Router Metro City - ściągnięcie blokad

Witam,
jestem posiadaczem skutera Router Metro City (silnik 4 suwowy, rocznik 2012 - http://www.moto.bidoncs.pl/skuter-router-metro-city-4t.html). Mam pytanie odnośnie blokad - czytałem już sporo na ten temat i raczej zdecyduje się je ściągnąć (wjeżdżanie pod byle jaką górkę 15 km/h jest dość żenujące...). Czy ktoś może mi w tym pomóc, tj. ile jest blokad, jak je ściągnąć, etc. Dodam, że jestem stosunkowo "świeżym" kierowcą. Skuter ma obecnie przejechane ok. 150 km. Będę wdzięczny za pomoc.

Skąd jesteś?Jak Warszawa i okolice, to służę pomocą :D

Kurczę, jeszcze miesiąc temu WWA, a teraz już rodzinny Kraków :/ Ogólnie chodzi mi o to, czy w tym konkretnym modelu jest kilka blokad czy jedna? Sławna śrubka na przepustnicy w tym modelu nie występuje. Zauważyłem również że kilka razy moduł (?!?) zwalniał/wstrzymywał pracę silnika jak za szybko z górki jechałem (całe 50km/h), więc pewnie tak łatwo z tymi blokadami mi nie pójdzie. Dodam że jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o "grzebanie we wnętrznościach" skutera :(

Tutaj krótki filmik jak skuter wygląda od środka:

http://youtu.be/VkN81lNjy1g

A tutaj kilka fotek:

http://db.tt/41UboNYD
http://db.tt/2OskiEf7

Coś mało wychyla się przepustnica. Tak jakby ten "półksiężyc" był za długi???

Muszę luknać czy u mnie jest tak samo.

Nic przy tym nie majstrowałem (jeszcze). Da się coś z tym zrobić, czy raczej kombinować z modułem i szukać na allegro odblokowanego ?

Padgex - mam tak samo "zblokowane" jak ty i także mnie to interesuje, czy to w ogóle jest blokada, czy może koniec możliwości?

Ok, ściągnąłem pokrywę pod nogami i dostałem się do akumulatora i modułu.
U mnie moduł wygląda tak:

http://db.tt/0xd33aC6

http://db.tt/U9d2bYKi

http://db.tt/YZAZZ7K2

Znalazłem i kupiłem taki moduł na allegro:

http://allegro.pl/show_item.php?item=2292433811

Tylko pytanie czy będzie działać i czy zwiększy choć trochę moc skutera?

chłopaki, spadliście mi z nieba ... tak sie składa że mam 2 takie Metro City Rometa z przebiegiem niecałe 200 km. też jeszcze nie odblokowane ale własnie dłuższą chwile już sie zastanawiam jak własnie w tym modelu wygląda sprawa blokad. Też zauważyłem że coś musi być na temacie bo nie wierze w to że są aż tak toporne i słabiutkie a da sie zauważyć że byle wzniesienie i chwilami lepiej byłoby iść niż jechać. Chwilami może to zabawnie wyglądać ale ciesze się że w końcu trafiłem na kogoś kto ma ten sam sprzęt i być może uda się wspólnymi siłami dojść do sedna sprawy i coś temu zaradzić.
Proszę o dalsze porady co do blokad gdyż też jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy mechaniczne w skuterach. Pewnie z czasem bede się śmiał z tej prostoty ale póki co proszę o pomoc.

padgex napisał:

Znalazłem i kupiłem taki moduł na allegro:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2292433811
Tylko pytanie czy będzie działać i czy zwiększy choć trochę moc skutera?

Też kupiłem moduł od tego samego sprzedawcy i nie było żadnej różnicy w osiągach. Jedyna różnica to wyższe wolne obroty.

Hmmm, no to już sam nie wiem ?!? Nie chciałbym ingerować zbyt mocno w samą mechanikę tego skutera. Czy da się w prosty sposób choć trochę poprawić jego osiągi ? Mnie w sumie w zupełności wystarczyłoby te 45 km/h ale cały czas a nie tylko na prostej czy z górki.

@mermi - a czy Ty pozbyłeś się jakiś blokad ?

padgex napisał:

@mermi - a czy Ty pozbyłeś się jakiś blokad ?

