Rozmiar opony a prędkość na przykładzie Toros el Diablo

Cały czas dziwiłem się tym małym kółkom jakie producent zapakował do mojego Torosa. Nie wspomnę już o zawyżaniu prędkości przez licznik.
Postanowiłem to przeliczyć.

ROZMIAR---------PRĘDKOŚĆ---------ŚREDNICA------Różnica .(%)

3.00-----------------50 km/h--------------390.8 mm---------0 %
3.50-----------------52.82 km/h----------414.2 mm---------5.65 %
100/90/10---------54.98 km/h----------434 mm------------9.95 %

I co nam tu wychodzi?
W skuterach klasy podobnej do Toros Diablo/F16 itp. mamy opony 3.00x10
Ładując na tył rozmiar podany wyżej dowiadujemy się z jaką prędkością będziemy pomykać w stosunku do starej opony przy tych samych obrotach silnika.
Ładując oponę na przód dot. 100/90/10, nasz prędkościomierz zacznie pokazywać prawdziwą prędkość.
Ciekawe dlaczego w Torosach producent wymyślił akurat taki rozmiar?
Wymierzyłem wnęki na koła - 100/90/10 spokojnie się zmieści.
Mało tego wreszcie nie powinien skuter szorować podstawką przy ostrym skręcie lub pokonywaniu "garbów" Dodatkowo wreszcie można będzie spokojnie korzystać z bocznej podstawki/stopki - teraz skuter stoi prawie w pionie, lekkie pchnięcie i leży na drugim boku.

Widocznie mniejsze były tańsze;-) Jednocześnie oszczędzili nie projektując nowego licznika i felg :D

I tu masz Whistler rację.
Skuter jest nisko budżetowy więc oszczędzali na czym się da. Na szczęście niskim budżetem można to naprawić :)

Router cityline ma 3,50x10

Whistler napisał:

Widocznie mniejsze były tańsze;-) Jednocześnie oszczędzili nie projektując nowego licznika i felg :D

Takie same liczniki były w skuterach z 12' felgami (baotian itp) , myślę że licznik jest dokładnie taki sam , a prędkość wówczas będzie przekłamywał w większym stopniu.

ale to same opony do wymiany czy felgi też ? i rozmiar 2 x ta sama czy przód inna + tył inna ?

Piszemy o oponach nie felgach. Zresztą oznaczenie 100/90/10 mówi nam, że to felga 10 cali.
Taka opona daje nam większą średnicę koła o ponad 4 cm w stosunku do tego co założył producent.
Ile opon wymienisz to Twoja sprawa. Możesz 2 możesz i pojedynczo. W pierwszym poście przecież opisałem jakie różnice w stosunku do miejsca założenia. Z przodu bym nie zmieniał na 100/90/10 - jeśli komuś zależy na komforcie to nich lepiej włoży 3.50/10. Dlaczego, bo setka to już szeroka opona i większe opory toczenia, może ona pogorszyć dynamikę naszego pierdzioła (nie dotyczy tych co zmieniali na większy cylinder). Przy 3.50 licznik dalej będzie oszukiwał ale mniej (w pierwszym poście to opisałem).

PS. na chłopski rozum, jeżeli zmienicie tylko z tyłu - dowiecie się o ile szybciej skuter będzie pomykał w/g wskazania licznika. Jeśli zmienicie również z przodu - licznikowo nic się nie zmieni, aby sprawdzić wzrost prędkości musicie użyć np. GPS.

Witam. Mam toros el diablo. Z tylniego kola ucieka mi powietrze nie duzo ale co jakies 2-3 dni musze dopompowywac. Pierwsze pytanie: Koło dentokowe czy nie? Drugie: Jaka moze byc tego przyczyna? wentyl raczej oki nie przepuszcza. Chcialbym sie dowiedziec na jakie opony wymienic te standardowe. 11 czy12? I czy lepiej samemu czy w serwisie? Jeżdżę dosc czesto w dwie osoby i dlatego chciałbym wymienic na wieksze bo teraz to ciezko nawet przez prog zwalniajacy przejechac we dwóch...

Podobne pytania zadajemy w jednym temacie.
Mniej więcej odpowiedziałem Ci tutaj http://www.skuterowo.com/forums/topic/wymiana-opon-toros-el-diablo#post-69446

Hej,

Bonzo rzuć linka (np. allegro) jak taka oponka 100/90/10 na tył wygląda?

To jest coś w tym stylu:

http://allegro.pl/quest-zbik-keeway-skuter-opona-10-x-100-90-vrm134-i2418455067.html

Tak to jest to.
Wyglądać może różnie - ważny jest rozmiar.

I jeszcze jedno nie wiem czy wejdzie na przód - nie sprawdzałem tego. Można wywalić zawsze błotnik lub brać na przód oponę 3.50x10