Skuter 2T magnet grzeje się i gaśnie .

Witam mam skutera dzisiaj kupiłem moduł i jedzie mi 80 km ale jadę około 70 i po paru minutach grzeje się i przy zwolnieniu gaśnie . O co chodzi dodam że nie mam akumulatora naładowanego . Ale jak mi zgaśnie to po 5 min odpali i jedzie dalej ale gdy jadę znowu 60 km to zgaśnie i to samo . Przeczytałem że to może być wina cylindra , że niby się nagrzewa i puchnie . Pomocy

nie masz akumulatora czy akumulator maszale nie jest naładowany?

mam ale jest nie naładowany (BOSCH)marki .

a to w czasie jazdy ci się nie ładuje ?

tak pomijając akumulator to faktycznie zachowuje się jak puchnący tłok. Efekt gównianości tłoka, zbyt ubogiej w paliwo mieszanki lub słabej wydajności wentylatora (albo kombinacja tych czynników).
W zasadzie pomaga tylko wymiana tłoka (czasem z całym otoczeniem dookoła)

Dzięki więc uzbieram i kupię ale jaki byś mi polecił tak do 150 zł starczy ??? A dał bym rade sam go wymienić bo rozbierałam skutery ale do cylindra nie dotykałem ?

a reszta rzeczy? pojemność, gaźnik jaki jest?

nie był zmieniany jest orginalny ale nie znam pojemności :(((((

Jaki byście mi polecili cylinder do skutera ?

Macie jakiś inny pomysł dlaczego może gasnąć .Poczytałem troszkę i popytałem jak by tłok puchł to bym na kopkę nie odpalił go bo by cięszko chodziła . Mówiono mi też , że to może być wina świecy że niby nie daje dobrej iskry albo jest przepalona . Jeszce przeczytałem że to może być wina modułu że jakiś kabel nie styka czy coś . POMOŻECIE bo już nie wiem co mam robić .

wymieniłem świecę i olej ale nadal gaśnie macie jakiś pomysł co to może być .

może być to wina góry [puchnie jak nawet sam napisałeś] może być to też wina modułu gdy się nagrzeje nie daje iskry.

( ' paci ' )a jak by to byłą wina modułu musiał bym go wymienić ?

