Silnik bierze olej w 4t 125.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Silnik bierze olej w 4t 125.

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness Deep_Nothingness 4 lata, 8 miesiące temu.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #191751
    Zdjęcie profilowe mrowkajad95
    mrowkajad95
    Użytkownik
    • Postów: 13

    Witam
    Mam silnik 125 4t 154fmi i zauważyłem że od jakiegoś czasu bierze mi olej ostatni raz wymieniałem ok. 2 miesiące temu na całą miarkę a wczoraj okazało się że nie ma prawie nic, zrobiłem na nim ok. 1000- 1500 km. Raczej to nie jest normalne w 4t. Do tego odczułem jakby miał mniejszego zrywa niż wcześniej. Mam więc takie pytania:
    1 czy oprócz pierścieni co może być jeszcze przyczyną spalania oleju?
    2. przy wymianie pierścieni co mi będzie potrzebne, oprócz oczywiście nowych pierścieni?
    3. czy w takim przypadku jest konieczna wymiana tłoka czy cylindra? chodzi mi o to czy jest duże prawdopodobieństwo że jest przytarty, bo rozumiem że nikt nie jest wróżką i nie odpowie mi na 100 % i jest zepsute.
    4 uszczelniacze zaworowe też trzeba wymienić?
    5 po wymianie pierścieni będzie czuć przyrost mocy, czy lepiej wymienić cały zestaw cylinder, głowice i pierścienie?
    6 silnik z oznaczeniem 154fmi ma tłoka o średnicy 53 czy 54 mm?
    Chciałbym się wcześniej dowiedzieć co będzie potrzebne żeby wszystko kupić i założyć jak najszybciej się da, dlatego się pytam.
    Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie z waszej strony.

    #191798
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Również witam.

    1. Tak, może być przytarty tłok lub gniazda zaworowe.
    2. To zależy od Twoich umiejętności. Mi potrzeby jest tylko klucz odpowiedni do śrub przytrzymujących głowicę (w tym przypadku bodaj 10”), śrubokręt do podważenia łańcuszka rozrządu i zagięte wydłużone cęgi do zabezpieczenia tłoka. Same pierścienie wymieniam gołymi rękoma.
    3. Wszystko zależy co jest przytarte. Jeżeli cylinder nosi nawet minimalne ślady zużycia, to wymieniaj całość.
    4. Jeżeli trzymają, to nie.
    5. Patrz punkt 3. Po wymianie i należytym dotarciu z pewnością odczujesz wzrost mocy.
    6. 54mm z tego, co wyszperałem.

    W razie problemów pisz śmiało.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Pokochaj całą rodzinę Suzuki GSX-S

    Sezon w Suzuki trwa przez cały rok. Dlatego już teraz skorzystaj z wyjątkowej oferty na zakup dowolnego motocykla z rodziny GSX-S z rabatem do 5000 zł!Przyjmij zaproszenie do naszego grona dzięki GSX-S 125 na prawo jazdy B. Polub inspirowanego sportowymi emocjami GSX-S 750. Pokochaj bezkompromisowego GSX-S 1000.Advertisement
    #191812
    Zdjęcie profilowe mrowkajad95
    mrowkajad95
    Użytkownik
    • Postów: 13

    A w jaki sposób sprawdzić czy uszczelniacze są dobre?

    #191863
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    Pozostaw moto na parę godzin, następnie odpalając zobacz, czy z rury poleci niebieska chmurka. Jeśli tak, to uszczelniacze nie trzymają i popuszczają olej do cylindra podczas postoju. Jeżeli jednak chmurka poleci jedynie podczas dodawania gazu, to winowajcą są pierścienie.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie