Skuter 4t pali cewki

  • This topic has 20 odpowiedzi, 3 głosy, and was last updated 1 year temu by Arczi.
Wyświetlanie 20 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #675202
      Arczi
      Uczestnik
      • Postów: 10

      Witam.Problem z palącymi sie cewkami juz dwie,skuter zaczął przerywać na wyższych obrotach do połowy manetki wszystko ok powyzej przerywa.Szybka diagnoza podmiana cewki czas na test wszystko ok zrobilem rano 5 km,pod wieczór wyjazdzam i znowu przerywa i kolejna spalona cewka.Odpala jak trzeba,ładowanie jest odpowiednie.Czemu tak pali te cewki?

      Pozdrawiam

    • #675203
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 740

      ładowanie jest odpowiednie w jakim zakresie obrotów? jak mierzyłeś?
      bo to wypalanie cewek to albo zwarcie na wyjściu wysokiego napięcia (kabel WN, świeca) lub zbyt wysokie zasilanie samej cewki.

    • #675204
      Arczi
      Uczestnik
      • Postów: 10

      bez swiateł na pelnym od 13.8 do 14.2V

    • #675205
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      Ładownie zmierz na światłach bo i tak musisz mieć je włączone cały czas, wtedy podaj wyniki

    • #675206
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 740

      i zmierz w całym zakresie

    • #675219
      Arczi
      Uczestnik
      • Postów: 10

      Ze swiatłami na wolnych stale 13.8 a na połowie gazu jak i na pełnym 14.1,14.2 bez spadków ponizej.
      Dodam ze cewką którą załozyłem była uzywana ale sprawna ale dziwne ze po 5km upaliło.Jak była sprawna to ze startera odpalał teraz tylko z kopki.Nie usmiecha mi sie kupic następną i uplali cos jest nie tak ale ch** wie co.

    • #675221
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      Zmieniałeś coś w iskrowniku ? Magnesy neodymowe na magneto ? Co to za skuter ? Nie widziałem jeszcze chińczyka dającego na światłach i na postoju 13,8V i średnich obrotach 14,2V… no chyba że prądnica 3-fazowa. Zapłon masz AC czy DC ? Wygląda na to, że masz zapłon AC i cewka zapłonowa na iskrowniku wytwarza zbyt wysokie napięcie. Możesz spróbować je zmierzyć multimetrem ustawiając go na 1000V AC, wepnij się w styk + na cewce zapłonowej i podaj wynik, nie dotykaj ręką tego zacisku bo może tam popłynąć napięcie rzędu 200V

    • #675224
      Arczi
      Uczestnik
      • Postów: 10

      Romet router city 50.Nie wiem czy iskrownik był kombinowany lub cos innego raczej jest wszystko seria ale moge sie mylic.Dzisiaj nie dam rady pomierzyc zapłon jest AC,nie ma skoków napiecia powyzej 14.3 dziwne ze nie pali żarówek mam nadzieje ze rozrusznika nie uje*** bo swiezo założony.Dodam ze jechaałem max 300m na pełnym gazie i odpuscilem i po jakims czasie zasmierdziało spalenizną posprwdzalem czy nie usmazyło kabli i wyglądają ok.Zapewne to wina iskrownika nie ma sensu zakładac cewki bo odrazu bedzie smietnik.Taki zestwik załatwi sprawe?
      https://allegro.pl/oferta/modul-cewka-stator-swieca-skutery-4t-5646544929?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=ZDUxNmFkNDgtNmJmYi00ZTZkLThjZmMtMDZjZWZjZGYyOTA4AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=c170d333-618c-4900-ab2c-43dab14b620d

    • #675242
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      Skoków napięcia nie masz powyżej 14,5V bo to jest ładowanie, z cewki zapłonowej z iskrownika powinno iść bardzo wysokie napięcie. Również obstawiam iskrownik, zapewne dostał zwarcia między zwojami…. szkoda, że nie chcesz tego zmierzyć. Pomierzyłbyś rezystywność cewki zapłonowej itd. Odkręć koło magnesowe, policz cewki, policz przewody wychodzące z iskrownika i kup taki sam 🙂 Nie wiem czy ten z linka będzie ok

    • #675243
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      Rezystywność cewki sporo by mi powiedziała… jestem elektromechanikiem z wykształcenia i mechanikiem z zawodu. Pomierz 😉 Miernik w casto to 10 zł, taki, którym zmierzysz przebieg prądu ok 120 zł na allegro 🙂

    • #675250
      Arczi
      Uczestnik
      • Postów: 10

      Jutro zdejme zobacze co i jak i pomierze,przed wymianą cewki był podmieniany moduł i okazało sie ze jest dobry.Mowisz ze iskro smietnik ? regulator raczej nie ? Nie wiem czy zamówic z aledrogo komplet tzn.moduł,cewke,iskrownik,magneto oprócz regulatora czy wziasc te same czesci od kolegi tylko ze uzywane.Co radzisz zamówic cały zapłon nowy czy podmieniac uzyywki i sprawdzac?

