Serwis układu hamulcowego

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Serwis układu hamulcowego

Ten temat zawiera 11 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe ixion ixion 3 miesiące, 1 tygodni temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #664849
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 254

    Przebieg to aktualnie 6000tys km, hamulce zauważalnie osłabły, porównując je kiedy były nowe, kiedyś wystarczyło wcisnąć klamki lekko i hamował mega dobrze, teraz żeby hamował tak jak kiedyś trzeba je wciskać już mocno, nawet dość mocno a to przeszkadza mi już w sportowej jeździe, jak powinien wyglądać serwis hamulców? Czy wymienić tylko klocki? Czy razem z tarczami, czy może trzeba coś regulować z SBC? Widziałem że od SBC jest jeszcze jakaś pompa czy coś.

    #664851
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 367

    mierzysz tarcze (grubość) i jeżeli są w normie to wymieniasz klocki (jeżeli ich grubość sugeruje że już trzeba). nic więcej nie kombinujesz.
    inna sprawa że pewnie kiedy były nowe ty tez byłeś „nowy” i pewne zjawiska odbierałeś intensywniej a teraz się z częscią oswoiłeś.
    chyba że sie okaże że masz marne przewody hamulcowe i zaczynają puchnąć – to ładujesz takie z oplotem stalowym albo po prostu lepsze

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #664854
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 254

    Przewody puchną tylko w momencie hamowania czy puchną i tak już są cały czas spuchnięte? Stalowy oplot jest w środku i go nie widać czy na zewnątrz przewodu? Gdyby nie trzeba było ściągać wszystkich owiewek do wymiany przewodów to wstawił bym lepsze a tak to strasznie dużo roboty więc może przewody wymienię jak już to zimą.
    A są jakieś wspomagania hamulców? W postaci np popmy elektrycznej czy innej mi nie znanej?

    #664856
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 367

    puchną jak uderza ciśnienie- w chwili hamowania.
    oplot jest na zewnątrz najczęściej.
    Nie ma wspomagań.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #664862
    Zdjęcie profilowe No to LU
    No to LU
    Użytkownik
    • Postów: 415

    Sprawdź/wymień płyn hamulcowy. Może już jest stary/pzepracowany/zawilgocony i nawet jak jego poziom jest OK, a układ nie jest zapowietrzony, to skuteczność hamowania spada.

    no i na co to komu…?
     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #664865
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 254

    Mógł bym wymienić, ale skuter jest z 2018 roku, maj 2018r, garażowany w suchym, po za myciem to deszczu nie widział, ale może płyn dali stary, jak będę wymieniał klocki to płyn też wymienie, jakiś konkretny polecacie? Tam chyba w tym ustrojstwie od CBS co jest schowane za owiewką przednich swiateł też jest płyn? Tak mi się wydawało jak miałem ją zdjętą

    #664878
    Zdjęcie profilowe No to LU
    No to LU
    Użytkownik
    • Postów: 415

    Sprawdzić płyn na zawartość wody…? Zawsze jedna rzecz wyeliminowana, a to tańsze i prostsze od grzebania z wymianami oplotów (przewodów), klocków, tarcz… na początek. A może jest to tylko wrażenie z hamowania związane ze zmianą opon…?

    no i na co to komu…?
    #664879
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 254

    Jak sprawdzić płyn na zawartość wody? Dzisiaj zrobię pomiar grubości okladzin i tarcz, ale same klamki mają już większy skok zanim poczuje na nich opór, czyli za nim klocki zostaną scisniete, ale fakt, najpierw zrobię pomiary, wiem że na pewno tylna tarcza ma już ewidetnie wyczywalny rant na obwodzie.

    #664880
    Zdjęcie profilowe No to LU
    No to LU
    Użytkownik
    • Postów: 415
    #664884
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 367

    zara, moment. Nie dajcie sie zwariować.
    Tarcza z „ewidentnie wyczuwalnym rantem na obwodzie” to pewnie tarcza zużyta w 10-20% i jeszcze posłuży bardzo długo. Na tarczy podają minimalną grubość.
    Skąd woda w płynie hamulcowym nowego skutera po 1 sezonie garażowanego w cieplarnianych warunkach? – to po pierwsze.
    Po drugie – obecność wody w płynie hamulcowym NIE ZMIENIA skoku klamki. Woda jest tak samo nie ściśliwa jak płyn hamulcowy i „na wodzie” hamuje sie równie dobrze jak na płynie hamulcowym.
    Problem z wodą jest taki że po pierwsze koroduje elementy powierzchni tłoczka a po drugie jak już mamy 3 dohamowania z 200km/h do 30km/h to zacisk potwornie sie nagrzewa i normalny płyn który by wytrzymał bez wrzenia za 180 stopni zaczyna wrzeć przy 150 czy 120 stopniach (zależnie od ilości wody). Wtedy dopiero pojawia sie gaz w układzie i hamulce robią sie „gumowate” – bo to normalne zapowietrzenie. Tylko najpierw trzeba zagrzać hamulce do 150 stopni..

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 12 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie