Skuter 2t po wymianie cylindra nie chce odpalic

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #694726
    Michał Rybak
    Uczestnik
    • 7
    • 21Postów:

    Witam to znowu ja 😀
    Mam taki problem otóż skuter 2t 70cc zgasł podczas jazdy tłok był zatarty wiec postanowiłem wymienić na taki sam 70cc cylinder tłok pierścienie głowice i po wymianie odpalił bez problemu lecz mulił się i gasł teraz nie da się go odpalić świece zalewa
    Wyrzuca trochę palia od filtra powietrza
    Czy mógłby mnie ktoś nakierować w czym tkwi problem ? Kompresje ma dobrą w razie potrzeby będę mógł udostępnić link do zakupionego zestawu skuter to peugeot speedfight 2 proszę o pomoc z góry dziękuje !

    #694795
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    kompresje ma dobrą CZYLI JAKĄ?
    gaźnik i dysze w gaźniku po tej zmianie pojemności z 50 na 70 cm zmieniłes?
    Jak długo tak “mulił” zanim padł?

    bo jest szansa że już go zajeździłeś na ubogiej mieszance. Zwłaszcza że to zapewne jakiś chiński cylinderek z gównolitu.

    #694877
    Michał Rybak
    Uczestnik
    • 7
    • 21Postów:

    Kompresja mierzona jak zawsze na czuja 😜
    Zmieniłem z 70cc na 70cc. Za pierwszym razem przy wymianie został włożony do tego gaźnik odpowiedni bo słyszałem gdzieś ze przy zmianie z 50cc na 70cc nie ma potrzeby wymieniania dyszki na na jakaś szczególną

    Nie wiem czy jest szansa ze zajezdzilem temten na ubugiej mieszance miał dozownik i plus do tego wlewalem trochę oleju do zbiornika z 5/10 ml na oko

    Zgasl podczas jazdy możliwe ze zle napisałem benzyna się skończyła zgasł i to tyle z jazdy było potem mogłem kopać do śmierci wiec wymieniłem zestaw na identyczny

    Odpaliłem od strzała praktycznie zamulił z 10 sekund zgasł potem odpaliłem po dłuższym czasie to nie gadał na tak „długo” No i ostatecznie skończyło się na pojedynczych strzałach z wydechu

    Dodam ze trochę paliwa mi wyrzucał przy kopaniu do filtra powietrza chociaż nie wiem czy wymiana miałaby wpływ na gaźnik ?

    #694887
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 097Postów:

    Po pierwsze nie tylko zmienia się dyszę a nawet cały gaźnik na większy, seryjna dysza nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości paliwa. Do 70ccm minimalny gaźnik to 17,5, ja do cylindra Pacorse Racing 70ccm mam założony gaźnik 21mm a Ty w tym czasie jeździsz na seryjnym 12 albo 14mm. Sam zamordowałeś cylinder. Jeżeli pluje paliwem to przyjrzyj się układowi zapłonu. Paliwem pluje bo go nie spala i robi się go na tyle dużo w komorze korbowej, że pluje ale to mówi nam jeszcze jedno. Zawór membranowy do wymiany. Znajduje się on pod króćcem gaźnika. Zacznij od niego. Kompresję mierzy się manometrem a nie na czuja, kompresja jest nam na forum w stanie sporo powiedzieć o kondycji silnika i ukierunkować na odpowiedź na awarię więc jest ważne abyś ten wynik znał.

    #694894
    Michał Rybak
    Uczestnik
    • 7
    • 21Postów:

    Pokaże wam co w nim siedzi

    Gaźnik – https://allegro.pl/oferta/gaznik-2t-minarelli-am6-tuning-21mm-ssanie-reczne-9013991507?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

    Świeca – https://deler.pl/p/swieca-zaplonowa-denso-w20fs-u?gclid=CjwKCAjwh7H7BRBBEiwAPXjadk6qc8pPyiQM1Ia9nFP8A1psAvZvPK8eubZfoqTen_OQXaJzmNmIaRoCyB4QAvD_BwE

    Zestaw 70cc – https://allegro.pl/oferta/cylinder-70-ac-peugeot-speedfight-1-2-tkr-307-wrc-8762366219?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

    Wydaje mi się ze tam dyszka jest większa dzisiaj sprawdzę ale to nie jest przyczyna dlaczego gruzik nie chce zapalić ! Wiecie jak sprawdzić zaworek membranowy czy jest sprawny ? Rozkręcałem go i wyglada na sprawny
    Zapłon to znaczy? Jestem totalnie zielony w tych sprawach dzisiaj zmienię świece iskra jest z odległości 1.,5 cm cewka sprawna świeca swoje miała wiec postanowiłem kupić
    Nie mam pojęcia czemu nie chce zapalić jeszcze jakieś rozwiązania?

    #694897
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    wg mnie 21mm gaźnik do tego gównianego cylinerka to jest dużo za dużo. pytanie jaka jest w nim dysza.
    Jak powyżej 72-75 to za duża.
    Zarówno na ssaniu jak i bez ssania ci nie odpala?

    Zawór membranowy wyciągasz i pod światło patrzysz czy są prześwity kiedy membranki dolegają do żeliwa. ma być szczelnie

    #694906
    Michał Rybak
    Uczestnik
    • 7
    • 21Postów:

    Nie mam pojęcia czyściłem gaźnik ale nie zwróciłem na to uwagi wrócę z pracy to do tego zajrzę i dam znać !
    A jest opcja ze jakoś magicznie zle założyłem tłok i wypadło zabezpieczenie i porysowało cylinder ? Chociaż wtedy by nie było żadnego znaku chyba od maszyny a od czasu do czasu strzeli z wydechu zapytać zawsze można 🙂

    #694947
    Michał Rybak
    Uczestnik
    • 7
    • 21Postów:

    Dziękuje wszyskim za pomoc!!!

    Ogólnie to ja sam nie wiem co zrobiłem 😂
    -wymieniłem świeczkę
    -czyszczenie i regulacja gaźnika
    -zobaczyłem na zaworek ale nic szczególnego nie zrobiłem oprócz rozebrania i złożenia

    I jeszcze jedno zapytanie na koniec falują mi obroty ! Śruba ze sprężyną reguluje obroty a na tą drugą gaźnik nie reaguje lekkie poruszenie śrubą ze sprerzynka błyskawicznie zmienia prace silnika i w czym tkwi problem ?

    #695074
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 097Postów:

    Śruba ze sprężyną to śruba od wolnych obrotów a śruba po lewej stronie ta mała złota to śruba składu mieszanki. Jeżeli silnik nie reaguje na śrubę składu mieszanki to jest to znak, że masz za dużą dyszę. W ogóle tak jak Wombat wspomina to masz za duży gaźnik do takiego cylindra. Dla tego Chińskiego cylka to 19mm jest za dużo. On generuje max 5-7KM więc normalnym jest, że gaźnik 21mm będzie go zalewał i obroty będą falować. Daj dyszę 68-70 i wtedy próbuj regulować. Zazwyczaj jak bierzesz się za tuning to nie robi się go za 200 zł. Ja wsadziłem ok 3k cebulionów aby to jakoś latało. I owszem kolego, za duża dysza jak najbardziej może być powodem, przez który gruzik nie chce zapalić. Zapal świeczkę i oblej ją wodą…zgaśnie ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button