    • #675265
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      Jeżeli masz już brać to bierz nowe. Cena nie jest wysoka a chociażby magnesy na kole magnesowym używanym mogły stracić właściwości.

    • #675268
      Arczi
      Uczestnik
      • Postów: 10

      Chyba już mamy winowajce, odpalam chce pomierzyc światła mijania nie chodzą tylko kierunki stop miganie długimi i klakson,i nie schodzi w ogóle z obrotów. Patrzę Aku świeci się na żółto robię pomiar nie ma ładowania,Dałem trochę gazu i zaczęło śmierdziec identycznie jak podczas jazdy. Schylam się do magneto i zalatuje spalenizną,dla bezpieczeństwa odłaczyłem Aku.Wymiana isro pomoże? Jeśli pomoże to założyć odrazu komplet iskro cewkę i moduł?

    • #675269
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      Pewnie pomoże ale jeżeli czujesz spaleniznę zapewne doszło do zwarcia, musisz je znaleźć bo załatwisz nowy iskrownik, dla pewności wymień jeszcze regulator napięcia.

    • #675271
      Arczi
      Uczestnik
      • Postów: 10

      Zwarcie napewno na iskrowniku przez dziurki widac leeko upalony zwój i cos lata w srodku,iskro oryginał a ze to główne zródło prądu to trzeba wymienic zeby isc dalej co nie tak ale wydaje mi sie ze iskro.Posprawdzałem kable wszędzie gdzie sie dało czy nie popaliło i wyglądają ok,jak sie go odpali po okolo 30 sekundach zaczyna zalatywac spalenizną.Gaznik i swieca nowe.Jest jeszcze cos co moze mieć wspolnego z ładowaniem/zapłonem?

    • #675273
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 740

      nie. z elektryki to masz te magnesy na kole na wale co robia za wytwornice prądu i regulator napięcia co tym steruje. czasem bywa w instalacji rezystor świateł – ale on działa głównie jak masz światła wyłaczone i on „zużywa” energie przeznaczona normalnie dla żarówek (bo prądnica i tak produkuje prąd dla lampy na dedykowanym obwodzie).
      Reszta to mechanika – tzn takie zwarcie to może być luz na łozysku czy słabo zrobiony stator – wtedy to może o coś uderza/obciera bo sie przemieszcza..itd

    • #675280
      Arczi
      Uczestnik
      • Postów: 10

      aha,zdjąłem magneto iskro wyjachane,wypalone w ch** magneto wygląda dobrze.Trzymając isrko w ręakch smierdzi z niego czyli smietnik,I takie pytanie zeby sie upewnic jakie dokladnie napięcie ma byc na aku po odpaleniu na swiałach jak i na wyzszych obrotach?

    • #675281
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 740

      14,5-14,7 nie powinno przekroczyć

    • #675282
      Szumek811
      Uczestnik
      • Postów: 887

      Nie przestrasz się jak na wolnych obrotach i zapalonych światłach będziesz miał ok 12,5V, w średnim i wysokim zakresie obrotów nie może przekraczać 14,5V. Dla akumulatorów AGM napięcie 15V i powyżej jest już zabójcze. Ja u siebie mam cewkę ładowania odmasowioną i zastosowany regulator 2 fazowy z quada, bez świateł na aku mam 17V po włączeniu świateł, które przerobione mam na aku ładowanie na wolnych obrotach mam 13,6V na wysokich obrotach 14,4V. Iskrownik spalił Ci się zapewne przez przebicie między zwojami cewek prądnicy.

    • #675283
      Arczi
      Uczestnik
      • Postów: 10

      To na wolnych obrotach i switałach było stałe 13.8 a na srednich i wysokich 14.3.Kompletuje graty składam jak znowu uje*** cewke to go potraktuje czujnikiem domowym 5 kg :VV Teoretycznie iskrownik i cewka do wymiany, moduł i regulator wygląda ok ale zmienie komplet.Dam znac co i jak moze będzie sukces

    • #675627
      Arczi
      Uczestnik
      • Postów: 10

      Wymieniłem iskro i cewke,zrobione 30 km i nic nie upalilo a i poprawiła się praca silnika i pali od tykniecia ze startera bo wcześniej tylko z kopki. Moduł jak i regulator jest ok nie ma żadnych przebic skoków napięć(max 14.3).
      Dzięki za rady, pomoc
      Bez awaryjności i szerkosci
      Pozdrawiam

Wyświetlanie 20 odpowiedzi wątku
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button