Skuter 2T Magnus Veniro - zmiana cylindra, mniejsza moc.

Czesc mam nadzieje ze Wy mi pomozecie otóz prosty<?> problem zatarlem silnik 50ccm pompka oleju sie zapchała -,- , tak wiec postanowilem , zek upie 72 cmm co też uczynilem kupilem jakis zestaw pewnie chinski za 160 zł Czyli Cylinder tłok pierscienie uszczelki itp caly zestaw wiec zamontowalem wszysko fajnie jezde az mi poszedł wariator z niewiadomych nadal nie ustanlonych przyczyn zmienilem wariator i rolki akutalnie 4x7g i 2x 3.5 g <nie wiem czy tu lezy problem> otóz z docieraniem to bylo tak , ze pierwsze 50 km spokojna jazda 40 ` a potem stopniowo coraz to wiecej teraz mam okolo 500 km na nowym cylindrze i otóz skuter nie chce mi jechac wiecej niz 60/65 z dobrym wiatrem z gorki idzie lepiej , pod gorke 40 ;/ , dlaczego po zmiane cylindra stracil moc ? Na seryjnej 50 -tce zamykał mi licznik na prostej coprawda dosc długo sie zbieral do tego 80 km/h ale dawał rade i zamknal mi licznik na prostej pod górke 40 równiez , dlaczego zmiana cylindra zamiast sprawic ze skuter bedzie nieco mocniejszy jest wiele słabszy skuter był smokiem na 50 tce pałił mi 5l na 100 teraz mozecie nie uwierzyc ale 5 l benzyny starcza mi na 3x dojechanie do szkoly 20 km w 2 strony ale nie o benzyne mi chodzi tylko o to dlaczego jest słabszy , przyspieszenie ma lepsze to napewno ale dlaczego ledwo jedzie mi 60 na prostej ? a pod wiatr jeszcze wolniej .
Mam nadzieje , ze nie zanudziłem Was tym rozpisywaniem licze na Waszą pomoc
Pozdraiwam