Seryjny wał po 80cc

Witam, czy w gilerce (ebs) seryjny wał wytrzyma polini 80 żeliwo z tłumikiem leo v6, jeśli tak to ile ?

a jaki przebieg ma ten seryjny wał i łożyska?

Wał ma przebieg ok. 10k łożyska seryjne i 0 luzów, czy bez kręcenia go cały czas na max obrotach to on pojeździ troche ?

to zalezy który to zestaw, jak taki 10-12KM to da rade. Jak ten pod 17-20KM to bym juz rozważał wymiane wału i łożysk

No właśnie to jest kit pod racing przy 12,3k obrotów łapie niby te 17 kucy ale tłumik kręci max do 10,5k to myśle, że wtedy by max wydmuchał z 13-14koni

I jeszcze dodam, że mnie jakoś nie kręci katowanie cały czas na max obrotach a ten cyl chce wsadzić tylko po to żeby bez tego reza jakoś tam jechał

jakby twoje pobudki nie mają znaczenia dla sił przekazywanych przez wał :slight_smile:

Ale to chyba ma znaczenie dla żywotności walu jeśli się jeździ na 5-7k niż na 9-10k obr

tak, tylko że negatywne. przy niższych obrotach suwy trwają dłużej wiec i naciski na wał i korbowód trwają dłużej. Dlatego turbo nie pompuje od najniższych obrotów i dlatego nitro strzela sie tylko przy wysokich obrotach i pełnym otwarciu przepustnicy.
Wiec tu masz dwie kwestie - jedna to wartość momentu druga to wibracje. Pierwsza jest destrukcyjna przy nisższych obrotach druga objawie sie przy wyższych. Dlatego wały mają dwa parametry - jeden to wytzymałość a drugi to wyważenie do konkretnej granicy obrotów

Czyli powiedzmy że jeśli bym wszystko złożył do kupy z seryjnym wałem to lepiej dla wału i dla silnika żebym go bardziej kręcił niż na wolnych jeździł ?

nie. najlepiej dla silnika jest żebyś te elementy dobrał z sensem. WYDAJE CI SIE że bedziesz jeździł “jakoś”. Nie bedziesz. Będziesz redukował biegi i to wystarczy.