skuter 2t problemy z odpaleniem

posiadam skuter longija 50 2t , skuter ma problemy z odpalenie np jak stoi przez dwa dni nie odpalany, tzn. od gaznika ida dwa wezyki, 1 od paliwa , 2 od powietrza , jesli wyjme ten od powietrza i zaciagne powietrza pare razy to po wlozeniu go do gaznika skuter odpala . Co moze byc przyczyna i jak z tym sobie poradzic?

do gaźnika idą 2 węzyki - owszem
od paliwa i od oleju. Powietrze to taki ogromny dolot z filtra.
Ale skoro w drugim węzyku masz powietrze a nie olej to masz problem

wezyk od oleju idzie z boku a mi chodzi o te dwa ktore sa na gorze

nie wiem dlaczego optymistycznie zakładasz że każdy gaźnik w 2T jest taki sam i nie podajesz nawet jaki to model.
Ale pomijając.
Ten wężyk na górze “od powietrza” to jest wręcz wężyk od “braku powietrza” czyli podciśnienia. On steruje karnikiem podciśnieniowym czyli tym co przepuszcza paliwo ze zbiornika do gaźnika. Kiedy zasysasz to otwiera się kranik i gaźnik wypełnia paliwo.
Teraz sobie musisz wymyślić dlaczego ty możesz tam wyprodukować odpowiednie podciśnienie (ssanie) a gaźnik nie albo dlaczego to co generuje silnik jest za słabe dla kranika. Powodem może być np jakaś nieszczelność w dolocie albo zwalony ten kranik (zawór) podciśnieniowy

czyli najlepiej zalozyc nowy kranik podcisnieniowy ?

najlepiej to sprawdzić o co chodzi. może kranik a może brak podciśnienia w tej rurce (np nieszczelność w dolocie, słaby zawór membranowy, uszczelniacze wału, marny cylinder)

jak sprawdzic czy zawor membranowy jest dobry?

użyć wyszukiwarki na forum lub użyć google. jest to opisane wielokrotnie w wielu miejscach