Rozpolowanianie Silnika/Wymiana Wału – Poradnik Danielsona

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Archiwum Jednoślad.pl (2005-2010) Rozpolowanianie Silnika/Wymiana Wału – Poradnik Danielsona

Ten temat zawiera 22 odpowiedzi, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez  Anonimowy 9 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 23 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #227560

    Anonimowy
    • Postów: 0

    A wiec tak. Jak wiecie miałem wypadek na speedzie wiec go rozbieram na części. Wiec pomyślałem ze przydalby się poradniczek jak krok po kroku rozebrac silnik. Poradnik jest robiony już bez waria i wentylatora ale to chyba każdy potrafi sciagnia. A na koncu Maly bonus 😉
    1.Przetrzec kartery i cylek. Najlepiej druciakiem+benzyna ladnie schodzi.

    2. Nastepnym krokiem jest wykrecenie nakretem z szpilek cylindra lub dlugich srob zalezy jaki model. Wiec odkręcamy po skosię raz jedna raz drugo stopniowo. Po rozkręceniu ściągami glowice i cylinder. I pokaze nam się tloczek 😉

    3.Bierzemy do reki drogne kombinerki Ew. malutki szczypczyki i wyciągami zawleczk/zabezpiecznie (jak kto woli) i z tloka i wyciągamy sworzen. Po czym ściągamy tlok

    4.Teraz zabierzemy się za magneto. Większość ludzi kupuje sciaacze itd. Moim zdaniem? Szkoda kasy  Potrzeba będzie stalowy blacha 2cm/10cm starczy i minimum 3-4mm grubości żeby nie peklo. Robimy tak:
    -submiarka mierzymy rozstaw srub w magnecie
    -wiercimy dokladnie tak samo w naszej blasze otwory
    -wykrecamy srube od magneta
    -delikatnie ja nakręcamy żeby tylko trochę się trzymala
    -nakladamy na nia blache i wkręcamy srobki
    Fot.

    -najlepiej 2 grzechotki i razem prawo i lewo dokręcamy
    -po dokręceniu jest samo nie zejdzie a widac ze jest naciagnieta blacha to wystarczy delikatnie mlotkiem popukac.
    -Powtarzac ta czynność Az zejdzie.
    5.Mamy już ściągnięte magneto. Zostaly cewki sa one na 2 srobu 8’ + mocowanie 2x 8’ (peugeot vertical) ja zostawiłem ponieważ karter z tym sprzedaje. Normalnie schodzi
    6.Teraz zostalo rozpołowienie niby najtrudniejsze. Nic bardziej mylnego. Jak najcieńszy śrubokręt i mlotek i pukamy naokoło kartery nie w kartery tylko w uszczelke.
    7. Gdy już uszczelka/silikon pusci bierzemy gumowy mlotek lub jak ktos nie ma drewno i zwykły mlotek i trzymając za jedna czesc karteru pukamy wal (delikatnie)
    8.Gdy już uda nam się rozpołowić w jednej części zostanie nam pewnie wal u mnie zostal w części z magnetem. Karter wsadzamy w imadlo i tak jak rozpalawialismy pukamy gumowym mlotkiem lub przez drewno.

    9. Teraz mamy już wal na wierzchu i rozpołowiony silnik  Możemy montowac sportowy wal lub inne podzespoly  Bonusem był własnoręcznie zrobiony ściągach który można zrobić bardzo prosto. Zdjęcia i opis jest moja własnością 😉 wiec proszę bez zgody nie kopiowac 
    Milej pracy

    #227561

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Oceńcie czy zasługuje na przyklejenie :))

    #227562

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Jak najbardziej zasługuje na przyklejenie 🙂 Daje 5+ :]

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Odkryj Stylowe Jeansy Motocyklowe City Nomad

    Polska marka, polska produkcja! Zero kompromisów. Najwyższa jakość i zaawansowane technologie. Wykonane z użyciem włókien 100% DuPont™ Kevlar®. Komplet certyfikowanych protektorów SAS-TEC® z regulacją położenia. Dopasowany krój i nowoczesny design. Poczuj styl, bezpieczeństwo i komfort!
    #227563

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Klej to RudY 😉

    #227564

    Anonimowy
    • Postów: 0

    ładnie tylko według mnie troszkę brakuje zdjęć, pierdoły bo pierdoły jak np. to że trzeba ściągnąć jeszcze iskrownik, pierścienie segera (przynajmniej w minarelli), jak wybić wał, dla noobków, łożyska w przypadku jak zostaną w karterze, że podczas skręcania do kupy potem uszczelnić to sylikonem żaroodpornym itd ;p ale ogólnie spoko, mogłoby być ciut więcej fotek np. podczas rozpoławiania karterów młotkiem jak pukasz w te kartery

    #227565

    Anonimowy
    • Postów: 0

    kumpel trzymal kartery ja pukalem i drewno trzymalem to w zebach aparat mialem mieć?? xD Robilem wtedy kiedy mozliwosci byly 🙂

    #227566

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Danielson napisał:

    Jak najcieńszy śrubokręt i mlotek i pukamy naokoło kartery nie w kartery tylko w uszczelke.

    jeśli masz na myśli wsiąść płaski śrubokręt i próbować go wciskać na łączenie karterów żeby je „rozszczepić” to nie polecam bo kartery to aluminium i takim czymś może się lekko pogiąć i potem będzie nieszczelny i tylko kłopoty.

    [ Dodano: 17-10-2009, 23:16 ]

    kumpel trzymal kartery ja pukalem i drewno trzymalem to w zebach aparat mialem mieć?? xD Robilem wtedy kiedy mozliwosci byly 🙂

    ja tam sam bez problemu z rozpoławianiem karterów sobie poradziłem xD
    mogłeś np postukać trochę aż się rozejdą kartery potem przyłożyć drewno i zrobić fotkę żeby było widać mniej więcej jak to zrobiłeś ;p

    #227567

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Zrob cos dla forum to forum pojedzie ci po ambicjach 🙁

    #227568

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Tak czy owak jak najbardziej do podklejenia … fakt faktem mało jest fotek ale jest poradnik który zapewne nie jednemu się przyda…

    #227569

    Anonimowy
    • Postów: 0

    Danielson napisał:

    Zrob cos dla forum to forum pojedzie ci po ambicjach 🙁

    soryy zapomniałem, nie wolno komentować źle i zwracać uwagi xd
    no więc super wypas wyczesany poradnik…
    ja tylko mowie co by można poprawić, to nie fotka.pl że wszystkie opinie ograniczają się „ohh ah zajebiście”
    poza tym gdzieś tam pisałeś że miało być ponad 20 fotek tak czytałem a tu raptem tylko 5 według mnie zdecydowanie za mało jak na taką robote jak wymiana wału ale i tak do podklejenia bo w końcu jedyny poradnik o wymianie wału.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 23 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie