Silnik się zaciera, POMOCY!!

Witam, od kilku dni mam motorower Benzer Yankee. Przebiegu ma ok. 270 km. Ostatnio wyraźnie stracił na mocy, gorzej się wkręca na obroty i jakoś muli. Do tego czasem słychać dziwny metaliczny dzwięk z silnika, jakby właśnie nie było oleju który by zapobiegł tarciu. Zwykle pali od razu, na bardzo zimnym silniku to za 2 lub 3 próbą rozrusznika. Dodam, ze cały czas jeździłem na nie więcej niż pół manetki, przy czym kilka razy prędkość z górki osiągnęła 60, czy 65 km/h. Niedługo ma być pierwszy przegląd (300 km), a ja boje sie, ze go doprowadzam do zatarcia. Da się go jeszcze uratować? Powiem o tym przy okazji przeglądu w serwisie, a tymczasem czekam na Wasze rady, bo naprawde nieźle sie wystraszylem. Pozdrawiam.

Max na pół gwizdka? Przy docieraniu powinno się korzystać z pełnego zakresu obrotów (oczywiście z odpowiednią ostrożnością, aby temperatura cylka nie skoczyła za bardzo) , w przeciwnym razie na gładzi cylindra może powstać tzw. "próg", który - z tego co słyszałem, w późniejszym czasie może ograniczyć moc silnika lub nawet zniszczyć pierścienie. Jeżeli coś pomieszałem, to niech ktoś mnie poprawi...

To, że otwierałem mu max. pół przepustnicy nie znaczy, że wciąż na tych samych obrotach, prawda? Przyznam się, że niespecjalnie pilnowałem prędkości, często jeździłem te 50 żeby nie był zawalidrogą, ale wszystko starałem się robić tak, żeby nie piłować tak silnika. Co mogę zrobić, by go odratować? I czym moze byc ten dzwiek tarcia?

ja miałem taki przypadek mialem inca street 50 tzn mam ;) wstawilem cylider wrac z tlokiem 60cm ,odpalilem pochodzil 15 min zeby to sie ulozylo troche i postanowilem sie troche przejechac.na poczotku z predkoscia 20 25 km ,potem cos mnie pod krecilo i postanowilem wcisnac i trzymalem predkosc w granicach 60 km ,50 km oczywiscie nie byl to max he ;)
po paru kilometrach skuter stanol ,sprubowalem odpalic kopniakiem lecz on byl zablokowany co spowodowalo ? cylider nie byl odporny i przygotowany na tak duza temp ,tlok wraz z cylidrem lekko zatarlem ,i spowodowalo to wszystko ze to na puchlo od tej temp .potem jak rozebralem wszystko wyrownalem tlok takim ala hm sa to takie wlosy jak papier scierny potem troche cylinder i zalozylem nowe pierscienie ;) i udalo mi sie uniknac mocnego zatarcia i do tej pory jezdzi ;) do predkosc 85 ,90 km ;) pozdrawiam i zapraszam

A wiesz moze czy cos takiego robia w serwisie i czy to podlega w jakiś sposób gwarancji? Bo tak teoretycznie to mój sposób docierania był bliski temu książkowemu :)

oj nie pomoge zbytnio ,hm powiem ci tak mam ince 2 lata ,gwarancje stracilem na nia jak ja zakupilem po miesiacu ;)
bo zaczelem ja przerabiac ;)
na przeglady sciaganie blokad nigdzie nie byla odawana ,sam jej sciaglem z wario modul itp :)
i przerabiam ja sam ;) i do tej pory jezdzi bez awaryjnie ;d wbijaj nawet jest Filmik ;p

Ja na szczescie mam tak, ze juz sprzedali mi nowy, ale odblokowany, wciąż 2 laa gwarancji. Jak chce to moge sobie u nich przerobic na 72 i nie trace gwarancji, takze wszystko lajtowo. Tylko mnie ten silnik ciekawi.

Witajcie mam problem prosze o porade i moze jakas pomoc z waszej strony mam yanke benzer 2011 z silnikiem 110cm ostatnio jezdzil bardzo plynnie zrywnie i nie bylo zle wrecz super pozniej silnik zaczol slabnac pewnego poranka do pracy jade on 4 redukcja 3 i wkoncu 2 ledwo jedzie.zablokowalo mi silnik i wpadlem w poslizg mala kraksa.Powiedzcie co sie stalo ze tak sie wydazylo.NIe ma kasy by remontowac wiec zalorzylem drugi 72 cm spoko wszystko chodzi ale sa minusy nie odpali od startera a druga sprawa slaby na 4 biegu ledwo na 3 pod górki trzeba redkowac na dwa.Co jest z pierwszym silnikiem tym 10 a co sie dzieje z drugim72 cm pomocy

Paweł napisał:

Witajcie mam problem prosze o porade i moze jakas pomoc z waszej strony mam yanke benzer 2011 z silnikiem 110cm ostatnio jezdzil bardzo plynnie zrywnie i nie bylo zle wrecz super pozniej silnik zaczol slabnac pewnego poranka do pracy jade on 4 redukcja 3 i wkoncu 2 ledwo jedzie.zablokowalo mi silnik i wpadlem w poslizg mala kraksa.Powiedzcie co sie stalo ze tak sie wydazylo.NIe ma kasy by remontowac wiec zalorzylem drugi 72 cm spoko wszystko chodzi ale sa minusy nie odpali od startera a druga sprawa slaby na 4 biegu ledwo na 3 pod górki trzeba redkowac na dwa.Co jest z pierwszym silnikiem tym 110cm a co sie dzieje z drugim 72cm pomocy

Paweł, dałeś wieksza dyszę i filtrr powietrza o większej przepustowości? Jesli nie to się nie dziw. Tez byłbyś słaby gdybyś dostawał porcje jedzenia jak dla przedszkolaka.

Inca - założę się, że ten cylinder był najtańszy z najtańszych, prawda? Ja miałem identycznie jak Ty gdy zastosowałem badziewie TunEx. Zatarło się po 10 km i tłok stanał. Potem jednak załozyłem inny cylinder na tym samym tłoku i jeździ do dziś. A wszystki inne - nawet znienawidzony przez wielu Almot - po założeniu ogień i nic im się nie działo.

Mam jeszcze pytanie - zmieniałeś dyszę i dolot powietrza do tej 60?

Powruce do odpowiedzi jednego z kolegów przelozylem tylko gaznik nic wiecej z silnika 110 na silnik 72 cm czy jesli zmienie dysze poprawi sie wszystko jaka dysze wsadzic odpisz prosze

Nie, nic nie zmieniaj. Boję się tylko, że ten gaźnik jest za duży. Przydałby się bardziej przepustowy filtr powietrza...

ok moze to rozwiaze problem jak szybko zaciagne manetke to nie wkreca sie na obroty jest uczucie jakby nie dostawal powietrza a zaznacze posiadam duzy gabkowy filtr powietrza w plastikowej obdowie kolor gabki czerwony niewiem co to za marka

A swieca jak wygląda?

normalnie wyglada swieca nie jest okopcpna

Kawa z mlekiem (kolor)?