Tak - śrubki pod deklem gaźnika.

mermi napisał:

padgex napisał:
@mermi - a czy Ty pozbyłeś się jakiś blokad ?

Tak - śrubki pod deklem gaźnika.

Wybacz moje kolejne pytanie, ale jestem jeszcze laikiem w tych sprawach. Czy zdjąłeś śrubkę w taki sposób?

http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zdjac-blokade-z-gaznika-w-skuterze

Ok, dostałem się do gaźnika i u mnie śrubka wygląda trochę inaczej niż na tym filmie. Nie było żadnych podkładek tylko nakrętka. Tak więc zrobiłem trochę coś innego, a mianowicie, podkręciłem nakrędkę i wkręciłem śrubę głębiej:

http://dl.dropbox.com/u/3074090/_temp/skuter/photo6.jpg

Po tym zabiegu oczywiście były krótkie testy. Szczerze mogę stwierdzić, że skuter przyspiesza zdecydowanie szybciej. Osiągnięcie 45 km/h to teraz tylko chwilka. Pojechałem na moje ulubione strome ulice, tak aby sprawdzić jak sobie teraz poradzi. Na górce pod którą wcześniej wyjeżdżałem 20 km/h teraz udało mi się wjechać z prędkością ok. 35 km/h. Na prostej udało mi się nawet rozpędzić go maksymalnie do ok. 55 km/h. Widać zdecydowaną poprawę. Na więcej nie pozwalał już zdaje się moduł bo czułem opór i jakby redukcję.

jestes w stanie określić ile wkręciłes tą nakrętke ?

Nakrętka nie ma tutaj znaczenia - dokręciłem poprostu śrubę do końca i przyblokowałem nakrętką.

tylko tą blokadą sie zajmowałeś czy może coś jeszcze udało Ci sie zmienić na plus ... ? i czy zauważyłeś zmiany w spalaniu , oby nie na gorsze ...

Ja także dzisiaj wkręciłem tę nakrętkę do końca i... Zamiast 40 jedzie mi prawie 60, a pod górkę daje radę do nawet do 50 km/h jechać ;d

A trak trochę z innej beczki... Nie mam jeszcze zarejestrowanego skutera i czy podczas rejestrowania będą sprawdzali blokady itd.?
Bo nie wiem czy wkręcać ;d

A tak poza tym... Skuter ciągle docieram, ale czytałem, że lepiej jest go docierać bez blokad, ponieważ się nie grzeje szybko jak się jeździ tak jak z blokadami...

Czy to prawda?

Panowie, odpowiadając na Wasze pytania:

@Jackobson - spalanie na pewno będzie większe. Większa moc / szybsza prędkość = wyższe spalanie. Coś za coś :( Nic innego jeszcze nie zmieniałem. Zamówiłem moduł na allegro za 9 zł. Jak dojdzie to podmienię i dam znać, czy coś się zmieniło. Chociaż już teraz mogę powiedzieć, że skuter jeździ tak jak tego chciałem, czyli nie zamula i jest zrywny - o to chodziło :)

@DeelBeat - rejestracja nowego skutera (masz nowy?) wygląda tak, że idzie się do urzędu z papierami, wpłaca opłatę skarbową odbiera tymczasowe tablice i tymczasowy dowód - to wszystko. Później ubezpieczenie i koniec. Nikt nie ogląda skutera. Podobnie jak Ty docieram jeszcze skuter, ale podziwiam tych którzy na normalnych drogach docierają skuter z prędkością 25km/h - przecież to dość niebezpieczne dla siebie i innych. Ja staram się jeździć ze zmienną prędkością, a jak np. zjeżdżam z górki, to w ogóle puszczam manetkę.

Ja planuję pierwszy przegląd zrobić normalnie, więc przed przeglądem wykręcę śrubkę do pierwotnego położenia.

nigdzie nie zaglądają podczas rejestracji ... nie każą wnosić do urzędu bzyka ani nie wysyłają fachmana do oceny sprzętu przed zarejestrowaniem ... spokojnie ... ja już to mam za sobą ...

A no to spoko... Dzięki chłopaki :)

Akurat ciesze się, a podczas przeglądy zaglądają do środka?