Silnik stuka i bierze olej

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #686831
    Veeri
    Uczestnik
    • 7
    • 21Postów:

    Silnik zaczął stukać na wale (lecz łożyska wału są w porządku i nie ma luzów) i zaczął też brać olej do komory spalania. Silnik 139fmb z kitem 110cc. Jaka może być przyczyna?

    #686855
    Szumek811
    Uczestnik
    • 19
    • 1 097Postów:

    Zapewne zakładając ten kit 110ccm nie zmieniłeś wału na wzmocniony i teraz masz rozwalone łożysko stopy korbowodu. Wał do wymiany.

    #686861
    Veeri
    Uczestnik
    • 7
    • 21Postów:

    Właśnie wał był wymieniany bo był moim największym podejrzanym. Miał drobne luzy na korbowodzie (ale miał przejechane ponad 1000km). Były one na pewno w granicach tolerancji. Wał wymieniony na nowy i po pierwszym uruchomieniu silnik wciąż się tłucze i w dodatku po chwili pracy zaczął brać olej.

    #686863
    Veeri
    Uczestnik
    • 7
    • 21Postów:

    Tłok nie ma kolizji z zaworami
    Dźwięk stukotania bierze się z wnętrza silnika. Zauważyłem podczas zakładania sprzęgła, że podczas obracania wału ręką lekko słychać tak jakby uderzenie i czuć to. A wał jest nowiutki, nie wiem co mogło paść.

    #686968
    Veeri
    Uczestnik
    • 7
    • 21Postów:

    Odpaliłem dziś silnik. Na wolnych obrotach stuka. Na wyższych nie. W pewnym momencie po puszczeniu sprzęgła słychać było taki dźwięk jak na filmie (tylko że na filmie silnik kręcony był kopniakiem): https://youtu.be/vV0wJ3FC8MM
    Co może wydawać taki dźwięk? Dodam że na pewno nie jest to sprzęgło gdyż przeprowadziłem niedawno próbę zdejmując sprzęgło, uruchamiając silnik (a więc odłączając skrzynię i samo sprzęgło) i silnik nadal stukał. Przy zakładaniu sprzęgła i kręceniu wałem było czuć dziwne stuki.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button