Skuter 2t po wymianie cylindra nie chce odpalic

Witam to znowu ja :smiley:
Mam taki problem otóż skuter 2t 70cc zgasł podczas jazdy tłok był zatarty wiec postanowiłem wymienić na taki sam 70cc cylinder tłok pierścienie głowice i po wymianie odpalił bez problemu lecz mulił się i gasł teraz nie da się go odpalić świece zalewa
Wyrzuca trochę palia od filtra powietrza
Czy mógłby mnie ktoś nakierować w czym tkwi problem ? Kompresje ma dobrą w razie potrzeby będę mógł udostępnić link do zakupionego zestawu skuter to peugeot speedfight 2 proszę o pomoc z góry dziękuje !

kompresje ma dobrą CZYLI JAKĄ?
gaźnik i dysze w gaźniku po tej zmianie pojemności z 50 na 70 cm zmieniłes?
Jak długo tak “mulił” zanim padł?

bo jest szansa że już go zajeździłeś na ubogiej mieszance. Zwłaszcza że to zapewne jakiś chiński cylinderek z gównolitu.

Kompresja mierzona jak zawsze na czuja :stuck_out_tongue_winking_eye:
Zmieniłem z 70cc na 70cc. Za pierwszym razem przy wymianie został włożony do tego gaźnik odpowiedni bo słyszałem gdzieś ze przy zmianie z 50cc na 70cc nie ma potrzeby wymieniania dyszki na na jakaś szczególną

Nie wiem czy jest szansa ze zajezdzilem temten na ubugiej mieszance miał dozownik i plus do tego wlewalem trochę oleju do zbiornika z 5/10 ml na oko

Zgasl podczas jazdy możliwe ze zle napisałem benzyna się skończyła zgasł i to tyle z jazdy było potem mogłem kopać do śmierci wiec wymieniłem zestaw na identyczny

Odpaliłem od strzała praktycznie zamulił z 10 sekund zgasł potem odpaliłem po dłuższym czasie to nie gadał na tak „długo” No i ostatecznie skończyło się na pojedynczych strzałach z wydechu

Dodam ze trochę paliwa mi wyrzucał przy kopaniu do filtra powietrza chociaż nie wiem czy wymiana miałaby wpływ na gaźnik ?

Po pierwsze nie tylko zmienia się dyszę a nawet cały gaźnik na większy, seryjna dysza nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości paliwa. Do 70ccm minimalny gaźnik to 17,5, ja do cylindra Pacorse Racing 70ccm mam założony gaźnik 21mm a Ty w tym czasie jeździsz na seryjnym 12 albo 14mm. Sam zamordowałeś cylinder. Jeżeli pluje paliwem to przyjrzyj się układowi zapłonu. Paliwem pluje bo go nie spala i robi się go na tyle dużo w komorze korbowej, że pluje ale to mówi nam jeszcze jedno. Zawór membranowy do wymiany. Znajduje się on pod króćcem gaźnika. Zacznij od niego. Kompresję mierzy się manometrem a nie na czuja, kompresja jest nam na forum w stanie sporo powiedzieć o kondycji silnika i ukierunkować na odpowiedź na awarię więc jest ważne abyś ten wynik znał.

Pokaże wam co w nim siedzi

Gaźnik - https://allegro.pl/oferta/gaznik-2t-minarelli-am6-tuning-21mm-ssanie-reczne-9013991507?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Świeca - https://deler.pl/p/swieca-zaplonowa-denso-w20fs-u?gclid=CjwKCAjwh7H7BRBBEiwAPXjadk6qc8pPyiQM1Ia9nFP8A1psAvZvPK8eubZfoqTen_OQXaJzmNmIaRoCyB4QAvD_BwE

Zestaw 70cc - https://allegro.pl/oferta/cylinder-70-ac-peugeot-speedfight-1-2-tkr-307-wrc-8762366219?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Wydaje mi się ze tam dyszka jest większa dzisiaj sprawdzę ale to nie jest przyczyna dlaczego gruzik nie chce zapalić ! Wiecie jak sprawdzić zaworek membranowy czy jest sprawny ? Rozkręcałem go i wyglada na sprawny
Zapłon to znaczy? Jestem totalnie zielony w tych sprawach dzisiaj zmienię świece iskra jest z odległości 1.,5 cm cewka sprawna świeca swoje miała wiec postanowiłem kupić
Nie mam pojęcia czemu nie chce zapalić jeszcze jakieś rozwiązania?

wg mnie 21mm gaźnik do tego gównianego cylinerka to jest dużo za dużo. pytanie jaka jest w nim dysza.
Jak powyżej 72-75 to za duża.
Zarówno na ssaniu jak i bez ssania ci nie odpala?

Zawór membranowy wyciągasz i pod światło patrzysz czy są prześwity kiedy membranki dolegają do żeliwa. ma być szczelnie

Nie mam pojęcia czyściłem gaźnik ale nie zwróciłem na to uwagi wrócę z pracy to do tego zajrzę i dam znać !
A jest opcja ze jakoś magicznie zle założyłem tłok i wypadło zabezpieczenie i porysowało cylinder ? Chociaż wtedy by nie było żadnego znaku chyba od maszyny a od czasu do czasu strzeli z wydechu zapytać zawsze można :slight_smile:

Dziękuje wszyskim za pomoc!!!

Ogólnie to ja sam nie wiem co zrobiłem :joy:
-wymieniłem świeczkę
-czyszczenie i regulacja gaźnika
-zobaczyłem na zaworek ale nic szczególnego nie zrobiłem oprócz rozebrania i złożenia

I jeszcze jedno zapytanie na koniec falują mi obroty ! Śruba ze sprężyną reguluje obroty a na tą drugą gaźnik nie reaguje lekkie poruszenie śrubą ze sprerzynka błyskawicznie zmienia prace silnika i w czym tkwi problem ?

Śruba ze sprężyną to śruba od wolnych obrotów a śruba po lewej stronie ta mała złota to śruba składu mieszanki. Jeżeli silnik nie reaguje na śrubę składu mieszanki to jest to znak, że masz za dużą dyszę. W ogóle tak jak Wombat wspomina to masz za duży gaźnik do takiego cylindra. Dla tego Chińskiego cylka to 19mm jest za dużo. On generuje max 5-7KM więc normalnym jest, że gaźnik 21mm będzie go zalewał i obroty będą falować. Daj dyszę 68-70 i wtedy próbuj regulować. Zazwyczaj jak bierzesz się za tuning to nie robi się go za 200 zł. Ja wsadziłem ok 3k cebulionów aby to jakoś latało. I owszem kolego, za duża dysza jak najbardziej może być powodem, przez który gruzik nie chce zapalić. Zapal świeczkę i oblej ją wodą…zgaśnie ?