Skuter 4t pali cewki

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Skuter 4t pali cewki

Ten temat zawiera 20 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Arczi Arczi 1 tygodni, 3 dni temu.

Oglądasz 10 postów - 11 przez 20 (z 21 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #675250
    Zdjęcie profilowe Arczi
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Jutro zdejme zobacze co i jak i pomierze,przed wymianą cewki był podmieniany moduł i okazało sie ze jest dobry.Mowisz ze iskro smietnik ? regulator raczej nie ? Nie wiem czy zamówic z aledrogo komplet tzn.moduł,cewke,iskrownik,magneto oprócz regulatora czy wziasc te same czesci od kolegi tylko ze uzywane.Co radzisz zamówic cały zapłon nowy czy podmieniac uzyywki i sprawdzac?

    #675265
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 216

    Jeżeli masz już brać to bierz nowe. Cena nie jest wysoka a chociażby magnesy na kole magnesowym używanym mogły stracić właściwości.

    Szumi
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

    Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.
    #675268
    Zdjęcie profilowe Arczi
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Chyba już mamy winowajce, odpalam chce pomierzyc światła mijania nie chodzą tylko kierunki stop miganie długimi i klakson,i nie schodzi w ogóle z obrotów. Patrzę Aku świeci się na żółto robię pomiar nie ma ładowania,Dałem trochę gazu i zaczęło śmierdziec identycznie jak podczas jazdy. Schylam się do magneto i zalatuje spalenizną,dla bezpieczeństwa odłaczyłem Aku.Wymiana isro pomoże? Jeśli pomoże to założyć odrazu komplet iskro cewkę i moduł?

    #675269
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 216

    Pewnie pomoże ale jeżeli czujesz spaleniznę zapewne doszło do zwarcia, musisz je znaleźć bo załatwisz nowy iskrownik, dla pewności wymień jeszcze regulator napięcia.

    Szumi
    #675271
    Zdjęcie profilowe Arczi
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Zwarcie napewno na iskrowniku przez dziurki widac leeko upalony zwój i cos lata w srodku,iskro oryginał a ze to główne zródło prądu to trzeba wymienic zeby isc dalej co nie tak ale wydaje mi sie ze iskro.Posprawdzałem kable wszędzie gdzie sie dało czy nie popaliło i wyglądają ok,jak sie go odpali po okolo 30 sekundach zaczyna zalatywac spalenizną.Gaznik i swieca nowe.Jest jeszcze cos co moze mieć wspolnego z ładowaniem/zapłonem?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #675273
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 935

    nie. z elektryki to masz te magnesy na kole na wale co robia za wytwornice prądu i regulator napięcia co tym steruje. czasem bywa w instalacji rezystor świateł – ale on działa głównie jak masz światła wyłaczone i on „zużywa” energie przeznaczona normalnie dla żarówek (bo prądnica i tak produkuje prąd dla lampy na dedykowanym obwodzie).
    Reszta to mechanika – tzn takie zwarcie to może być luz na łozysku czy słabo zrobiony stator – wtedy to może o coś uderza/obciera bo sie przemieszcza..itd

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #675280
    Zdjęcie profilowe Arczi
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 10

    aha,zdjąłem magneto iskro wyjachane,wypalone w ch** magneto wygląda dobrze.Trzymając isrko w ręakch smierdzi z niego czyli smietnik,I takie pytanie zeby sie upewnic jakie dokladnie napięcie ma byc na aku po odpaleniu na swiałach jak i na wyzszych obrotach?

    #675281
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 935

    14,5-14,7 nie powinno przekroczyć

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #675282
    Zdjęcie profilowe Szumek811
    Szumek811
    Użytkownik
    • Postów: 216

    Nie przestrasz się jak na wolnych obrotach i zapalonych światłach będziesz miał ok 12,5V, w średnim i wysokim zakresie obrotów nie może przekraczać 14,5V. Dla akumulatorów AGM napięcie 15V i powyżej jest już zabójcze. Ja u siebie mam cewkę ładowania odmasowioną i zastosowany regulator 2 fazowy z quada, bez świateł na aku mam 17V po włączeniu świateł, które przerobione mam na aku ładowanie na wolnych obrotach mam 13,6V na wysokich obrotach 14,4V. Iskrownik spalił Ci się zapewne przez przebicie między zwojami cewek prądnicy.

    Szumi
    #675283
    Zdjęcie profilowe Arczi
    Arczi
    Użytkownik
    • Postów: 10

    To na wolnych obrotach i switałach było stałe 13.8 a na srednich i wysokich 14.3.Kompletuje graty składam jak znowu uje*** cewke to go potraktuje czujnikiem domowym 5 kg :VV Teoretycznie iskrownik i cewka do wymiany, moduł i regulator wygląda ok ale zmienie komplet.Dam znac co i jak moze będzie sukces

Oglądasz 10 postów - 11 przez 20 (z 21 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie