Skuter 2t (baccari mizuri) nie odpala po zimie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #109675
    adrianswdn
    Użytkownik
    • Postów: 82

    Witam, mam problem z moim skuterem, otóż skuter nie chce zapalić pomijając fakt że muszę kupić nowy akumulator ; )

    Filmik jeszcze z przed zimy : http://youtu.be/3vkKhEVCddA?t=20s

    Więc tak:
    Skuter nie pali,
    Iskra jest sprawdzałem też na dwóch innych jednak też nie odpala,
    Paliwo dochodzi (mokra świeca),
    Po odkręceniu manetki i chwili męczenia rozrusznika skuter się odzywa ale nie chce zapalić…

    Podejrzewam że to cewka lub moduł nie jest to duży koszt a zapasowa się zawsze przyda tylko która ?

    Tańsza ? http://allegro.pl/cewka-fajka-zaplonowa-skutery-2t-zipp-kingway-inca-i3080633290.html

    czy droższa ? http://allegro.pl/sportowa-cewka-zaplonowa-skutery-2t-tuning-racing-i3101677069.html

    No i moduł http://allegro.pl/modul-2t-tuning-cdi-odblokowany-70cc-inca-zipp-i3068226165.html

    Chciałbym to jeszcze dzisiaj zamówić ponieważ jutro nie będę miał dostępu do internetu, więc proszę o szybką odpowiedź.

    Dzięki za pomoc.

    #109678
    romet727p10
    Użytkownik
    • Postów: 471

    gdyby to była cewka, to nie było by iskry 🙂 zatkaj ręką wlot do filtra powietrza i spróbuj odpalić 🙂

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #109680
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Albo zapłon w złym momencie. Nie wiem czy w skuterach sie ustawia zapłon czy to jest automatycznie. Jak sie da to ustaw a jak nie to wymień moduł

    #109681
    adrianswdn
    Użytkownik
    • Postów: 82

    A nie jest czasem tak że iskra ginie w cylindrze ?

    Więc cewkę sobie odpuścić ?

    Moduł zamówię to na pewno i półksiężyc bo kopka mi nie działa a już nie mam jak akumulatora pożyczyć.

    A jednak korci mnie aby spróbować z tą cewką „tuningowaną” niby lepsza ; )

    Jeszcze poczekam może ktoś coś jeszcze się wypowie.

    Dzięki za odpowiedź Romet.

    #109684
    adrianswdn
    Użytkownik
    • Postów: 82

    monek100 napisał:

    Albo zapłon w złym momencie. Nie wiem czy w skuterach sie ustawia zapłon czy to jest automatycznie. Jak sie da to ustaw a jak nie to wymień moduł

    Czytałem że w skuterach 2t zapłonu się nie reguluje tylko moduł posiada mapę i sam „ustawia” iskrę.

    wymienię ten moduł i zobaczymy 😉 kupić najtańszy z allegro czy lepiej dołożyć ?

    #109732
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    zeby wykluczyc nieszczelnosc na simeringach sprawdz jak ta iskra wyglada gdy krecisz go rozrusznikiem(wykrec swiece i wsadz w fajke zmasuj swiece z rama,silnikiem-uwazaj zeby nie koplo cie)
    powinna byc caly czas oraz jednakowa i jasno niebieska
    odpisz jak to wyglada potem bedziemy zastanawiac sie co dalej

    #109734
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Albo zalej pod cylinder trochę paliwa. Jak odpali to znaczy, że coś z mieszanką. A jak nie to układ zapłonowy lub słaba kompresja. Tak z grubsza rzecz ujmując.

    #109735
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    bedzie ciezko to zdiagnozowac na odleglosc ale pomalu damy rade

    4T FOREVER

    #109736
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    najlepiej drogą eliminacji 🙂

    #109745
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Film nakręć i już.

    #109746
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    film ma link na samym poczatku

    #109749
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    kup najtańszy moduł, może faktycznie sie spalił czy coś. I zrób tak jak pisał lucek71

    #109752
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    pisze ze swieca mokra a po odkreceniu gazu paliwo dmuchnie w wydech i lapie nie ma potrzeby lac na cylinder nie w paliwie tkwi przyczyna

    #109771
    adrianswdn
    Użytkownik
    • Postów: 82

    No tak zapomniałem napisać co już robiłem.. 😉

    więc tak, pierwsze co to sprawdziłem czy jest iskra i faktycznie jest konia by zabiła sprawdzałem na 3 różnych jednej używanej z przed sezonu, nowej i irydowej każda ma dobrą iskrę ale nie pali… później wyczyściłem i wyregulowałem gaźnik pod świecę też próbowałem wlać trochę paliwa.

    Nie jestem laikiem jeżdżę od 6 lat najpierw motorower 4t, teraz skuter 2t.

    Dzięki za zainteresowanie tematem.
    Pozdrawiam.

    #109773
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    A kompresje masz czym sprawdzić?

    #109774
    adrianswdn
    Użytkownik
    • Postów: 82

    Jedynie palcem, ale to też takie sprawdzanie…

    Dowiem się czy u mnie w mieście można coś takiego zrobić.

