otwiera?

    #620316
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    własnie korektor nie przenosi ruchu na dzwon

    #620318
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    a tylko ze nie ma czegos takiego jak w linku podalem bo jak dam manetke na maxa to nie pojdzie do max obrotow tylko ledwo co czuc ze mocy ma cos

    #620319
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 729Postów:

    nie ma czegoś takiego i czuć że ma ledwo mocy – szalenie precyzyjne i od razu wiem o co chodzi.
    Sorry stary ja wymiękam. Aż tak się nie znam.

    #620323
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    chodzilo mi o takie wysokie obroty po obkreceniu manetki na full u mnie po dodaniu gazu na maxa obroty ledwo co wzrastaja

    #620324
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 729Postów:

    wiec odczep sie od tego napedu i zacznij sie martwic co masz nie tak z silnikiem

    #620325
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    Czyli to niemozliwe by byla to wina rolek? No powiem tak cylinder tlok glowica z zaworami klawiatura itp byly zmieniane w listopadzie gaznik tak samo wiec nie wiem co moze byc nie tak

    #620326
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    Mie wiem w czym szukac winy jak wszystko jest praktycznie nowe teraz przy napedzie powymienialem wszystko prawie na nowe i nadal to samo odkrece manete na full a obroty praktycznie wgl sie nie podniosa

    #620344
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 729Postów:

    stan kompresji, stan wału (brak bicia), opory na łożyskach (może wał jest przesunięty wzdłuż osi po tym mieleniu paska) stan filtrów i dolotu, stan gaźnika. Od czegoś trzeba zaczać

    #620345
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    No wlasnie wszystko jest git wczoraj i dzis patrzylem z gaznikiem wszystko git zreszta jak pisalem nowy jest i czyscilem specjalnie kompresja tez jest okej,wal w porzadku filtry tez dobre naprawde ja juz wymiekam

    #620350
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 729Postów:

    wniosek taki że czegoś nie umiesz zobaczyć. Ta kompresja OK – to jak do tego doszedłeś? Zmierzyłeś manometrem i masz wynik czy wsadziłeś palec i coś na nim poczułeś? Bo palec to se można najwyżej wiesz gdzie wsadzić..
    skoro wszystko jest ok a nie jest ok to znaczy że jednak coś jest nie tak.
    Ja nie lubie takich twierdzeń że „jest ok” bo ktoś popatrzył że jest na miejscu i się kręci. Wcale nie musi być ok choć „na oko” wygląda ok. Wiec jeżeli na oko wygląda ok to teraz się weź za diagnostykę z odpowiednimi przyrządami w ręku. Bo się może okazac że oko cie oszukało.
    Jeżeli ma prawidłową kompresje, paliwo w odpowiedniej dawce(gaźnik) i iskre w odpowiedniej chwili (moduł) to musi zadziałać. O ile oczywiście masz prawidłowo wyregulowane zawory, nie jest przestawiony ani o 180 stopni ani o ząbek rozrząd i nie jest zatkany sadzą wydech.
    To nie prom kosmiczny – to proste urządzenie i tu wielkich cudów nie ma

    #620354
    Pavel Pietras
    Uczestnik
    • 5
    • 21Postów:

    Manometrem 10B jest co do wydechu to tego jeszcze nie sprawdxalem

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button