Silniki pionowe a poziome

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Silniki pionowe a poziome

Ten temat zawiera 24 odpowiedzi, ma 12 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe benekpe benekpe 6 lata, 9 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 25 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #87525
    Zdjęcie profilowe Michu1208
    Michu1208
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Witam wszystkich.Czy moglby ktos mi wytlumaczyc jaka jest róznica miedzy silnikiem z cylindrem polozonym pionowo a poziomo ? Pytam po czesci dla tego ze chcialbym kupic jakiś motorower z biegami , wiecie, typu Barton Fighter/sprint Junak 901 ,Router ws 50 czy moze Zetka 50 , który z nich ma najlepsze osiagi , który wybrac ?? 🙂 Z góry dzieki

    Pozdrawiam Michu 🙂

    #87526
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Jak sama nazwa wskazuje silnik z cylindrem położonym poziomo porusza się poziomo a silnik z cylinder położonym pionowo porusza się pionowo. Zazwyczaj cylindry poziomo stosuje się w motorowerach typu Barton fighter, Junak 901 itd. a pionowo w skuterach typu Router Bassa itd.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #87546
    Zdjęcie profilowe Michu1208
    Michu1208
    Użytkownik
    • Postów: 13

    To akurat jest oczywiste chodzi mi bardziej o plusy i minusy silników pionowych , podobno poziome maja gorsze chłodzenie i wyciagaja wiecej mocy

    Np.Zetka 50 ma pionowy jaka bedzie roznica miedzy nia a takim bartonem

    #87554
    Zdjęcie profilowe Lukario
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    Kapuchon napisał:

    a pionowo w skuterach typu Router Bassa itd.

    139qmb ma cylinder poziomy 😉

    Barton Orlando 2T – rozbity 😛
    Baotian BT49QT9- 20600km
    #87558
    Zdjęcie profilowe monek100
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    To zależy chyba tylko od chłodzenia. Według mnie pionowe mają lepsze chłodzenie.

    http://allegro.pl/nokia-n97-mini-100-sprawna-igla-bez-locka-garmin-i2790187950.html

    POLECAM !! ^^

    ______________________________________________________________________________________
    Komar 2352 – 1979r
    Peugeot XR6 2007r
    Simson S51 – 1988r
     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #87561
    Zdjęcie profilowe degename
    degename
    Użytkownik
    • Postów: 990

    Przede wszystkim zmieniają się rozmiary silnika i środek ciężkości po zamontowaniu w ramę motoroweru. Lepiej jednak wychodzi tu Zetka ponieważ mimo troszkę większego środka ciężkości jest on przesunięty do tyłu co wbrew pozorom ułatwia prowadzenie.

    Kolejną różnicą jest smarowanie silnika. Cylinder silnika pionowego jest bardziej równomiernie smarowany, choć ma mniejszą tolerancję jeśli chodzi o poziom oleju. Mniej też przeszkadza mu stawanie na koło tylne i przednie.

    Silnik pionowy ma nie ma gorszego chłodzenia, jego cylinder jest chłodzony bardziej równomiernie niż cylinder silnika poziomego, dzieje się tak dlatego że powietrze opływa cylinder pionowy od strony z wydechem (cieplejszą) i wysysa tylko część powietrza ze strony gaźnika (zimniejszą), W silniku poziomym obie strony są chłodzone mniej równomiernie, dodatkowo olej chłodzi dolną stronę cylindra przy hamowaniu.

    Silnik z pionowym cylindrem ma zwykle krótszy króciec dolotowy co powoduje występowanie mocy maksymalnej bliżej obrotów maksymalnych choć charakterystyka silnika wygląda bardziej liniowo.

    Skrzynia, inne układy działają tak samo, tutaj nie ma co porównywać.

    Do silnika pionowego masz dłuższy wydech, bardziej zagięty ale wątpię by to mu tak przeszkadzało, w końcu to 4T małej pojemności.

    Jeśli chodzi Ci o to czy wybrać Zetkę czy coś w tej cenie z silnikiem pionowym wybierz Zetkę. Sam wygląd mówi za siebie. A jakość podobna, z tym że ja na przykład byłem zadowolony z jakości mojego Rometa (717 4T 2008) a nie bardzo z innych tworów chińskiej pasji klonowania.

    #87569
    Zdjęcie profilowe Lukario
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    silnik w zetce jest wg mnie lepszy w porównaniu do 139fmb , wizualnie jest fajniejszy i wygląda na lepiej wykonany , zresztą cena jest o wiele większa niż poziomy , wydaje mi się że to dobry silnik.

    Barton Orlando 2T – rozbity 😛
    Baotian BT49QT9- 20600km
    #87600
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Lukario napisał:

    Kapuchon napisał:
    a pionowo w skuterach typu Router Bassa itd.

    139qmb ma cylinder poziomy 😉

    Fakt. Mój błąd, miało być na odwrót 🙂

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #87605
    Zdjęcie profilowe KrzysiekP
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    degename masz racje jesli chodzi o silniki ale jest jedna zasadnicza róznica z praca tłoka. W poziomym pracuje on latwiej i potrzebuje mniejszej sily do jego ruchu przez co moc generowana ze sprezania jest wieksza stad silniki typu monarelli horizontal sa silniejsze niz tradycyjne 139fqmb

    KrzysiekP
    Forum Śląskiej Grupy Motorowerowej – http://www.lonelywolves.cba.pl

    Moje Gadu-Gadu
    [/img]http://www.motostat.pl/user_images/23496/icon3.png[/img]
    http://www.ermail.pl/klik/Vn9UZGEN

    #87637
    Zdjęcie profilowe Lukario
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    minarelli horizontal(china 2T też) i 139qmb i fmb mają cylinder poziomo, minarelli vertical ma pionowy jeśli już, nie rozumiem czemu sprężanie w poziomych jest większe przecież siły gazów są na tyle duże że takie czynniki jak ułożenie tłoka praktycznie nie mają wpływu na osiągi, może ewentualnie jest jakaś różnica w napełnianiu cylindra , ale wątpię, silniki pionowe mają bardziej równomierne smarowanie, gdyż w poziomych najbardziej zużywa się tłok od góry i być może są bardziej wytrzymałe.

    Barton Orlando 2T – rozbity 😛
    Baotian BT49QT9- 20600km
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 25 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie