Silniki AM6 Minarelli - Wszystko!!!

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #45347
    dajkam
    Użytkownik
    • Postów: 115

    Tak jak w temacie. Interesuje mnie wszystko o tych silnikach. Czy mają jakieś blokady. Ile wytrzymują. Jaka jest moc. Problemy z tymi silnikami. Wady tych silników. Plusy tych jednostek. Średnie zużycie paliwa. W jakich motorowerach bądź skuterach są montowane. Prędkość(średnia). Ceny części oryginalnych.

    Jednym słowem wszystko co Wiecie o tych silnikach. Albo jak je ktoś serwisuje bądź naprawia to chce usłyszeć jego opinie.

    #45349
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Jak chcesz czegoś się dowiedzieć o przykładowym motorowerze z tym silnikiem to pisałem artykuł o Rieju RRX: http://www.skuterowo.com/rieju-rrx-miejski-wszedolaz/

    Minarelli AM6 to chyba najpopularniejszy silnik w motorowerach 2T. Stosowany jest w motorowerach takich marek jak Yamaha, Aprilia do 2006 roku, Rieju, Peugeot, Motor-Hispania, Beta, Honda.

    Zazwyczaj blokady sprowadzają się do kryzy w kolanku wydechowym i zbyt małej dyszy w gaźniku.

    Co do wytrzymałości to generalnie tłok i cylinder wytrzymują do 20 tysięcy, później trzeba zrobić szlif pod nowy tłok, wymienić wszystkie łożyska i uszczelniacze, jeśli nie wymienia się wału na nowy to także dolne łożysko korbowodu i silnik jeździ dalej. Co pewien czas trzeba wymieniać części, które się zużywają, jak np. tarcze sprzęgła, zestaw napędowy, ale to co ponad 10 tysięcy.

    Moc z całkowicie seryjnego silnika to gdzieś ok 6KM, ze sportowym wydechem może mieć ok 8KM i tyle nawet podają producenci w instrukcjach jako możliwa do osiągnięcia moc maksymalna.

    Prędkość jaką można osiągnąć zależy od przełożenia (zębatki zdawczej i przy kole) oraz od rodzaju kół (koła szosowe z normalną oponą lub terenowe z kostkowymi) i wynosi od 75km/h dla terenówek do 90km/h dla a’la ścigaczy.

    Spalanie w zależności od jazdy od nieco ponad 3L do ponad 4L.

    Ogólnie jak na 12 lat produkcji silnik jest całkiem nowoczesny, posiada wałek wyrównoważający, skrzynię z 6 przełożeniami, układ smarowania podający różną dawkę oleju w zależności od obrotów silnika. Jakichś wad konstrukcyjnych raczej nie ma, przynajmniej ja takowych nie stwierdziłem. Silnik dosyć prosty do samodzielnego serwisowania.

    Części seryjne są raczej słabo dostępne, natomiast dobrze rozwinięty jest rynek części tuningowych o parametrach części seryjnych lub sportowych. Ceny możesz sprawdzić w takich sklepach jak Mieloch, Racing-Planet, SXT czy allegro.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #45386
    dajkam
    Użytkownik
    • Postów: 115

    A ma ktoś listę Motorowerów z tym silnikiem?

    #45390
    elastyna
    Użytkownik
    • Postów: 244
Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button