    Edit: sprawdzenie kompresji u mnie mieście to około 20 zł

    Ale spróbuje zrobić manometr mam pompkę i starą świecę więc może coś się wymyśli 🙂

    #109785
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    to sprawdz to potem zobaczymy co dalej

    #109819
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Ja kopkę ruszam powoli ręką i to jest test „na oko”. Można też zdjąć kolektor ssący z zaworem membranowym i tak samo ruszać powoli ręką kopkę słuchając odgłosów sprężanego przez tłok powietrza. Ja tak robiłem raz jak demontowałem parę rzeczy.

    #109825
    Mateusz5061
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Paliwo w ogóle wymieniłeś na nowe?

    #109835
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    Mateusz5061 napisał:

    Paliwo w ogóle wymieniłeś na nowe?

    w jakim jezeli palil na nim a syfu nie wrzucil
    odpalalem kiedys stara shl paliwo ktore zostalo w baku mialo dobre 10 lat jeszcze zielone malooktanowe i nie bylo problemu
    paliwo wymienia sie gdy kupisz syfiate a nie po postoju

    #109902
    adrianswdn
    Użytkownik
    • Postów: 82

    Witam, stare paliwo to nie jest, z tego co pamiętam to skuter zgasł miałem już mało paliwa więc pomyślałem że to od tego ale na stacji dalej nic nie palił więc wstawiłem do garażu i stał przez zimę ; )

    We wtorek będę u siebie więc zobaczę co z tym modułem o ile przyjdzie do wtorku.

    jak sprawdzę to napisze.

    Pozdrawiam 🙂

    #110352
    adrianswdn
    Użytkownik
    • Postów: 82

    Witam, po zmianie modułu skuter odpalił jednak nie dało rady ustawić wolnych obrotów odkręciłem ssanie i skuter trzyma obroty.

    O co chodzi ? ssanie nie działa czy co ?

    Reasumując, skuter pali z odkręconym ssaniem, gdy zakryje otwór palcem czy wsadzę ssanie na miejsce skuter gaśnie.

    #110354
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    teraz potrzebujesz dobrego kompresora + pistoleta i ogien przedmuchaj wsio
    najlepiej wyjmnij gaznik i od spodu po sciagnieciu dekla przedmuchaj wszystkie kanaly paliwowe i powietrzne
    musza byc przytkane ze takie objawy dobrze bedzie zostawic gaznik rozkrecony i zanurzony na cala noc w paliwie skoro jesst az tak przytkany
    podlacz do pradu zaworek ssania powinnien po 2-3 minutach wyjsc do przodu kolo 1.2-1,5 cm
    to bedzie swiatrzylo ze dziala reszta to dobre dmuchanko 🙂
    ps.oczywiscie filtr powietrza masz ok?

    #110355
    koperxsiedem
    Użytkownik
    • Postów: 18

    romet727p10 napisał:

    gdyby to była cewka, to nie było by iskry 🙂 zatkaj ręką wlot do filtra powietrza i spróbuj odpalić 🙂

    słuchaj wczoraj taki sam problem miałem jak kolega i zrobiłem tak jak musisz
    trochę pokopałem kopniakiem zatkałem wlot powietrza i odpalił 😀

    #110363
    adrianswdn
    Użytkownik
    • Postów: 82

    CEFA napisał:

    teraz potrzebujesz dobrego kompresora + pistoleta i ogien przedmuchaj wsio
    najlepiej wyjmnij gaznik i od spodu po sciagnieciu dekla przedmuchaj wszystkie kanaly paliwowe i powietrzne
    musza byc przytkane ze takie objawy dobrze bedzie zostawic gaznik rozkrecony i zanurzony na cala noc w paliwie skoro jesst az tak przytkany
    podlacz do pradu zaworek ssania powinnien po 2-3 minutach wyjsc do przodu kolo 1.2-1,5 cm
    to bedzie swiatrzylo ze dziala reszta to dobre dmuchanko 🙂
    ps.oczywiscie filtr powietrza masz ok?

    Gaźnik czyściłem i jestem pewny, że w 100% nie jest nic zatkane.

    #110370
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    jezeli uwazasz ze czysciles jak nalezy to ja odpadam moze ktos inny ci pomoze na odleglosc to troche lipnie sie diagnozuje
    sprobuj od jakiegos kolegi wsadzic jego gaznik i bedziesz mial obraz stanu swojego
    ps odpadam bo piszesz o objawach zatkanego a mowisz ze wszystko dobrze wyczyszczone wiec cos mi tu nie gra

    #110395
    adrianswdn
    Użytkownik
    • Postów: 82

    Jutro podjadę do serwisu więc może coś podpowiedzą.

    Dzięki za pomoc, jak się czegoś dowiem to napiszę.

    #110769
    adrianswdn
    Użytkownik
    • Postów: 82

    Więc, tak w „serwisie” powiedzieli mi że to coś z gaźnikiem… 😉

    Jak będę miał wolne to podjadę do innego, tam gdzie bym ewentualnie wstawił skuter.

    Aha i skuter przerywa jak jest zimny, takie ala odcięcie ;D jak się zagrzeje to mniej ale jest to wyczuwalne.

    #110779
    Mario1
    Użytkownik
    • Postów: 1 223

    CEFA ci dobrze radzi – kompresor i ognia ( tylko powykręcaj wszystkie dysze ) , tam są malutkie kanaliki i byle jakie dmuchanie nie pomoże tym bardziej że wydmuchałeś paliwo do końca że aż ci zgasł – syf poszedł do gaźnika i dupa siedzi tam.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button