Skuter 4t 80cc olej i spalanie

Witam, mam parę pytań tydzień temu kupiłem używany skuter motobi wilga 3 z cylindrem 80cc i teraz mam parę pytań.
1.Poprzedni właściciel mówił, że on zalał olej 15w40, z kolei w sklepie facet powiedział, że lepszym wyborem jest 10w40, czy coś się stanie jak zmienię olej na 10w40?
2.Skuter pali mi troszkę ponad 4l na 100km, dodam że ważę 130 kilo i prawie 2 metry wzrostu(skuter kupiłem aby dojeżdżać na kurs na kat A2) Maksymalnie skuter jedzie z 70km/h ja jeżdżę 60km/h więc górne partie obrotów, czy przy mojej wadze i takiej jeździe spalanie jest adekwatne? Jeśli nie to co może być tego przyczyną.
3.Czasami jak stoję sobie na światłach to skuter mi gaśnie, ktoś wie co może być przyczyną?

ja bym zalał ten 10W40. aż takich tropików na 15W40 nie mamy
dużo ci pali ale też duży jesteś i blisko limitu jeździsz. Zasadniczo raczej się powinien w przedziale 2.8-3.5 wyrabiać nawet biorąc poprawkę na twoje gabaryty. ALE.
Ale ktoś w nim dłubał i nie wiadomo jak i w jakim zakresie. Na jaki cylinder zmienił, jaka jest jego jakość i stan oraz co zrobił z gaźnikiem (średnica, dysza główna).

Bo jest opcja że dysza główna jest dużo większa niż seryjna do 50cm a do tego cylinder jest już w gorszym stanie wiec ty odkręcasz do oporu żeby jako tako to jechało.
A spalanie w silniku benzynowym zależy własnie od uchylenia przepustnicy - jak masz przez 80% czasu 100% otwarcia to pali maksa.
Wiec może to paliwo gorzej spala bo kompresja jest marna (lub jest po prostu na bardzo bogato ustawiony) i jest raczej bliższy zalewania ale podczas jazdy ratują go obroty i duża bezwładność rozpędzonego wału. A kiedy stajesz na światłach to odcinasz powietrze i robi się na prawdę nadmiar paliwa, obroty spadają i bezwładność wału też - i gaśnie (zalewasz go). Ale to tylko jedna z kilku możliwych hipotez.
Wiec trzeba go poprzeglądać (filtry, kompresja, luz zaworowy, regulacja gaźnika, popatrzeć w napęd) pooglądać świece kiedy tak zgasł. I wtedy wyciągać wnioski.