Rozrusznik nie ma siły zakręcić

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Rozrusznik nie ma siły zakręcić

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Berg Berg 4 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #293823 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 812

    Cześć.
    Problem nie dotyczy mnie, ale skutera kumpla – Romet-717.
    Niby wszystko gra i buczy, skuter odpala z kopniaka, ale rozrusznik elektryczny jakby nie miał siły zakręcić wałem – robi jeden obrót i dalej nie może przekręcić wału. Sprawdziłem spręż: 10,5 bara więc ok. Wymontowałem mu rozrusznik, wziąłem go na stół, rozebrałem na czynniki pierwsze, przejrzałem, przesmarowałem, szczotki ok, komutator także nie zjechany, wirnik nie ma zwarć ani przerw. Po podłączeniu do akumulatora (na luzie), kręci jak szalony. A po wsadzeniu w silnik nie ma mocy. Co ciekawe, podłączałem go – gdy siedział w silniku – bezpośrednio do klem akumulatora (aku nie był podłączony w skuterze tylko stał obok). Jednym słowem podłączenie *na krótko* – i nic, nie ma siły zakręcić. Akumulator 4Ah, naładowany do pełna…. Albo ten aku jakiś słaby i przy rozruchu tak siada mu prąd że nie daje rady zakręcić wałem, albo nie wiem co boli zestaw rozrusznik+silnik.
    Jakieś podpowiedzi?

    Kymco Downtown 125i
    #293834 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 807

    Jak 4t to może być wina krzywego przeciwtalerza,bendik zafajdany.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #293841 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 812

    Ooo, tego nie przewidziałem, nie zdejmowałem kapy i nie wiem co tam siedzi. Fakt, że kumpel mówił że dawał 717-tkę do roboty komuś, bo skuter w ogóle był kupiony za kilka stówek jako niejeżdżący trup i gość mu go na tyle uruchomił, że w ogóle skuter jechał. Teraz jak jest pogoda do bani, to jakoś pomału razem doprowadzamy go do żywych (m.in. szlif zaworów i elektryka już zrobione); tu i tam trzeba pogrzebać w tym i ten rozrusznik. Jak dam radę, to jutro wymontuję przeciwtalerz i bendiks i zobaczę w jakim są stanie.
    Póki co, dzięki za podpowiedź 🙂

    Kymco Downtown 125i
    #293882 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 812

    Więc tak: zdjąłem obudowę i przyjrzałem się przeciwtalerzowi – jest prosty, nie ma uszkodzeń na zębatce, nie zwichrowany itp. Bendiks także działa poprawnie, obie zębatki na nim są dobre, nie zużyte, nie uszkodzone, zębatka ruchoma przesuwa się bez żadnego problemu. Po wyjęciu bendksa i naciśnięciu startera, rozrusznik kręci jak wściekły.
    Moją uwagę zwrócił założony tam pasek – robił wrażenie jakby był za krótki, bardzo głęboko był wciśnięty między talerze korektora. Zdjąłem przeciwtalerz i zmierzyłem pas, ma dziwny wymiar: 713mm (???) i kompletnie ŻADNYCH opisów na nim; jakby zrobiony w stodole. Gdy zdjąłem pas i skręciłem wariator (bez rolek 🙂 ), to rozrusznik kręcił silnikiem bez problemu. Czy taki krótki pas – będąc już wciśnięty w stanie spoczynku między talerze korektora – może stawiać tak duży opór że rozrusznik nie ma siły zakręcić całością?
    Mam gdzieś w szafce nowy pasek 729 (mnie niepotrzebny bo nie pasuje) więc jutro go założę i zobaczę jak będzie w ogóle leżał.
    .
    (tekst o długości pokrywy skasowałem, bo źle zmierzyłem 😀 )

    Kymco Downtown 125i
    #293887 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 807

    Tak bergu ma wpływ na opór stawiany rozrusznikowi.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #293906 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 812

    No, to już jakiś znak 🙂 . Założę tego 729 i obaczy się.

    Kymco Downtown 125i
    #293936 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 812

    Pasek założony, sprawdzony, skuter *przejechany*, ciągnie ~70km/h ale sprawa z rozrusznikiem – bez zmian 🙁 . Rozrusznik robi jeden obrót wałem i staje dęba (znaczy się nie ma siły *przekręcić* wału dalej.
    Next robota przy okazji: podpięcie akumulatora z samochodu (może ten 4Ah jest trafiony?). Jak nie da rady, to pozostaje tylko że sam rozrusznik do bani, bo nic innego już nie widzę.

    Kymco Downtown 125i
    #293939 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 447

    jakby masz słuszność w tym ustępie. minimalny luz na łożysku i wirnik opiera się o obudowe robiąc zwarcie.. czy coś w ten deseń i wystarczy.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #296223 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 812

    Podmieniony rozrusznik (na mój) – nie ma siły zakręcić. Podmieniony bendisk (na mój) – nie ma siły zakręcić. Zdjąłem wariator żeby ściągnąć pasek – to samo, bez zmian. Podłączyłem drugi akumulator (swój 7Ah) równolegle do tego co tam siedzi i zakręcił; co prawda słabiej niż u mnie ale ma siłę zakręcić wałem. Na podłączeniu bezpośrednio rozrusznika do akumulatora, kręci zdecydowanie lepiej. Wziąłem tamten akumulator na ładowanie i ładowarka po 30 minutach stwierdziła że aku jest naładowane – czyli najprawdopodobniej padnięty akumulator i słaba masa. Trzeba też będzie pociągnąć nowy i porządny kabel masowy.
    Do wiosny jeszcze trochę, więc jest czas na kombinowanie.

    Kymco Downtown 125i
    #296229 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 807

    Widzisz ja kupuje aku od ups 12v 7ah i kręci od 50 do 150,moge go montowac w kazdej pozycji i jest na wsuwki (szybki montaż i demontaż) zima,lato nie wyjmuje, a kosztuje mnie 70zl szt z wysyłka

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
Odpowiedz do: Rozrusznik nie ma siły zakręcić
Informacje o Tobie: