Skuter 2t dużo pali i pluje olejem z wydechu

Skuter 2t potrafi mi spalić koło 10L/100km. Podczas jazdy strasznie pluje olejem z wydechu. Dzisiaj odkręciłem świecę i była cała zawalona olejem prawdopodobnie. Duża warstwa nagaru, czarnego oleju. Wyczyściłem wkręciłem i po 10km świeca wygląda tak samo.

A jaki masz stosunek oleju do paliwa ? jakie proporcje 1:50 ?

Szczerze nie wiem, mam dozownik oleju i nie wiem jak sprawdzić jaka dawka jest.

Czemu tak się dzieje? Jak to naprawić?

zmierz kompresje

Dodam jeszcze, że po odpaleniu podczas jechania pierwszego kilometra strasznie dymi wali olejem z wydechu i przerywa jakby za dużo oleju dostawał a za mało paliwa (tak mi to wygląda ale nie znam się za bardzo) i mniej więcej po tym jednym kilometrze zaczyna lepiej jechać szybciej nie przerywa nie dymi.

Kolega wyżej napisał Ci abyś zmierzył kompresję, Barometr na allegro kosztuje 30 zł, na jeden raz Ci wystarczy. Wygląda to na kończący się cylinder…ale spokojnie… nowy cylinder 70ccm China kosztuje 100 zł a coś bardziej markowego jak cylinder RMS 50ccm 250 zł

A jeśli bym zmieniał cylinder głowicę i tłok na 70ccm to korbę bym też musiał zmienić czy mogę zostawić serie? Musiałbym coś zrobić z mieszanką olej paliwo, np więcej oleju czy jak? I jak regulować gaźnik po zmianie na wyższą pojemność? A tą kompresję postaram się jutro sprawdzić.

na wszystkie twoje pytanie odpowiedź brzmi: to zależy.

Zalezy głównie od kluczowej informacji której nie podałeś - czyli co to za sprzęt.
Korba jest cześcią wału korbowego i samej korby nie zmienisz. To czy musisz zmienić wał zalezy od tego czy to markowa (potencjalnie solidniejsza jeżeli nie ma już na karku 15 lat) konstrukcja czy chińczyk.
Jeżeli to chińczyk to zależy od tego na jaki cylinder 70 zmienisz. Zmienisz na tani z allego - wał wytrzyma ale i wielkich zmian nie bedzie.
Zmienisz na porządny cylinder - musisz zmieniać wał, łozyska, wydech, zapewne i gaźnik. A żeby z tej mocy dobrze skorzystać to jeszcze wariator.

gaźnik na każdą pojemność reguluje sie tak samo. Najpierw trzeba dobrze dobrać gaźnik do pojemności i mocy cylindra, potem mu dobrać dysze i poprawnie wyregulować. Jezeli to nie jest mega wyczynowy zestaw to można poprzestać na seryjnym dozowniku oleju - ew. jego dawke podciągnąc na lince (kolejne zależy - zależy czy ma linke czy stałą dawke). Albo mu powiększyć dziurke na olej. Albo doleważ zakrętke na zbiornik do baku. Albo całą mieszanke robić recznie.

Sprzęt to TGB bullet 50 limited edition 2009 2t, z tego co mi wiadomo chińskie to nie jest ale znawcą nie jestem, chciałem zmienić na jakiś tani cylek 70 w zestawie tłok cylek i głowica koło 100-150 ziko, nie ma linki do dozownika.

W dodatku wyciągnąłem tulejke na wiariatorze, zmieniłem pasek na nowy i wywaliłem blokady z wydechu i jest przelot zrobiony. Vmax wynosi max 67 więcej nie udało się z delikatnej górki. Wydaje mi się że to zdecydowanie za mało jak na 2t i wage 57kg.

I tak ogólnie to o wielką zmianę mi nie chodzi najbardziej chciałbym żeby mniej palił i jakoś tam jechał, fajnie by było jakby wyciągał te 70 ale nie można mieć wszystkiego niestety.

No i jeszcze ostatnie pytanko mam czy wiecie mniej więcej ile przejeździ jeszcze ten silnik w takim stanie jak jest teraz?

W 2t nie robi się przelotowych wydechów bo wydech jest integralną częścią układu spalania…jest czyms jak zawór wydechowy w 4T. Jak wywaliłeś wnętrze to teraz nie ma prawa mieć mocy na niskich i wysokich obrotach gdyż tłumik w 2T to komora rezonansowa mająca na celu cofanie mieszanki do cylindra (niespalonej) więc prostym i oczywistym jest, że nie ma mocy, dymi i pluje olejem bo zniszczyłeś wydech. Spalanie masz kosmos bo mieszanka, która powinna być cofana do cylindra idzie w powietrze. Kup używany oryginalny wydech i wszystko wróci do normy. Sam zniszczyłeś sobie sprzęt

Kup sobie używany wydech Leovince TT np to raz, że spalanie spadnie a dwa to ciut więcej mocy będzie. Zmierz tą kompresję zanim wymienisz cylinder. Pamiętaj, że nic jakością nie zastąpi cylindra OEM. I nie baw się w tuning na własną rękę nie znając się bo tak jak pokazuje ta sytuacja więcej zepsułeś niż ulepszyłeś. jak chcesz 70Km/h realne to będzie Cię to kosztować. nie słuchaj bzdur na forach, że ktoś wstawił sobie Chiński cylinder z Chińskim gaźnikiem 17,5mm i jeździ 100Km/h bo nawet ja tylę nie jeżdżę a wywaliłem na skuter ok 3500-4500 zł i v max realny to 92-94Km/h

Tzn sprawdzałem na necie i te blokady z wydechu co ja zrobiłem jednak nie robią przelotu, wywaliłem taką zwężkę przy cylindrze i na samej końcówce wydechu a dyfuzora nie ruszałem. Spalanie przed zabawą z wydechem było dokładnie takie same a prędkość i moc delikatnie się zwiększyła po usunięciu tej zwężki.

Kompresje sprawdziłem i max ile mi się udało wycisnąć z niego to 4 bary

4 bary??? to szmelc. już 9 by mnie martwiło.

Dobra a wiesz może ile tysiecy km po dobrym dotarciu wytrzymuje taki chiński zestaw tłok cylinder głowica 70ccm za 150zł?

ok 10 000 tyś powinien wytrzymać przy dobrych wiatrach, nie kupuj najgorszej i najtańszej chiny, kup chociaż power forca bo to jeszcze jako tako jest wykonane i być może nawet tłok nie spuchnie.