Panowie nasz kolega jest widocznie nieobeznany w temacie, więc zanim zaczniemy mu wykładać fachową terminologię, to warto by wytłumaczyć co ona tak naprawdę znaczy.
-
TheSon każdy metal pod wpływem temperatury ulega rozszerzaniu. Tak więc przy zwiększaniu temperatury silnika poprzez spalanie mieszanki każdy element metalowy silnika w zależności od bliskości ze źródłem ciepła zmienia swoją wartość. Jako, że górna część silnika pracuję w środowisku bezpośrednio oddziałującym na nią, to zwiększa się najbardziej. I tu wychodzi element o którym nie wie wiele osób. Puchnięcie jest normalnym zjawiskiem to raz, a dwa puchnie nie tylko tłok ale również cylinder. Sztuką jest dobrać taki zestaw cylindra i tłoka w których to stopień rozszerzalności będzie jak najbardziej zbliżony.
Terminologia puchnięcia tłoka jest kojarzona ze zbytnią rozszerzalnością tłoka w stosunku do cylindra, jednakże występują przypadki odwrotne, w których to cylinder zbytnio zmienia swój rozmiar w stosunku do tłoka i mamy przedmuchy. Drugi przypadek występuję o wiele rzadziej, dlatego wiele osób o nim nie wie.
Kolejna sprawa to pierścienie, które mogą byś już zużyte i po nagrzaniu silnika nie trzymają.
-
Są dwie metody sprawdzenia stanu tłoka. Szybka i niedokładna albo bardziej pracochłonna ale za to precyzyjna.
-
Pierwsza metoda stawiamy pojazd na stópce centralnej. Demontujemy kolanko wydechowe z cylindra i ustawiamy lusterko bezpośrednio pod przyłączem wydechowym cylindra. Następnie delikatnie ruszamy kopką tak, aby tłok przesłonił nam ujście. Przydatna może być latarka, którą kierujemy na lusterko a to odbija światło na cylinder.
Kiedy już widzimy tłok możemy miej więcej określić jego stan. Dolna część tłoka przy wydechu pracuję w najcięższych warunkach, więc będzie ulegała zużyciu najszybciej. Dodatkowo mając smukłe palce możesz spróbować dosięgnąć pierścieni i sprawdzić czy mają jakikolwiek luz.
-
Druga metoda, to rozebranie i ekstrakcja cylindra wraz z tłokiem. Jest najbardziej pracochłonna ale zapewnia najlepszy podgląd.
-
Jeżeli chodzi o ocenianie stanu tłoka, to uważam, że nawet laik da radę. Wystarczy kierować się kilkoma informacjami, które daje nam tłok.
- przetarcia lub rysy na powierzchni tłoka - przytarty lub zatarty - do wymiany tłok
- ciemna smuga na dolnej części tłoka za pierścieniami - zużyte pierścienie przepuszczają - do wymiany tłok (teoretycznie wystarczy wymienić same pierścienie ale ja osobiście uważam, że lepiej cały tłok, bo to i tak jedna robota)
- luźne pierścienie - zużycie w skutek pracy - wymiana tłoka zanim pierścienie pękną i odwiedzą korbowód robiąc drugą Hiroszimę
- cylinder z rysami, wżerami - zużyty na wskutek nadmiernych tarć - wymiana całego kompletu
-
W Twoim przypadku obstawiam przytarty tłok. Sam miałem okazję wczoraj wymieniać swój po przytarciu. Objawy podobne jak u Ciebie. Piździk zgasł, odpalił po czym znów zgasł permanentnie. Widocznymi objawami oprócz braku zapłonu była zbyt łatwa praca kopki, praktycznie nie stawiała oporu, a działo się tak ponieważ kompresja spadła poniżej wymaganego minimum.
-
W internecie jest sporo poradników jak wymienić cylinder, w dodatku 2T nie posiadają rozrządu co ułatwia sprawę, więc powinieneś sobie poradzić. Przy zamawianiu tłoka lub całego zestawu pamiętaj również o łożysku główki korbowodu (tam gdzie montujemy sworzeń, który przymocowuje tłok do reszty). A najlepiej będzie jak wymontujesz cały silnik. Nie dość, że będziesz miał o wiele lepsze dojście, to przy okazy będziesz mógł skontrolować stan membrany króćca ssącego oraz gum na wahaczu silnika. No chyba, że nie masz smykałki do majsterkowania, to lepiej zostaw tą robotę specjalistom.

TheSon napisał:

( \' paci \' )a jak by to byłą wina modułu musiał bym go wymienić ?

No a jak myślisz?załóż stary moduł to się dowiesz.

Deep_Nothing wielkie dzięki więc zamówię cylinder , tłok itp a jaki byś mi polecił cylinder z tłokiem ? I jaka pojemność cylindra ?

Na cylindrach, to ja się nie znam. Musisz popytać kogoś, kto siedzi w tym temacie. Co do pojemności, to ja bym zostawił fabryczne 50cc. Przy większym cylindrze powinno się wymienić gaźnik na większy, wyregulować dozownik na większą ilość oleju, możliwe, że filtr powietrza tez będzie trzeba wymienić na taki z większą przepustowością. Podejrzewam, że Twoja jednostka jest chłodzona powietrzem, więc przy większym cylindrze szybciej będzie się przegrzewać i słabnąć. Do wszystkiego należy jeszcze dodać większe zużycie paliwa. Jeżeli używasz swojego pojazdu do jazdy z lewa na prawo, to uważam, że nie ma sensu pakować większy cylinder.

A ile możesz na cylinder wydać?
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-airsal-t6-50cc-12mm,pZ052004.bhtml
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-eco-std-50cc-12mm-bez-glowicy,pZ051028.bhtml
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-motoforce-eco-50cc-12mm-bez-glowicy,pZ011692.bhtml
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-tec-eco-50cc-12mm-bez-glowicy,pZ046508.bhtml
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-tec-hq-50cc-12mm-bez-glowicy,pZ039283.bhtml