Skuter 4t 139 qmb 80cc

Witam. Kupiłem nowy silnik wraz z gaźnikiem 80cc 4t moretti. Złożyłem oczywiście wszystko tak jak powinno być. Niestety silnik chodzi na ssaniu automatycznym po czym gdy z nich schodzi zaczyna gasnąć. Czyscilem gaźnik już z 10 razy. Bawiłem się w zmianę dysz, przedstawiałem iglice, skład mieszanki też próbowałem regulować ale nic nie pomaga. Za cholerę nie idzie w żaden sposób ustawawic. Kupiłem nawet drugi nowy gaźnik ale są te same objawy. Szczelność pomiędzy gaźnikiem a króćcem sprawdzone. Nawet wymieniałem króciec na nowy nie pomaga. Tracę już wiarę bo przerobiłem tego typu motorów od cholery i nigdy na nowych silnikach nie było takiego problemu. Czy ktoś się może spotkał już kiedyś z takim czymś ?? Czy to coś w silniku ? Dodam że oczywiście zawory sprawdzone, paliwo, podciśnienia również. Gdy trzymam go na gazie to chodzi ale gdy tylko odpuszczę gaz to stopniowo obroty spadają aż zgasnie. Śruba od regulacji obrotów mogę wkręcić nawet do końca ale i tak nie chce trzymać obrotów. Wtedy po dodaniu gazu trzyma długo wysokie obroty jakby znowu ssanie automatyczne się włączało o schodzi z obrotów i gaśnie. Najgorsze że drugi skuter również z nowym silnikiem 80cc 4t przyjechał do mnie z tą samą objawa i również nie mogę dojść co jest. Pomocy bo zwariuje.

a rozmiar dysz? główna i ssania? jaki filtr? napowietrzanie zbiornika drożne? kranik podciśnieniowy puszcza poprawnie?

File powietrza oryginalny. Dysza główna miałem 88 i na zmianę 90. Niskich obrotów 31, zmieniałem też na 35. Nic nie pomaga. Wszystko drożne. Paliwo z kranika podciśnieniowego płynie cały czas i prawidłowo. Dysza ssania działa. Zatknalem ja nawet palcem dla sprawdzenia ale nic nie pomaga. Cały czas ten sam objaw. Pierwszy raz się spotkałem z takim czymś.

zaraz. ale masz problem tylko na wolnych czy też objawy złego składu są też przy wyższych obrotach?
Jeżeli masz problem tylko na wolnych a wyżej skład jest prawidłowy, normlanie jeździ a świeca ma poprawny kolor to by znaczyło że masz problem tylko z wolnymi.
A skoro działa poprawnie na zestawie dysza wolnych + dysza ssania a gaśnie kiedy dysza ssania zostaje zamykana to w sumie masz odpowiedź.
Dostaje na wolnych za mało paliwa. Wiec albo dysza wolnych jest za mała albo niedrożna albo masz niezaślepiony jakiś króciec i sobie na wolnych dociąga powietrze i wtedy dysza wolnych jest za mała.

Statystycznie (tzn u większości użytkowników) dysza 85-88 powinna być dobra do 80cm (72cm) przy seryjnym filtrze. Ale dysza główna ma mały wpływ na wolne - chyba że śrubką na zderzaku przepustnicy zaczynasz uchylać przepustnice i wtedy ona zaczyna pracowac tak jakbyś normalnie odkręcał manetkę. Jest to też jakiś sposób na regulacje.